Gotland Ring 2007 - Actionpics

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Scheisse. Det skrivs en massa här = mkt att läsa.

Men har ni skrivit någonting om att få fotografera? Fått tillåtelse för privatpersoner att kunna få vistas runt banan?

Nej, vi har inte hört något mer från Gotland Ring om detta. SKa ta upp frågan åter igen med dom snart, eftersom det är lite off season nu så får man inte så många svar på frågor dom anser är mindre väsentliga.

/Nitrous

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
Hej, ni som åkt med färjan tidigare, behöver/är det lämpligt att ta med egna spännband? Bör man ta med någon filt som skydd för lack och sadel? När jag ställde frågan till rederiet fick jag inga klara svar.
/Wille

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Spännband finns.... Ibland :-/ Ta med ett du även om det ofta är så lugnt på havet att du kan ställa den utan att spänna fast den !! Filt känns som överkurs..../M

Hej, ni som åkt med färjan tidigare, behöver/är det lämpligt att ta med egna spännband? Bör man ta med någon filt som skydd för lack och sadel? När jag ställde frågan till rederiet fick jag inga klara svar.
/Wille

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
/Wille

Alla som parkerar mc på färjan får minst Ett spännband och det räcker gott och väl om inte sjögången skulle vara storm.
Det ska räcka att ställa mc på stödet med ettans vxl och ett spännband över sadeln som fästes i en öggla på golvet om vardera sida av hojen.
Det är mest för att hojen inte ska kunna välta åt någon sida när färjan lägger till eftersom det skakar till lite ibland, men som mest ofta sitter redan alla på sin hoj då för att få åka av så fort som möjligt.

Du behöver inte oroa dig, har aldrig hört talats om någon "olycka" dom senaste fyra åren som vi åkt med färjan.

/Nitrous

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
2704323 Alla som parkerar mc på färjan får minst Ett spännband och det räcker gott och väl om inte sjögången skulle vara storm.
Det ska räcka att ställa mc på stödet med ettans vxl och ett spännband över sadeln som fästes i en öggla på golvet om vardera sida av hojen.
Det är mest för att hojen inte ska kunna välta åt någon sida när färjan lägger till eftersom det skakar till lite ibland, men som mest ofta sitter redan alla på sin hoj då för att få åka av så fort som möjligt.

Du behöver inte oroa dig, har aldrig hört talats om någon "olycka" dom senaste fyra åren som vi åkt med färjan.

/Nitrous
Tack för svaren Nogger och Nitrous!

sandstream

Guest
Jag var Ironisk ;) Vet inte vad dom fått för sig för löjliga regler...
Det låter rent ut sagt skitlöjligt att man inte skulle få gå runt banan och fota på ställen där man inte är ivägen eller kan bli skadad :pangihuve

MikkE

Guest
Jag var Ironisk ;) Vet inte vad dom fått för sig för löjliga regler...
Din rackare där :tungan
Nej, vi har inte hört något mer från Gotland Ring om detta. SKa ta upp frågan åter igen med dom snart, eftersom det är lite off season nu så får man inte så många svar på frågor dom anser är mindre väsentliga.

/Nitrous
"Som de anser mindre väsentliga.."
Frågor om fotografering är inget man skämtar om :mad: Haha
Ja ja, man får återkomma när det börjar dra sig, tack för svar.
Det låter rent ut sagt skitlöjligt att man inte skulle få gå runt banan och fota på ställen där man inte är ivägen eller kan bli skadad :pangihuve
:wörd

Last edited:

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Klassas Transitbuss typ 100L som bil i prislistan? Den är under 6 m. Kollade pa Destinationgotlands hemsida men läste för daligt. Vad är sanningen?

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Klassas Transitbuss typ 100L som bil i prislistan? Den är under 6 m. Kollade pa Destinationgotlands hemsida men läste för daligt. Vad är sanningen?

Japp det gör den. Vi har åkt igenom med en MB Sprinter 312 som är 6.80m som personbil.
Det är längd 6m som är mest avgörande och jag tror maxhöjden är 2.50 som personbil.
Men 80 cm överskjutande gick igenom, dock varnade bokningen för att last-folket skulle vara jättepetiga om sånt. Men det var dom inte förra året :tungan , kanske bara var en tillfällighet dock.
Men under högsäsong är dom nog hårdare när dom lastar färjan.

/Nitrous

sandstream

Guest
Är det någon mer än jag som tänker bo vid banan?
(Nej, jag tänker inte vakta din hoj :D )

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.

Som gotlänning kan man säga att man redan gör det:rolleyes: hehe, men akta dig för snokarna som finns på ringen så att de inte kryper in i tälten på natten bara.

sandstream

Guest
Som gotlänning kan man säga att man redan gör det:rolleyes: hehe, men akta dig för snokarna som finns på ringen så att de inte kryper in i tälten på natten bara.
Nämn för f-n inte detta om ormar för min fru, då lär hon ställa in resan :D
Vi ska bo i en husbil så snokarna kan känna sig blåsta.

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.

Det är nog skönast med husbil än tält. Du kan lugna din fru med att säga att snokarna brukar bara vistas i karusellen och vändkurvan på morgonen för att värma sig lite, det är ju långt ifrån depån. Fast dom brukar vara jätte stora:tungan

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09

Hmmm, det där tåls att fundera på. Undra vad jag kan vinna på att inte berätta det för din fru och vad kan din fru vinna på att få reda på det men åka med trots allt efter du fått inköpa något till henne....:va :D

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen

Hmm, med min normala framförhallning lär det bli sa att jag bor vid banan ocksa. Kommer att dra ut pa rumsbokning sa det blir fullt eller för dyrt överallt.

Fast da blir det att bo pa madrass i Transiten (med tanke pa snokarna). :D Kanske man far komma in pa frukost i husbilen om ni inte tycker man luktar för illa.:tungan :rolleyes:

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Jag HATAR ormar, ska fasen se till att komma ut sist i min grupp så att kräken är borta när jag kör....... kommer till 100% klota om det ligger en snok i kurvan där jag kommer :skrämd

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Hmm, med min normala framförhallning lär det bli sa att jag bor vid banan ocksa. Kommer att dra ut pa rumsbokning sa det blir fullt eller för dyrt överallt.

Fast da blir det att bo pa madrass i Transiten (med tanke pa snokarna). :D Kanske man far komma in pa frukost i husbilen om ni inte tycker man luktar för illa.:tungan :rolleyes:

Du såg väl boendeerbjudandet från Bunge Vandrarhem?

Erbjudande Bunge Vandrarhem.
Bunge Vandrarhem erbjuder ett trivsamt och prisvärt boende. Som Gotland Ring deltagare har dom tagit fram ett särskilt erbjudande för tre övernattningar (tors - sön).
Avståndet till banan är endast 15 min!
Alt 1. Tre övernattningar i enkel- tvåbädd eller fyrabäddsrum, inkl frukost för 650 kr/pers.
Alt 2. Tre övernattningar i enkel- tvåbädd eller fyrabäddsrum, inkl frukost, samt lakan, handduk och slutstäd för 750 kr/pers.

Bokning sker bäst genom telefon 0498-22 14 90 eller per e-post boende@bungevandrarhem.com , uppge vid bokning "Sporthoj.com på Gotland Ring".
Det går även att boka via hemsidans bokningsfunktion, www.bungevandrarhem.com, där måste man dock klämma in sporthoj efter namnet, adressen eller telefonnumret eftersom det inte finns någon meddelanderuta.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...