Gotland Ring 2006 med Actionpics & Sporthoj

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
Hjääälp!

Behöver Skjuts på torsdagen den 25e till ringen

Så om någon kör förbi Jönköping lr närliggande ort den 25 så skulle jag gärna betala för en sittplats, å gärna hem på söndagkvällen. :)

(Hoj å bagage åker på annat sätt, mindre humant)

Tacksam för PM
Mvh Peter

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Någon i Oförsäkrad grupp som vill åka i snabba gruppen?
Önskemål om byte finns.

Bytet är gjort och alla är nöjda och glada! :tummenupp

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Någon som vet om de fixat något i depåområdet till i år? Undrar t ex om el, är det någon idé att ta med kompressor? Någon som kommer att ha med elverk som man kan låna lite ström av annars? :)

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Neutral skrev:
2168442 Någon som vet om de fixat något i depåområdet till i år? Undrar t ex om el, är det någon idé att ta med kompressor? Någon som kommer att ha med elverk som man kan låna lite ström av annars? :)

El finns EJ, elverk är ett måste om man behöver el.
Dock vet jag att elverk kommer att finnas hos flera, likaså kompressor så har man inte tänkt att byta däck varannan timme så lånar säkert någon ut lite luft :tungan

Drickbart vatten finns heller inte att tillgå på banan. Det finns vatten för att skölja av händer eller liknande men vattnet är EJ drickbart.

Det går för övrigt att hyra elverk i Visby om någon är intresserad.

/Nitrous

sandstream

Guest
Neutral skrev:
2168442 Någon som vet om de fixat något i depåområdet till i år? Undrar t ex om el, är det någon idé att ta med kompressor? Någon som kommer att ha med elverk som man kan låna lite ström av annars? :)
Vi kommer med största sannolikhet att skicka en löpare till Visby på fredagsmorgonen för att hämta ett elverk modell större.
Förra året var det ju ett gäng elverk som stod och gick så det finns alltid någon att låna lite luft i från.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
sandstream skrev:
2169866 Vi kommer med största sannolikhet att skicka en löpare till Visby på fredagsmorgonen för att hämta ett elverk modell större.
Förra året var det ju ett gäng elverk som stod och gick så det finns alltid någon att låna lite luft i från.
Kanon! :tummenupp

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
Plats säljes billigt
Fredag och söndag Mellangruppen

Säljer den PGA stulen hoj :huvet

PMa eller ring 0730-756445
Mvh Peter

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Viktig information om Gotland Ring bandagarna!

Viktig information om Gotland Ring bandagarna kommer att skickas ut med email under den kommande helgen.

Har du inte fått något mail på måndag så ber vi dig att kontakta oss.

Mvh
Nitrous & Liwa1

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Viktig information om Gotland Ring bandagarna!

Detta har skickats med epost till samtliga deltagare idag.

Här kommer viktig information om banåkningen på Gotland Ring 26-28 maj 2006. Läs igenom allt noggrant, har du frågor eller om något är oklart när du har läst igenom allt så är du givetvis välkommen att kontakta oss.

De viktigaste reglerna för att du ska få köra är enkla,

Är du anmäld till Snabb, Medel eller Lugn så krävs att din motorcykel är minst trafikförsäkrad, Trygghansa och IF är inte godkänt försäkringsbolag för dessa grupper. I gruppen Licens/Oförsäkrad finns ej krav på trafikförsäkring.
Registreringsskylten ska vara väl synligt monterad, gäller ej gruppen Licens/Oförsäkrad.
Däckval är valfritt i samtliga grupper, se till att ha bra däck då banan sliter mycket på däcken om du ska köra två eller tre hela dagar. Kontrollera även bromsbelägg och ev. läckage. Det kommer att ske en besiktning av samtliga motorcyklar. Bristande säkerhetsdetaljer kan medföra att du nekas tillträde till motorbanan.
Krasch/race kåpor är ok i samtliga grupper.

Kom ihåg - Det är ingen tävling, vi är alla ute efter att ha en rolig och lärorik helg. Vi rekommenderar alla att ha en bra person/olycksfallsförsäkring.
För allas säkerhet så kommer det att finnas ambulanssjukvårdare på plats samtliga tre dagar!

Innan du åker till Gotland vill vi be dig läsa igenom reglerna och skriva ut en försäkringshandling som du undertecknar och tar med till inskrivningen.

1 # Läs reglerna här, www.actionpics.se/gotlandring/

2 # Skriv ut förarhandlingen (formuläret) och ta med den ifylld och undertecknad till inskrivningen, det sparar mycket tid så att första gruppen kan starta.

I anmälan står att bantiden är 09.00 - 17.00. På fredagen är det allmänhetens åkning efter kl 17.00, vill man så kan man delta på allmänhetens åkning mellan kl 17-21 för 500kr som betalas till Gotland Ring på plats.

På lördag och söndag har vi fått tillstånd att köra mellan kl 09.00 - 18.00, orkar du köra sista timmen så se det som en bonus.

Tidsschema Fredag,
07.15 – 08.00 Inskrivning i depån Fredag morgon. Se till att komma i god tid!
08.20 - Obligatoriskt förarmöte.
09.00 - Banan är öppen för åkning, bantiden slutar kl 17.00.

Tidsschema Lördag,
07.15 – 08.00 Inskrivning i depån Lördag morgon. Se till att komma i god tid! (Gäller för deltagare som inte anmält sig på fredagen)
09.00 - Banan är öppen för åkning, bantiden slutar kl 18.00.

Tidsschema Söndag,
09.00 - Banan är öppen för åkning, bantiden slutar kl 18.00.

