Gotland Ring 2006 med Actionpics & Sporthoj

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Gottis skrev:
verkar ju bara va en dag där står det i swedis kalender den 28/5 bara att ta färjan till nynäs på lördags kvällen

Bra mycket närmare och ta färjan till Oskarshamn och sedan vidare upp till Linköping :tummenupp

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Gottis skrev:
jag kolla på det går att åka till gotland köra två dagar sen sticka upp till Svinstad och köra på söndagen :) verkar ju bara va en dag där står det i swedis kalender den 28/5 bara att ta färjan till nynäs på lördags kvällen
Får du åka bara söndagen då? Alla kval är väl på lördagen, om det inte är fullt startfält så kanske du får starta sist.

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Hade varit så attans kuligt att köra GR med er, men men, Sviestad är det som gäller för mig den helgen :( Synd att man inte kan vara på två ställen samtidigt.
Blir det fler bandagar med er?
Kanske även med tidtagning då ;-)

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Åsa skrev:
Kanske även med tidtagning då ;-)

Jag räknar "ettusenenöl, ettusentvåöl, ettusentreöl..." Hur många öl det tar för mig att ta mig runt banan är hemligt :tomten

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Neutral skrev:
Får du åka bara söndagen då? Alla kval är väl på lördagen, om det inte är fullt startfält så kanske du får starta sist.

Hmm Swedie borde nog kolla sin Kalender

står ju så här "# 28-28 Maj - Linköping" Maj nu blir jag riktigt osäker skulle ju va otroligt om vi skulle hinna kör alla klasser med både kval och race på en dag :va

visseligen har jag aldrig kört Svinstad men vill ju iaf Rejsa :banana

Slappa skrev:
Bra mycket närmare och ta färjan till Oskarshamn och sedan vidare upp till Linköping :tummenupp

ja det kanske det blir brukar bara köra till gotland och hem så :)

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Gotland

Vill åka 2 dagar i snabba gruppen
MVH Larzon

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
det står fel i kalendern, datumen som sviestad är 27-28/5
Förmodligen fredagsträning den 26/5

Måste man inte kvala för att få köra racet?

Gottis skrev:
jag kolla på det går att åka till gotland köra två dagar sen sticka upp till Svinstad och köra på söndagen :) verkar ju bara va en dag där står det i swedis kalender den 28/5 bara att ta färjan till nynäs på lördags kvällen

sandstream

Guest
bikerwoman skrev:
Den här gången SKA jag till Gotland! " 2 platser i medelgruppen please, en till mig och en till gubben.
Bikerwoman och Pappavetbäst :tummenupp
Please? Du vet att det är fullt redan?

@Nitrous/Liwa: Hur många platser hade ni totalt?

Angående däcken: Ni som körde med slicks förra året, typ Corsa SC 2, hur var slitaget?
Funderar på om det kanske är värt att köra med SC 3 istället :va
(Gillar inte Pilot Power efter lite otrevlig släpp så det är inget alternativ)

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Om ni ska köra på Gotland Ring med "Race"-däck ska ni välja de hårdaste. Inte mjukare, för mjuka kräver högre konstant arbetstemperatur. Något du inte uppnår på Gotland Ring då asfalten är för fin.

sandstream

Guest
Swedie skrev:
Om ni ska köra på Gotland Ring med "Race"-däck ska ni välja de hårdaste. Inte mjukare, för mjuka kräver högre konstant arbetstemperatur. Något du inte uppnår på Gotland Ring då asfalten är för fin.
Så SuperCorsa SC 3 bak (slicks) kombinerat med däcksvärmare borde räcka lite mer än 1 dag?

