GP Aperol di San Marino e della Riviera di Rimini

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös

Det skulle vara grymt intressant att se var Rossi hamnade på den listan förra året.

Och lite intressant är det också att Simoncelli inte är med i topp 10 ens, var i hela jävla världen hittar han sin fart, för det lär ju knappast vara under acceleration! :va

Det är normalt i större delen av världen. Inte vårt beteende. Sverige, världsmästare i passionsbrist och PK ! tragiskt....

När buade man åt Rossi sist i Spanien? Det finns nyanser också om du har missat det. ;)
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Kort intervju med Stoner:
http://mag.gpweek.com/ (s.20)

Där kan man även läsa att Brembo avslöjar vilka förare som bromsar senast på en raksträcka där farten minskar från 285 till 90 km/h.
Bra intervju med Casey men när han säger att han har spöat VR fler gånger än vice versa undrar jag om karln är dum (vilket jag inte vill tro) eller bara försöker ta några billiga poäng?

De har kört mot varandra i 5 säsonger och VR har spöat honom 4 gånger (alla utom 2007).

Angående bromsningen är jag lite förvånad över att Pedrosa bromsar så tidigt med sin låga vikt men å andra sidan säger siffrorna inte ett dugg om vilken fart de har med sig in i kurvan. Att bromsa sent ger ju inte så mycket om man gör som tex Spies i söndags (Dovi mjölkade av lite bara så var han förbi).
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Angående bromsningen är jag lite förvånad över att Pedrosa bromsar så tidigt med sin låga vikt men å andra sidan säger siffrorna inte ett dugg om vilken fart de har med sig in i kurvan. Att bromsa sent ger ju inte så mycket om man gör som tex Spies i söndags (Dovi mjölkade av lite bara så var han förbi).

Man tänker sig ju att Pedrosa borde kunna bromsa sent eller senast pga sin låga vikt men det är nog lite för tungt för honom i motogp och hans lilla kropp ger inte så mkt fördelar i inbromsningen när cyklarna väger lite mer.
Kan tänka mig att han var en senast på bromsarna i dom mindre klasserna 125 och 250.

Tror också att han kommer få ännu svårare att orka med nästa år när det blir 1000cc igen, iaf i inbromsningar och när han ska bryta hojen från sida till sida. Men han tar ju igen det på väg ut ur böjarna och på raksträckorna, men tror att dom fördelar han haft av sin låga vikt blir mindre ju högre kubiken och effekten blir då han inte riktigt orkar att hålla emot.

Men jag kanske tänker fel, han kanske tjänar ännu mer på väg ut ur böjar och på rakorna när effekten blir ännu högre men han måste ju få svårare i inbromsningarna, och man kan ju inte få ner hur mkt effekt som helst i backen så tror att han inte tjänar på kubikbytet.
 

Mickstern

Medlem
Gick med
23 Sep 2005
Ort
Kalix
Hoj
Såld
Bra intervju med Casey men när han säger att han har spöat VR fler gånger än vice versa undrar jag om karln är dum (vilket jag inte vill tro) eller bara försöker ta några billiga poäng?

Rossi och Stoner har träffat på varandra 101 gånger i MotoGP. Stoner har kommit före Rossi i 54 race och Rossi före Stoner i 46. I ett race vurpade båda. Kan det vara det Stoner menar?
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Yamaha Complete Second Successful 1000cc Test in Misano

Yamaha Factory Racing riders Jorge Lorenzo and Ben Spies had their second opportunity to ride the 2012 1000cc YZR-M1 today at the Misano circuit in San Marino. The test followed Lorenzo's flawless Grand Prix win yesterday, his second Italian victory of the season. The bikes tested were the same as first used in Brno in August, with minor changes to set up and electronics for the tighter, twistier Misano circuit.

Jorge Lorenzo

Position : 1st Time: 1'33.7 Laps: 60

"It's been a little bit more difficult here than Brno, which is a very fast track. Misano is a little bit slower so the difference between the 800 and the 1000 is much smaller. It's difficult to understand the riding style you must use straight away. We've made a lot of progress in a couple of hours and the bike has a lot of potential. I'm very excited about the future. We've been working on the electronics to help in the braking area but mainly I've been getting used to the riding style of the bike and also adapting the bike to my riding."

Ben Spies

Position : 2nd Time: 1'34.3 Laps: 74

"We rode the same bike as we did in Brno but we changed a bunch of things and started working on a lot of electronics. Misano is a much more physical track; it's quite tight so there's a lot of wheelies and rear spinning. It's fun to ride but very physical compared to the 800. I enjoyed it a lot and we went quite fast on it, getting some pretty good lap times. We've got a lot of data now for the engineers to go away and work on the next step for our next test. I think next year is going to be really good and I'm looking forward to racing the thousand!"

Test Times

1. Jorge Lorenzo (SPA) Yamaha Factory Racing 1'33.7

2. Ben Spies (USA) Yamaha Factory Racing 1'34.3

Misano Record Lap

J.Lorenzo (Yamaha) 2011, 1'33.906

Misano Best Lap

C.Stoner (Honda) 2011, 1'33.138
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Det skulle vara grymt intressant att se var Rossi hamnade på den listan förra året.

Och lite intressant är det också att Simoncelli inte är med i topp 10 ens, var i hela jävla världen hittar han sin fart, för det lär ju knappast vara under acceleration! :va



När buade man åt Rossi sist i Spanien? Det finns nyanser också om du har missat det. ;)

Suck, Så det du hör eller inte hör i tv rutan är din verklighet ?
Har själv suttit på en av gräskullarna på Montmelot och hört några tusen spanjacker bua satan när rossi vunnit.

Gå på lite olika sportevenemang i syd/öst europa och se när man slänger bananer på svarta utövare t ex. Jämför sedan med några italienare som buar på en spanjack som vinner på deras hemmaplan i motogp. Löjligt att ens kommentera om du frågar mig.

Mvh
 
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top