Gotland Ring 2008 - Actionpics.se

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
...Helt ensam på banan är en speciell känsla. Tur man har mörkt visir...
Host, host, två stycken var vi väl ett av passen :rodnar


Några reflektioner efter helgen
- Organiserat och välsmort arrangemang som vanligt!
- Hur kan man köra så fort med en 125:a?
- Det är betydligt svårare att köra modellplan än vad man kan tro!
- Di Gotländska myggen är inte att leka med!
- Hur gott smakar ölen vid stugan på kvällen?
- Varför får man aldrig vara ifred i duschen?

Tack alla stug- och hojkamrater för en perfekt helg :tummenupp
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Michelin Pilot Road 2 funkade också fint. På söndag eftermiddag, när det var rekordvarmt började det spinna lite emellanåt. Inte för att jag körde några rekordtider, men 1.40 - 1.45 nånstans kanske. Borde funka om man kör som folk. (Som jag, dårå.)
 

hayabusaking

Medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Silentmountain
Hoj
Ducati 1154 med massa trams, ZX12R med Marklund Turbo :)
Jag verkligen rolig helg med mycket action och härligt väder plus en massa nya mäniskor att lära känna.

Själv har jag trännings värk i hela kroppen efter denna helg så tydligen är man inte någon atlet längre...:huvet

Vill också passa på att tacka dig skaD för hjälpen med att ta hem polarens hoj som tyvärr blev lite vissen efter en marksyning, hoppas att hemfärden gick bra och att du fick sova lite.

Nu är det bara att invänta nästa års bankörning på Gotland, tack för ännu en kannon helg Action Pics :tummenupp
// Björne
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag tyckte dramat i aktre babordssalongen på vägen hem var bäst. Catfight med inslag av förakt och rasism. Roligare blir det inte.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Michelin Pilot Road 2 funkade också fint. På söndag eftermiddag, när det var rekordvarmt började det spinna lite emellanåt. Inte för att jag körde några rekordtider, men 1.40 - 1.45 nånstans kanske. Borde funka om man kör som folk. (Som jag, dårå.)

Jag tyckte det såg kul ut när jag åkte bredvid dig på utsidan genom altarkurvan och lät dig gå före ur kurvan ner mot backen och där får du bakhjulssläpp :) , lite för mkt gas kanske, det var inte meningen att hetsa dig :pannkyss

/Nitrous
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Jag tyckte det såg kul ut när jag åkte bredvid dig på utsidan genom altarkurvan och lät dig gå före ur kurvan ner mot backen och där får du bakhjulssläpp :) , lite för mkt gas kanske, det var inte meningen att hetsa dig :pannkyss

/Nitrous

Bildbevis

omkrning.jpg
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag tyckte det såg kul ut när jag åkte bredvid dig på utsidan genom altarkurvan och lät dig gå före ur kurvan ner mot backen och där får du bakhjulssläpp :) , lite för mkt gas kanske, det var inte meningen att hetsa dig :pannkyss

/Nitrous

Ja, det var fan exciting! Det är alltid mycket roligare med lite press.

Edit: FAN vad snygg jag är!
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag tyckte dramat i aktre babordssalongen på vägen hem var bäst. Catfight med inslag av förakt och rasism. Roligare blir det inte.

Haha, Pausede filmen och tog av mig lurarna och lyssnade lite på det där. De va rätt spännande, men jäklar vilket temprament kvinnan hade . Lite T-rex öve henne faktiskt . Jag är bara glad hon inte åt upp mig :D
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Det gick nånting sånt här:

Mulattbarn stojar och stökar. Annan kvinna i samma "kupé" ber mulattbarnens mamma att försöka hålla sina barn tystare. Helvetet brakar lös.

Godbitar ur dialogen: "Det är för att dom är mörka, eller hur?", "Din hund kommer att äta upp min hund" och "jävla östermalmskärring!".
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag åkte för övrigt på michelin pilot power och de funkade klockrent. Bromsade på mig lite släpp efter rakan och några bakhjulssläpp blev där efter tighta kurvor ett par ggr men tror mest de handlade om mina amatör skills och inte däcken. Tog bara tid ett par ggr och då körde jag på 1.40 . Men de hade varit roligt med laptimer och se samtliga varv. Tyckte jag körde snabbare på slutet.

Det gick nånting sånt här:

Mulattbarn stojar och stökar. Annan kvinna i samma "kupé" ber mulattbarnens mamma att försöka hålla sina barn tystare. Helvetet brakar lös.

Godbitar ur dialogen: "Det är för att dom är mörka, eller hur?", "Din hund kommer att äta upp min hund" och "jävla östermalmskärring!".


Du missade det bästa.

"jag har två barn att ta hand om det är inte så lätt, men det vet väl inte du nånting om din jävla östermalmskärring för du har väl en barnflicka som tar hand om dina! :mad: "

Haha, satte nästan kaffet i halsen , det var roligt :D
 
Last edited:

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
De där Gôteborgarna är störiga, alltid lika sura och ogina :D

Förövrigt är det helt kasst på GR, jag kan (generösa som vi är uppåt landet) offra mig och ta din plats nästa helg så du slipper sitta där på ön och ha tråkigt...
 
Last edited:

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Jag tyckte dramat i aktre babordssalongen på vägen hem var bäst. Catfight med inslag av förakt och rasism. Roligare blir det inte.

Det var roooolit, men detvar roooooooliare att köra. Jag måste skruva och tejpa ihop hojen snabbt så jag kan köra igen!
 

Mr Fazer

Ny medlem
Gick med
22 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
VFR 750 F -94
Fanns det någon el framdragen i år för att plugga in typ däckvärmare eller behöver man ta med el-verk som förra året.
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Jag gick ner ett par gånger och satte mig på läktaren för att se dig passera spegelvända-s-passagen efter start- & målrakan. Oj, vad fort och distinkt det gick!! :tummenupp

Tack for berommet, skoj att det sag OK ut! Tycker inte jag har nat bra flyt i den sektionen riktigt, dock. Jag lar mej sa sakta att hitta vart reglagen sitter pa den lilla Hondan, och det gick 3 sek snabbare runt GR i ar jamfort med -07. Skulle tippa pa att all den tiden kom av lite battre position pa hojen nu.

Nu ska man bara forsoka fa hjulen riktade och ramlager bytta, sa kanske det blir lite mera akning i sommar :näsblod ...

/Lasse
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top