Gotland Ring 2007 - Actionpics

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Bokning av färjebiljetter & Information om boende

Ikväll eller under under helgen så kommer vi att göra ett utskick med info om bokning av färjebiljetter med rabatt till alla som är inbokade till Gotland Ring.

Utskicket kommer även att innehålla ett paketerbjudande för boende med frukost samtliga tre dagar hos ett närliggande vandrarhem (15min från banan).

Mvh
Nitrous & Liwa
www.actionpics.se

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Färjebokning & Boende Gotland Ring

Följande info har skickats ut inatt till den epost adress som angavs på anmälan.

Destination Gotland har precis nyligen blivit klara med sin pris och turlista för 2007 så äntligen kommer här information om bokning av färjebiljetter.
Vi har ett rabatterat pris genom Destination Gotland Grupp & Idrottsresor.
Bokning av biljetter ska göras på tel 0771 - 22 33 50 (grupp och idrottsresor).
Viktigt! Uppge att bokningen gäller "Sporthoj.com på Gotland Ring" för att erhålla rätt pris!
Prisexempel enkel resa SF1500 (stora färjan),
Vuxen: 153:-
Barn 6- 18 år: 42:-
Personbil: 216:-
Personbil+släp: 673:-
MC 143:-

Prisexempel enkel resa SF700 (lilla färjan),
Vuxen: 240:-
Personbil: 368:-
Personbil+släp: 1083:-
Mc: 155:-

Personbiljetterna gäller för ekonomi/aktersalong, önskar man plats i förlig salong tillkommer en kostnad på ca 50:-/person enkel resa.

Kom ihåg att boka i mycket god tid, biljetterna är ombokningsbara.
Det är alltså en del dyrare att åka med SF700 som är en mindre färja pga av att den har mindre antal platser för bil med släpkärra bl.a.

Erbjudande Bunge Vandrarhem.
Bunge Vandrarhem erbjuder ett trivsamt och prisvärt boende. Som Gotland Ring deltagare har dom tagit fram ett särskilt erbjudande för tre övernattningar (tors - sön).
Avståndet till banan är endast 15 min!
Alt 1. Tre övernattningar i enkel- tvåbädd eller fyrabäddsrum, inkl frukost för 650 kr/pers.
Alt 2. Tre övernattningar i enkel- tvåbädd eller fyrabäddsrum, inkl frukost, samt lakan, handduk och slutstäd för 750 kr/pers.

Bokning sker bäst genom telefon 0498-22 14 90 eller per e-post boende@bungevandrarhem.com , uppge vid bokning "Sporthoj.com på Gotland Ring".
Det går även att boka via hemsidans bokningsfunktion, www.bungevandrarhem.com, där måste man dock klämma in sporthoj efter namnet, adressen eller telefonnumret eftersom det inte finns någon meddelanderuta.

Mvh
Marcus & Lillan
www.actionpics.se

Last edited:

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Detta ska bli hur skoj som helst men lite smolk i bägaren blev det allt när jag insåg att det bara går en färja från Oskarshamn till Visby och att den går 21.10.

Skitskoj att vara framme efter midnatt när man kommer att ha en snart tvåårig terrorist med sig..... :gnissla

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Da Fris skrev:
2698754 Detta ska bli hur skoj som helst men lite smolk i bägaren blev det allt när jag insåg att det bara går en färja från Oskarshamn till Visby och att den går 21.10.

Skitskoj att vara framme efter midnatt när man kommer att ha en snart tvåårig terrorist med sig..... :gnissla

Det är en spännande upplevelse, vi hade vår " terroist" med oss en av gångerna....puh säger jag bara.

Ta semester dagen där på är mitt råd

/Liwa1

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag fick erat utskick nyss.

Vilka sjukt tunga samarbetspartners ni har fått tag på! :yoparty

Nya sidan e nästan snyggare än mig dessutom! :mad:

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Liwa1 skrev:
2699212 Det är en spännande upplevelse, vi hade vår " terroist" med oss en av gångerna....puh säger jag bara.

Ta semester dagen där på är mitt råd

/Liwa1
Det går ju inte, dagen efter jag kommer till Visby ska vi ju köra hoj..... :D

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
När slutar dagen för medelgruppen på söndagen den 3/6? Färjan går 17:05 från Visby mot Oskarshamn och jag vill inte missa alltför mycket av bandagen.

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
pausar...
Motorrad skrev:
2700439 När slutar dagen för medelgruppen på söndagen den 3/6? Färjan går 17:05 från Visby mot Oskarshamn och jag vill inte missa alltför mycket av bandagen.

