GP Aperol di San Marino e della Riviera di Rimini

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Såg ingen tråd om detta? Rejset är ju nu till helgen, upp med en hand alla som ska se! :D

Stoner vinner och drygar ut ledningen till Lorenzo, Spies är rasande sen den kassa starten och drar förbi Lorre i andra böj. Valentino har hittat felet och kommer trea.

Vad tror ni???

Top10 i mästerskapet:

1 Casey STONER Honda 243
2 Jorge LORENZO Yamaha 199
3 Andrea DOVIZIOSO Honda 174
4 Dani PEDROSA Honda 130
5 Ben SPIES Yamaha 125
6 Valentino ROSSI Ducati 124
7 Nicky HAYDEN Ducati 105
8 Colin EDWARDS Yamaha 84
9 Marco SIMONCELLI Honda 80
10 Hiroshi AOYAMA Honda 77

Klara, färdiga, Gåååå!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Ja jävlar vilket race det lär bli på söndag. Årets säsong har ju bjudit på så extremt tät racing att det är svårt att sitta still i soffan.

Stoner ska enligt rykte redan ha tatuerat in 2LAX11 på bröstet.

Pallen är nästan helt omöjlig att gissa men jag drar till med en vild chansning:
1. Stoner
2. Pedrosa
3. Lorenzo

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Jag gissar att Rossi streakat sig igenom de kalla ställena där parmaskinkan torkas och därmed dragit på sig en rejäl förkylning för att slippa köra. Att Rossi skulle vilja visa upp sig i San Marino på italiensk räser och kriga med Elias är inte att tänka på.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Bra där.!!

Det blir trippel Italienskt i toppen.

Rossi.
Dovi.
Simonchelli.

:rolleyes: Not!!

Ja, som vanligt blir det väl Stoner i toppen. Om inget utomordentligt oväntat insträffar.

Som t ex. att Peddot kör in i Stoner bakifrån...ja inte ända in såå. Men dom vurpar duktigt. Lorenzo hinner inte undan och drar i backen han oxå. Lämnar förstås fritt för Italienska pallen.

Men Spisen vill blanda sig i leken och förstör alltihop genom att komma 2:a.

Det enda positiva med dessa race är att jag slipper ränna runt som en osalig ande med hjärtat i halsgropen. :tomten
//M

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
För snål!

Lite e de så:va. För några år sedan försvann MotoGp ifrån Eurosport. Å då mörkna det i min tvskärm ochså. Får ändra på det till nästa år. Jag hoppas ni som sitter och njuter utav det bästa.... MC-race i tvn. spännande race och att någon ej förhandstippad knycker 1a platsen.

Må gott. Mvh Tony

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
2010:
1 Pedrosa
2 Lorenzo
3 Rossi
4 Dovizioso
5 Stoner
6 Spies
7 Edwards
8 Bautista
9 Barbera
10 Melandri
11 Espargaro
12 Aoyama
13 de Puniet
14 Simoncelli

13 gånger missade Stoner topp-5 med Ducatin (inkl. 8 krascher). 7 gånger på 12 race har Rossi varit utanför topp-5. Inga roliga siffror.

Marc Marquez som kör första året i Moto2 har i år 5 vinster, 2 andraplatser och resten krascher. Han är fortfarande yngre än Dani Pedrosa var då han vann sitt första 250cc race. Pedrosa var tidigare den yngsta segraren i mellanklassen.

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Nån som har länk till live streaming? magictv.co funkade inte sist..

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Stoner
J-Lo
Rossi (nu har han hittat rätt, kanske antidajv på gaffeln för bättre känsla :gnissla)

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
En jätterelevant jämförelse, om de kört likadana hojar, med likadana däck under samma säsong.
Hayden måste ha höjt sig ordentligt i år med tanke på hur resultatmässigt nära sin teamkollega han ligger den här säsongen jämfört med 2009 och 2010:rolleyes:

Last edited:

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Superduke 1290R
Hayden måste ha höjt sig ordentligt i år med tanke på hur resultatmässigt nära sin teamkollega han ligger den här säsongen jämfört med 2009 och 2010:rolleyes:

Eller hur!:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Läste att Filippo Preziosi själv sa att Stoners enorma förmåga att köra snabbt och anpassa sin körstil inte alltid bara var av godo då han ofta anpassade sin körstil istället för att försöka fixa det som var fel med hojen.
Stoner klagade ju ofta på att det inte fanns några nya delar att prova. Att det man började säsongen med slutade också man säsongen med... Annat är det nu med ny STOOOR budget och ändå lyckas Rossi inte med ett skit av vad Stoner gjort med duccen!

För mig har det bara blivit mer och mer uppenbart vilket förargeni Stoner är och det känns bra skrattretande att Burgess faktiskt en gång i tiden uttalade sig o sa att dom hade fixat desmosediccins svaga framända på fem minuter.... Haha!!!!

Rossi kommer ALDRIG att ens komma i närheten av Stoners framgångar med Ducatin innan dom har fått din nya aluminiummram på plats. Jodå! Den är på G ska ni se. Rossi och Burgess har satt som krav att få en. Till och med dom har gett upp nu..... GOOOOOOO STONER!!!!!!

Last edited:

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Oj, nu tog vi ett kliv närmare superrelevant :rolleyes:

Det är inte bara du som bestämmer vad som är relevant. Tur :tummenupp

Jag tycker det visar att Stoner är en demon på att köra. Bäst faktiskt(Som jag alltid hävdat). Hårdast åxå. Släpp både fram och bak i var o varannan kurva. Kör med minst elektronikhälp åxå. Vilket i min värld tyder på skills å mest balls. (I vems värld är stödhjul coolare än utan? ingen på det här forumet väl? :D)
:) Härligt!

1. Stoner
2. Sic
3. Spies
4. Pedrosa
5. Lorenzo

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Jag saknar Rossi, men Stoner är f-n sjuk på & köra hoj!

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Stoner är bra på att köra hoj, men han är en fjant.

Så, nu var min bensindunk slut för ikväll... :D

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Rossi kommer ALDRIG att ens komma i närheten av Stoners framgångar med Ducatin innan dom har fått din nya aluminiummram på plats. Jodå! Den är på G ska ni se. Rossi och Burgess har satt som krav att få en.

Jag ifrågasätter inte ditt uttalande, men skulle vilja läsa mer om detta. Var har du läst det?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag tycker det visar att Stoner är en demon på att köra. Bäst faktiskt(Som jag alltid hävdat). Hårdast åxå. Släpp både fram och bak i var o varannan kurva. Kör med minst elektronikhälp åxå. Vilket i min värld tyder på skills å mest balls.
Staceys körstil kanske ser spektakulär ut nu, under 800-eran, men det var betydligt mer uppställ på 500:a och 990-tiden.

När Stacey fortfarande ammade fanns det riktigt hårda killar, som Schwantz och Doohan, och de hade knappast stått över ett par race pga laktosintoleras.

Och vart har du läst/hört någon tvärsäkert uttala sig om att Stoner kör med minst elektroniska hjälpmedel? Finns garanterat inte en enda person i GP-depån som kan bekräfta det så källan vore grymt intressant.
Jag ifrågasätter inte ditt uttalande, men skulle vilja läsa mer om detta. Var har du läst det?
Skulle inte förvåna mig om det i själva verket är ett citat från någon på SH.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning