Gotland ring - Servicenivå och bemötande

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Jag röstar för rökförbud på HELA Gotland ring =) usch, Mobbas ut ska ni!!
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Jälla tjatter om rökningen!! :mad:
Sluta me skiten, må bättre, få bättre flås o bättre bantider! :tummenupp

Att det röks hej vilt på andra banor må väl vara en sak, men vad säger reglerna om rökning där samt hur efterföljs dom?? :confused:

I övrigt bra att ansvariga för Gotland Ring tog sitt förnuft till fånga och förklarade och redde ut en del förbistringar. :)
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Det har nämnt tidigare i tråden men banägaren efterslyser ju förslag på förbättringar så här kommer min lilla insats:

1.) Jämna till nivåerna mellan asfalt och avåkningszoner/curbs så att de nuvarande (juli i år) höjdskillnaderna på ca. 10 cm och mer inte existerar (titta på alla internationella OCH nationella banor du som chef för banan har kört på).

2.) Måla färdigt den vita linjen på bägge sidor om banan, vilket kraftigt underlättar bedömningen av var asfalten tar slut och avåkningszonen börjar (i sommras fylld med kalksten som avger damm och kraftigt "suddar ut" referenserna för "banslut"!

3.) Ta bort kalkstenen i avåkningszonerna alt. fyll på med tillräckligt av annat material (ex. sand) som sedan PACKAS så man slipper stå på öronen bara för att man ex. råkat missa och kör RAKT av ut i snadfållorna. Som det var i sommras stannade hojen alldeles för snabbt vilket inte alltid föraren gör. Lite hårdare underlag minskar dessutom risken för att hojen skall börja tumla runt i hög hastighet med risk för att träffa förare! När jag skriver packa menar jag inte STENHÅRT eller stora stenar (á la Kinnekulle). Ex. se på många andra banor även nationellt!

4.) Swedie nämner en MYCKET viktig punkt. Räcket ut på rakan, som separerar bandepån och banan. En miss där och... :huvet Att åtgärda det är inte billigt eftersom jag antar att man vill ha kvar depån som den är och banans sträckning är tänkt, när den blir klar, att gå HELT annordlunda. Det hjälper dock inte just nu. Här finns flera olika sätt att göra tyvärr är de flesta av dem dyra. Billigaste men ger också minst skydd (dock mer än idag) är airfence. Problemet när det tar stop är dock att man riskerar flyga över armacoräcket och in i depån! :huvet

Vad gäller priserna är Gotland, hur man än räknar (vardagar/off season) dyr att hyra. Dock inte om man jämför med Mantorp men den är å andra sidan inte känd för att vara billig! Mantorp ger å andra sidan mer för pengarna bla. med avseende på säkerheten för samma pengar!

My 5 cent´s!
Mvh!
// Niklas
 

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Hus
Hoj
KTM RC56-R
www.banakning.nu har varit på Gotland ring och rekat för 2008...
Vi fick tre dagar med 20min pass/tim för oss själva..

Kan bara säga att efter att provat avåkningytornas material att dom suger fett....det är som dom fyllt dom med 25 mm kross...(kalksand...säg ordet fukt och du för 25.. kross) Det som händer när man hamnar där ar att man tumlar.....och hojen gör samma sak, och det går sönder som bara f:n, körde av i kurva 4 efter framhjuls-släpp kanade på rygg med fötterna först tills jag hamnade i den sk sandfållan, det hela slutade med att man tummlar som en virvelvind. Har fortfarande ont i mitt knä. har för övrigt aldrig sett repor på cyllarna på en hoj som besökt avåkningzoner. En
kompis till mig vurpade 0,5m från där jag hamnade och efter att hans fot fastnade i krossen efter att han tummlade, gick hans fotled av. Sen har vi depåmuren som står så fel, ett misstag och det säger smack!!

Sen om vi ska snacka övriga saker på banan...............ingen egen mat .....???? hallå!!! själva klarar dom att fixa mackor... Är resturangen stängd, tyvärr glöm att skita.....törstig...köp deras svindyra läsk om du inte har eget vatten med dig.......ström.....glöm det, ha ett eget elverk med dig och det kommer att dra lika mycket soppa som du gör av med varje dag på banan.

