Gotland Ring 2006 med Actionpics & Sporthoj

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Buster skrev:
2198223 Nä, så långt kom jag inte. Strecket är min inmutning.
Spåret liknar nog mer som den här bilden.

I den första delen. Röd-orange är när hojen valde att följa tangentens riktning.

Det var en riktigt slö avåkning det där ;) Såg hur det började kasa mer och mer och till sist verkade det som om du gav upp o la dig hehe ;)
Gick ju ganska bra iaf - skönt det!

Och angående vilken instruktörs-Björn det talas om så kanske jag ska ta med PIMP-kittet nästa gång. Då lär det inte gå att ta miste ;)

sandstream

Guest
Don Quixote skrev:
Och angående vilken instruktörs-Björn det talas om så kanske jag ska ta med PIMP-kittet nästa gång. Då lär det inte gå att ta miste ;)
Det ser jag fram emot! :hihi

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Eskilsson skrev:
2198023 Omtumlande nöjjen kan vara både roligt och dyrt.
Synd att du åkte på sidan ut i gruset. Tur att du inte slog dig allvarligt.
Men det var helt klart en hög "coolfaktor" på krashen där både du och hojjen flög flera meter högt.

Vi kallar numera högfartsvänstern efter hårnålen för "vågens vänster" :tummenupp

Hehe, jag känner mid hedrad för utnämningen av kurvnamnet.. eller ska jag det :confused: :yoparty

Film på krashen kommer och jag kan intyga att jag har lärt mig lite om att kalla slicks inte har lika bra grepp som varma slicks.

Men... Ja é int bitter! Jag har ju sparat massor med pengar i helgen, däck +4-6000kr, bensin +500kr, knäpuckar +400kr plus att jag fick en natt på "hotel" i visby med visserligen sen mat på rummet (fick äta på lördagen) men dock så vacker sjö- (havs!) utsikt till den nätta summan av 260kr. Ni ser! Ibland så kan man se ljuset i tunneln även fast farbror drog ner rullgardinen (nytt ordspråk). Solsemester i depån blev det också.

:banana

Jag glömde nästan att tacka alla som hjälpte mig och dom andra som har krashat. Suveränt jobb! :Bugar Känndes mycket bra att få hjälp av ambulans direkt och att nacken, ryggen osv. blev ordentligt säkrat.

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
sandstream skrev:
2198212 Stort tack till Marcus, Lillan och alla andra som var med och arrangerade och sponsrade helgen :Bugar

Det roligaste minnet, förutom att mina kompis Lars och Yvette såg till att föda en dotter i Visby på lördagen (Lilly, ca 50 cm och 3200 gram som fick spendera sin första dag i livet i en depå, hon kommer att bli en riktig motortjej), måste vara när Lillan skulle prova Marcus RR-hoj :D

Lägger upp bilder i en ny tråd så snart som möjligt och länkar härifrån.

Vi syns nästa år :tummenupp
Om det inte var flera björnar så måste det har varit den här björnen: http://www.sporthoj.com/forum/member.php?action=getinfo&u=1457 :)

Jo jag tackar ja...jag fick i alla fall halva depån att skratta när jag skulle ut på den. Det var 1 dm kvar på varje sida ner till marken. Tur att jag hade 2 st levande depåslavar som höll i hojen när jag skulle klättra upp på den och ta mot mig när jag kom in. :tummenupp

Björn! Pimpdräkten ser jag fram mot att se nästa bandag :D

/Liwa1

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag har tagit fina bilder på allt möjligt, men de kommer upp senare. Biifer ska nog oroa sig lite. :hihi

Dr.Bike

Guest
Mattias skrev:
2198719 ...Biifer ska nog oroa sig lite. :hihi

Låter lovande! :hihi

Upp med lite banbilder oxå - du kan ju fota har jag för mig. Åtminstone så fotar din bättre ½ väldigt bra!
Kul att se dig "in action" på 250:n - jädrar vad det gick undan! :tummenupp

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Är det bara jag som tycker att banan känns helt annorlunda än den ser ut?