Då vi är många förare som ska samsas om depåområdet under helgen så måste ytan användas förnuftigt. Fordon som inte behöver stå i depåområdet kommer avvisas till en bättre plats. Bilar skall parkeras på gruset bredvid asfalten!

Området längst ner i depån, efter depåutfarten kommer att vara reserverat för er med barn i första hand då det är minst trafik där.

Mat & Dryck,
Det kommer att finnas en grillvagn vid banan som serverar smörgåsar, lunchmat, läsk m.m. , ta med kontanter!

Vattentillgången är begränsad på banan. Det finns en vattentank men vattnet är EJ drickbart, dock går det bra att tvätta sig eller skölja av något. Vi rekommenderar att du tar med en välfylld vattenflaska.
Kom ihåg att dricka mycket vatten under dagen!

El,
Det saknas tillgång på el. Är du i behov av el så är vår rekomendation att ta med ett eget elverk.

Fotografering,
Vår fotograf erbjuder på plats att man kan köpa samtliga bilder tagna på just Dig för 250kr, bilderna läggs på en CD-skiva som du får. En av bilderna (som du bestämmer) får du även utskriven som A4 fotografi på plats. Är du intresserad så rekommenderar vi att du kontaktar vår fotograf på plats vid inskrivningen så han vet vilken grupp du kör i och vad du kör för att kunna ta så många bra bilder som möjligt på just Dig.

Vägbeskrivning,
Gotland Ring är beläget vid Kappelshamnsviken, fem mil nordost om Visby. Från Visby är väg 148 mot Fårösund den närmaste vägen, alternativt kan man från Visby också åka väg 149 mot Kappelshamn. För att komma till banan fortsätter man fyra kilometer efter Lärbro svänger sedan vänster vid skyltning mot "Gotland Ring" och "Storugns". Efter två kilometer på den vägen svänger man höger vid skyltning mot "Gotland Ring" - följ därefter skyltningen på området till motorbanan. Observera att vägen in till banan består av grus och skyltningen kan vara bristfällig enligt erfarenhet! Kör försiktigt och håll utkik efter skyltningen mot Gotland Ring.

Om du har frågor så kan du nå oss på mail info@actionpics.se eller telefon 073-687 35 04.

Vi ser fram emot att träffa er alla på Gotland Ring, välkomna!

Marcus & Lillan
www.actionpics.se

I samarbete med DinMC.se - Duells - Hembiobutiken.se - Sporthoj.com

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Jag har ca 2mm kvar på mina bromsbelägg fram, räcker det för 3dagar? Jag har ingen aning om hur mycket det slits eftersom jag inte kört bana förut.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Biifer skrev:
2180066 Jag har ca 2mm kvar på mina bromsbelägg fram, räcker det för 3dagar? Jag har ingen aning om hur mycket det slits eftersom jag inte kört bana förut.

2mm så skulle jag råda dig starkt till att köpa nya belägg och ta med. Byta kan du göra på plats eftersom väldigt många har verktyg med sig om du inte själv har det. Tar inte många min att byta bromsbelägg.

/Nitrous

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Biifer skrev:
2180066 Jag har ca 2mm kvar på mina bromsbelägg fram, räcker det för 3dagar? Jag har ingen aning om hur mycket det slits eftersom jag inte kört bana förut.

Köp och ta med dig...
Byt efter ett par pass.
Dom slits fort när du fått lite fart på åkandet!
Och det vore ju jävligt trist att upptäcka att dom inte tar som dom ska efter rakan! :3freak

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SMR -07
Är det någon från sthlm som har plats för en 50 liters dunk med soppa och en orginal ljuddämpare i sin bil ???

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Nitrous skrev:
2180120 2mm så skulle jag råda dig starkt till att köpa nya belägg och ta med. Byta kan du göra på plats eftersom väldigt många har verktyg med sig om du inte själv har det. Tar inte många min att byta bromsbelägg.

/Nitrous
Kamikaze kid skrev:
2180184 Köp och ta med dig...
Byt efter ett par pass.
Dom slits fort när du fått lite fart på åkandet!
Och det vore ju jävligt trist att upptäcka att dom inte tar som dom ska efter rakan! :3freak
Entydiga och raka svar, trevligt. Får väl bli en tripp till stan imorgon för lite shopping då. :)

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Nitrous skrev:
2178821 Detta har skickats med epost till samtliga deltagare idag.

:tummenupp
Sandstream pm:ade över det där tidigare idag, kanon :)

Nån mer som ska åka med sena båten kl 21 på Torsdag?

Även om man nu ska bo 2 km från banan kommer det bli segt att vara där innan 8 på Fredag morgon, får låna in Sergeant Skalman som sparkar in dörren och säger att det är uppställning, kanske funkar :gnissla

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Johanjulgran skrev:
2180211 Är det någon från sthlm som har plats för en 50 liters dunk med soppa och en orginal ljuddämpare i sin bil ???

50 liters dunk?!? Originaldämpare?
Tänkte just att det kan ju vara bra med en jeepdunk
på 20 liter att ta med sig så
man slipper jaga till närmaste mack under dagen...
Hur mycke soppa gör man av med under en dag?
O var e närmaste mack till ringen? Hoppas de har fyllt upp sina cisterner...

Är det decibelkrav på ringen därav orginaldämparen lr??

För att svara på din fråga så ja, ein stuck Audi A4 som följebil från Stockholm
körd av tjejen min finns till förfogande för lite packning o prylar.
Hoppas du menar en tom 50 liters dunk att fylla på plats?
Lite onödigt tungt och olagligt(?) att ha en fylld sån i bagaget hela vägen ner...
Och får man ta del av soppan i dunken sen så kan vi diskutera.. PM:a mig bara! :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024