När den slutar är ju lite svårt att säga IDAG, det beror ju på hur mkt folk tänker köra vid sidan av banan osv..........:rolleyes:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Motorrad skrev:
2700439 När slutar dagen för medelgruppen på söndagen den 3/6? Färjan går 17:05 från Visby mot Oskarshamn och jag vill inte missa alltför mycket av bandagen.

Vi har körtid fram till ca 17.00, om Gotland Ring inte har egen allmänhetens åkning få vi ev. köra fram till kl 18.00.
Dagen avslutas när banägaren sätter stopp, dock senast kl 18.00.

Om du ska ta 17:05 färjan så hinner du om du kör som faaan från banan kl 16.00, det innebär att du troligen missar ett sista pass eller ev. 2 st om vi skulle få köra till 18.00.

Egen erfarenhet säger att det är värt att åka hem den tidpunkten, för det är döden att åka färjan på natten och komma hem på morgonkvisten, hela måndagen blir piss då.
Troligen kommer du ändå vara så nöjd och trött efter 3 hela dagar att ett körpass mer eller mindre är som en droppe i havet.

/Nitrous

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
När slutar dagen för medelgruppen på söndagen den 3/6? Färjan går 17:05 från Visby mot Oskarshamn och jag vill inte missa alltför mycket av bandagen.

Vi kommer inte att vara ensamma om detta problemet, kan ju bli en trevlig liten kolonnkörning till färjan.......

Hoppas på minimalt med Harry Haffa så kan det bli riktigt trevligt... :tummenupp

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Vi kommer inte att vara ensamma om detta problemet, kan ju bli en trevlig liten kolonnkörning till färjan.......

Hoppas på minimalt med Harry Haffa så kan det bli riktigt trevligt... :tummenupp

Jag funderar på att övernatta söndag till måndag och ta morgonfärjan till Oskarshamn. Då är man på fastlandet vid 10-tiden och sen har man ca 3 timmars körning hem i dagsljus.

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Det går ju inte, dagen efter jag kommer till Visby ska vi ju köra hoj..... :D

Okej, du menar så....
Jag menade att på hem vägen och åka typ midnattsfärjan och vara hemma fem på morgonen blev att ta ledigt "dagen efter" :D

Ping

Skydiver
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Honda CBR 954 -03 SÅLD, Yamaha YZ-R1 -03 SÅLD
Gött att du redde ut det där Nitrous, nu vet man när man skall ha sin returbiljett till färjan.
Det går ingen morgonfärja på måndagar förrän 15juni, Motorrad.

Såg att gick en extratur: Oskarshamn - Visby 7/6 SF 1500 10.55 (framme13.50).

Enligt map24.se tar det 5h att åka sträckan Göteborg-Oskarshamn och även Lund-Oskarshamn. Sträckorna är drygt 350km och man färdas med en medelhastighet runt 68-69km/h. Någon som kan bekräfta eller dementera detta att det verkligen tar 5H?

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Det går ingen morgonfärja på måndagar förrän 15juni, Motorrad.

Tack! Vet inte hur många gånger jag tittat på tidtabellen och missat det. Då vet man att man ska hem på söndagen iallafall. Tur att det är ljust fram till 23-tiden i juni så man slipper köra alltför mycket i mörker.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Någon som kan bekräfta eller dementera detta att det verkligen tar 5H?

Hmm åkte ofta Västervik - Lund ett tag och har för mig om att de är ca 37 mil men de tog väl runt 4 tim skulle ja tippa.

Oskarshamn är ju 6,5 mil kortare sträcka iof kanske man får ta lite andra vägar då men 5 tim låter lite väl mycket! Beror ju helt på hur fort du kör!

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Enligt map24.se tar det 5h att åka sträckan Göteborg-Oskarshamn och även Lund-Oskarshamn. Sträckorna är drygt 350km och man färdas med en medelhastighet runt 68-69km/h. Någon som kan bekräfta eller dementera detta att det verkligen tar 5H?

Med dom obligatoriska pisse och tank/godis/kaffeinköpsstoppen så gissar jag på ca 5 timmar. Om man kör i ett sträck från Jkpg med +30 hastighet hela vägen tar det nästan 2,5 h nämligen. Sedan har man ju 16 mil kvar till Götet...

//jaG

Last edited:

MikkE

Guest
Scheisse. Det skrivs en massa här = mkt att läsa.

Men har ni skrivit någonting om att få fotografera? Fått tillåtelse för privatpersoner att kunna få vistas runt banan?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...