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
Don Quixote skrev:
2198323 Det var en riktigt slö avåkning det där ;) Såg hur det började kasa mer och mer och till sist verkade det som om du gav upp o la dig hehe ;)
Gick ju ganska bra iaf - skönt det!
Jag var ju inte direkt långt från marken innan, så man knappt säga att det var ett fall. Det kändes mest som att det helt plötsligt slutade svänga. Då var det bara att inse att man inte klarar av att trycka upp den med knät likt Rossi.
Bara att träna på så kanska man fixar det också.

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Mattias skrev:
2198791 Är det bara jag som tycker att banan känns helt annorlunda än den ser ut?

Exakt var har du bananen när du tycker den känns annorlunda än den ser ut?

Sätter på mig joggingskorna å cammodräkten så du inte hittar mig :D :D

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Det är lite dåligt med bilder i den här tråden så jag får väl inleda med ett par egoistiska sådana :)

Bifogat

• maranello1_small.jpg
    maranello1_small.jpg
    125.2 KB · Visningar: 62
  • maranello2_small.jpg
    maranello2_small.jpg
    107.7 KB · Visningar: 83

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ingen
Dr.Bike skrev:
2198784 Låter lovande! :hihi

Upp med lite banbilder oxå - du kan ju fota har jag för mig. Åtminstone så fotar din bättre ½ väldigt bra!
Kul att se dig "in action" på 250:n - jädrar vad det gick undan! :tummenupp

Så här ser Mattias ut bakfrån :Bugar

Bifogat

• DSC01783_1.JPG
    DSC01783_1.JPG
    16.4 KB · Visningar: 70

Dr.Bike

Guest
Trinity skrev:
2198915 Exakt var har du bananen när du tycker den känns annorlunda än den ser ut?

:lol Sällan har ordet klockrent gjort skäl för sig så som nu!!!! *skratar så jag får tårar i ögonen*
Det var uppmärksamt av dig Trinity att se vad han VERKLIGEN hade skrivit och frågat!! :tummenupp

Haaar haaar...*snörvel*

Hulken_1 skrev:
2198936 Så här ser Mattias ut bakfrån :Bugar

Ja det var väl SÅ jag såg honom....
Frågan är...om det var med eller utan banan! :D

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Trinity skrev:
2198915 Exakt var har du bananen när du tycker den känns annorlunda än den ser ut?

Sätter på mig joggingskorna å cammodräkten så du inte hittar mig :D :D

Oj! Där råkade jag radera de ultrafeta actionbilderna jag hade på dig.

Fast det var asroligt skrivet, är det säkert att det inte är triggerhappy som skrivit det?

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Mattias skrev:
2198954 Oj! Där råkade jag radera de ultrafeta actionbilderna jag hade på dig.

Fast det var asroligt skrivet, är det säkert att det inte är triggerhappy som skrivit det?

..näherå det var jättemycket Trinity... på riktigt !

Mattias, sluta spamma nu !

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ingen
Å här är en som lutar lite mer än andra... vet ej vem, men fort gick det :)

Bifogat

• DSC01802_1.JPG
    DSC01802_1.JPG
    125.1 KB · Visningar: 165
Last edited:

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
mankan skrev:
2198975 Precis! Han var det *ivrigt gestikulerande här hemma framför dataskärmen så att ni alla ska förstå vad jag menar* :)
Oki, han bor i Åkersberga å är väldresserad smc instruktör på fritiden och rejsar i skogen (enduro) när han vill åka fort.
Trevlig prick. :tummenupp

sandstream

Guest
Mattias skrev:
2198719 Jag har tagit fina bilder på allt möjligt, men de kommer upp senare...
Vi försökte avnjuta en stilla middag igår kväll innan båten gick men vi hann knappt sätta oss innan du kom springande med kameran i högsta hugg och skulle fota bebisen :D :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept