Gotland Ring 2014 - Actionpics

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Boende bokat, färjan bokad, hojen kittad, då är det väl bara att vänta då. Längtar inte alls :rolleyes:

TrailerTherese

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2011
Hoj
Honda CBR 954 RR
Tyvärr kunde jag av någon anledning inte koppla utdrag från NT, men där står att innehavare av tränings- eller tävlingslicens förbinder sig att inte tävla eller träna på bana som inte är godkänd av SVEMO (tex Gotlandring). Kanske värt att ta en extra koll där för er som funderar över försäkringar mm.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Tyvärr kunde jag av någon anledning inte koppla utdrag från NT, men där står att innehavare av tränings- eller tävlingslicens förbinder sig att inte tävla eller träna på bana som inte är godkänd av SVEMO (tex Gotlandring). Kanske värt att ta en extra koll där för er som funderar över försäkringar mm.

Det är inget nytt, har funnits i stadgarna alltid och det har inte hindrat Svemo eller någon förare att åka och köra på Gotland Ring, vilket väldigt många toppförare och även rookieförare har gjort sedan banan öppnade 2003.
Om Svemo genom klubbarna kunde erbjuda tillräckligt mycket träningsmöjligheter på klubbnivå så skulle dom nog kunna praktisera sina stadgar lite bättre.
Vi har toppförare i Sverige som samarbetar med Gotland Ring och kör som instruktör för dom :tummenupp

Är man osäker över sitt eget personskydd så erbjuder vi engångs SMA licens på plats som innehåller en olycksfallsförsäkring motsvarande Svemos, den kostar endast 200:- och gäller för samtliga tre dagar.

//Nitrous

withberg

Medlem
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
SV650S -04
Någon vänlig själ som har en plats kvar i en skåpbil/släp från Sthlm, pma eller skriv här, är riktigt sugen

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Någon vänlig själ som har en plats kvar i en skåpbil/släp från Sthlm, pma eller skriv här, är riktigt sugen

Kolla med Bactor MC , dom kanske kan ordna något om du kan vara utan motorcykel i några dagar före eller efter din Gotlandsvistelse.
Bra killar som är väldigt hjälpsamma och som kommer vara på plats med tillbehör & däckservice på Gotland.

TrailerTherese

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2011
Hoj
Honda CBR 954 RR
Fullt införstådd med att detta inte är något nytt men när uttryck som licenskörning och försäkring tas upp kan det vara viktigt att veta att ingen försäkring kopplad till förarlicensen gäller på dessa banor och körninga med icke ansluta klubbar/arrangörer.
Du får väldigt gärna berätta mer om er försäkring, tex var jag kan läsa fullständiga villkor och om den gäller tredjeperson?
Tack på förhand.

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Fullt införstådd med att detta inte är något nytt men när uttryck som licenskörning och försäkring tas upp kan det vara viktigt att veta att ingen försäkring kopplad till förarlicensen gäller på dessa banor och körninga med icke ansluta klubbar/arrangörer.
Du får väldigt gärna berätta mer om er försäkring, tex var jag kan läsa fullständiga villkor och om den gäller tredjeperson?
Tack på förhand.

Fast den förarelicens är inte mycket att hänga i granen om det väl händer något. Viktigt att ha en riktigt bra olycksfallsförsäkring som täcker extremsporter. Fick iaf jag lära mig när jag tog min licens :)

Ska bli riktigt kul att få prova på Gotland med er! Har redan börjar räkna ner dagarna. Som tur är så är det inte lika långt kvar till mantorp

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Tack på förhand.

Vi använder inga uttryck som "licenskörning" eftersom våra körningar inte är "licens-körningar" kopplade till någon klubbverksamhet.

Vi har motortävlingsförsäkring som arrangör genom SMA - Svenska Motorsportalliansen http://www.svenskamotorsportalliansen.se
Arcona Försäkring http://www.arcona-forsak.se är försäkringsbolaget som SMA använder, på deras webb finns allt du undrar över om du vill läsa villkor.

TrailerTherese

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2011
Hoj
Honda CBR 954 RR
Tack för ditt svar. Kollar upp den.
Som svar till Auchtung så finns försäkringsvillkoren i regementet. Bra eller dåligt får man avgöra själv.

withberg

Medlem
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
SV650S -04
Har nu betalat in allting, samt bokat transport av hoj tillsammans med Bactor. Grymt sugen på att testa "den bästa banan i Sverige".

Ping

Skydiver
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Honda CBR 954 -03 SÅLD, Yamaha YZ-R1 -03 SÅLD
Nitrous blir de ingen transport från gbg och stockholm? :(

Isf någon som har plats över för enbart hoj från Göteborg eller i närområdet 2a veckan.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Nitrous blir de ingen transport från gbg och stockholm? :(

Isf någon som har plats över för enbart hoj från Göteborg eller i närområdet 2a veckan.

Som det ser ut nu så är det för svalt intresse för att det ska finnas ekonomi för någon att transportera motorcyklar från Gbg. Bactor har kunnat lösa enstaka frågor från Sthlm eftersom deras trailer står där.
Men jag har din fråga sparad och forskar lite i om det är någon som åker från Gbg hållet som har plats för transport mot betalning självklart.

//Nitrous

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...