Last edited:

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
sandstream skrev:
Så SuperCorsa SC 1 bak (slicks) kombinerat med däcksvärmare borde räcka lite mer än 1 dag?
De Gotlandspojkar jag pratat med och som provat alla typer av rejsdäck säger: Rejsdäck håller cirka ett pass på GR!

sandstream

Guest
FZ1 skrev:
De Gotlandspojkar jag pratat med och som provat alla typer av rejsdäck säger: Rejsdäck håller cirka ett pass på GR!
Jag delade tält med Swedie och en kille som körde Rookie 1000 förra året och deras däck höll rätt bra vad jag kunde se.
För den som inte vet kan tilläggas att Swedie nog har en av de bättre varvtiderna på den banan :)

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Jo visst, det finns alltid undantag från regler och vissa förare/hojar sliter mindre däck, andra mer utan att slitaget behöver ha med varvtiden att göra. Men efter att kört med dig på både Kinnekulle, Gelleråsen och Sviestad (f'låt Hannes) tycker jag att du kör ganska lika mig, dvs tidiga inbromsningar, låg kurvhastighet och fullt spätt ut ur kurvan :)

Så varken du eller jag bör nog jämföra oss med svensken, varken när det gäller slitage eller tider, han lirar i en helt annan division :tungan

Last edited:

sandstream

Guest
FZ1 skrev:
Jo visst, det finns alltid undantag från regler och vissa förare/hojar sliter mindre däck, andra mer utan att slitaget behöver ha med varvtiden att göra. Men efter att kört med dig på både Kinnekulle, Gelleråsen och Sviestad (f'låt Hannes) tycker jag att du kör ganska lika mig, dvs tidiga inbromsningar, låg kurvhastighet och fullt spätt ut ur kurvan :)
Så varken du eller jag bör nog jämföra oss med svensken, varken när det gäller slitage eller tider, han lirar i en helt annan division :tungan
Helt sant, men jag ska byta stil till nästa år :tungan

Ville bara poängtera att de som kör väldigt fort kan köra rätt länge på slicks som nog är bra mycket mjukare än tex Pilot Power.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
sandstream skrev:
Please? Du vet att det är fullt redan?

@Nitrous/Liwa: Hur många platser hade ni totalt?
QUOTE]

Totalt var det 30 platser i varje grupp, alltså totalt 120 st platster och dom blev bokade på 1,5tim, helt sjukt :3freak

Men av erfarenhet så vet jag att alla inte kommer fullfölja sin anmälan med betalning o sånt, eller så blir detta första gången i historien isåfall.
Så står man på reservlistan och är lite vaken under våren så finns det ingen anledning till oro.
Det är dessutom alltid några stackare som drabbas av hojstölder och tvingas sälja sin plats, en och annan olycka vilket tvingar den anmälde till att sälja platsen.
Så håll ut, var lugn ett par månader alla ni som missade bokningen igårkväll, än är inte racet kört.

/Nitrous & Liwa1

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
1 Triggerhappy Gata snabb grupp 2 dgr
2 Trinity Gata medel grupp 2 dgr
3 RPM Gata medel grupp 2 dgr
4. R-Sickan snabb 3 dgr
5. fredR1k snabb 3 dgr
6. aRWe snabb 3 dgr
7. Mankan, medel 2 dgr
8. Flådde, medel 2 dgr
9. Tinatjejen, medel 3 dgr
10. WestW, medel 3 dgr

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
TinaTjejen skrev:
1 Triggerhappy Gata snabb grupp 2 dgr
2 Trinity Gata medel grupp 2 dgr
3 RPM Gata medel grupp 2 dgr
4. R-Sickan snabb 3 dgr
5. fredR1k snabb 3 dgr
6. aRWe snabb 3 dgr
7. Mankan, medel 2 dgr
8. Flådde, medel 2 dgr
9. Tinatjejen, medel 3 dgr
10. WestW, medel 3 dgr

Vad är denna lista till för?

/Nitrous

MC Doktorn

Guest
Swedie
Du menar att det blir coldtear kanske passar bättre med Typ Metzelers K3 ?

sandstream
Så SuperCorsa SC 3 bak (slicks) kombinerat med däcksvärmare borde räcka lite mer än 1 dag?
Problemet är att det inte finns eluttag.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024