Sen har vi det här med repor på deras fina asfalt....12000:- kvm

Kan bara säga att vi på www.bankning.nu kommer aldrig att hyra den här banan under dom förhållanden som råder nu. Säkerheten för mc åkning är under all kritik.

Ett mäste här är att ha ambulans på plats....enligt Carl-Axel gick det fort när den kom på 40-min.

Stort + till Carl-Axel, vilken underbar mäniska han ställde upp på mycket, var t o m till sjukhuset och kollade hur Jimmy mådde. Tyvärr är hans händer bakbundna av hans chefer. Hans nivå på att vara serviceminded är på högsta nivå. Tänk bara om chefen visste vad han fixade för oss.

Banan i sig själv är underbar att köra, slät som ett salsgolv, bred som fn, underbara kombinationer av kurvor, skönt flyt.

Sist men inte minst: Båtresan kostar fläsk och lite mer...resan dit är jobbig
om man inte tar sovhytt och det till priset av en lång kryssning..där man kan bli både full och fylla baren hemma.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Yadda yadda.

Det skrivs massor om ditt o datt i den här tråden, bra och dåliga saker.

Det finns brister i GR Management och kundvård, JA. Vi vet eftersom vi har hyrt banan under fyra års tid nu. Kanske blir saker och ting bättre till 2008, små förbättringar har hänt för varje år. Det går sakta framåt.

Banan är underbar, finns ingen annan bana i sverige som mäter sig med GR. Avkörningszonerna är inte Sveriges bästa men det har gått framåt mycket under åren och det kommer förbättras ännu mer. Det finns zoner som är helt prickfria och bra men sen andra zoner som är mindre bra.

OM banan ska inspekteras efter varje avåkning så kommer vi inte hyra banan igen, tyvärr alla som varit med oss under 4 år på Gotland Ring!
Men vi hoppas att GR är resonabla att ändra sig om detta eftersom vi är en återkommande stor kund för motorbanan.

Platserna till våra två helger (totalt 6 dgr) tog slut på 7 min hösten 2006, det säger väl en del om hur gärna folket vill dit igen.
Säkert kommer samma sak upprepa sig nu hösten 2007!
För du ska väl med?
- Vi har alltid ambulans & ambulanspersonal
- Vi har alltid restaurangen (nu med riktiga toaletter 2008)
- Rabatt på färjan precis som tidigare
- Öhlins på plats för hjälp med fjädring
- Samma kompetenta och omtyckta instruktörer som tidigare år
- Samma personal som alltid
- El ska vara ordnat till 2008 enligt info, dock kommer det tas ut en avgift för el precis som på Anderstorp eller Knutstorp.

Och massor med mera med mera.......... den som väntar på nåt gott........

Snart är det dags för att anmäla sig igen, 5:e året i rad :tummenupp

/Marcus & Lillan
www.actionpics.se
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bra att ni öppet diskuterar säkerhet osv på GR, glöm dock inte att maila in era synpunkter på förbättringar även till banägaren så att dom som äger banan får feed back oxo.

/Satety first :tummenupp
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Bra att ni öppet diskuterar säkerhet osv på GR, glöm dock inte att maila in era synpunkter på förbättringar även till banägaren så att dom som äger banan får feed back oxo.

/Satety first :tummenupp

Om jag fattade rätt så läser (minst) en respresentant för banägarna denna tråden så iom att jag/vi skriver här kommer synpunkterna fram. Jag tolkade ETT av deras inlägg så i alla fall därav mitt förra inlägg på MINA synpunkter på vad som borde förbättras!

Mvh!
// Niklas
 

kallehäll

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
RRace R1:a 04
Om jag fattade rätt så läser (minst) en respresentant för banägarna denna tråden så iom att jag/vi skriver här kommer synpunkterna fram. Jag tolkade ETT av deras inlägg så i alla fall därav mitt förra inlägg på MINA synpunkter på vad som borde förbättras!

Mvh!
// Niklas

Men för säkerhetskull skulle det vara bra om ni med åsikter (bra som dåliga) mailade dem till Gotlandring, så att de verkligen kommer till rätt personer och inte glöms bort i nån tråd.:tummenupp
 
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top