GP Aperol di San Marino e della Riviera di Rimini

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Wolverine heter Guareschi,Preziosi är han i rullstolen.

Aaaha, då vet jag.. Var iaf Preziosi (tror jag) som hade sagt i en intervju som det var länkat till tidigare i tråden det jag skrev om att han tyckte att det vore bra om stoner kunde testa deras material, som om rossi kört fast och inte kan göra ngt, det var det som var poängen att ducati folket sagt det (inte vem av dom exakt men ngn av "rossis egna" i ducati), och att det måste svida lite på vale..

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Jag glömde skriva att det var underbart att se Simoncelli steka Spies och Dovi :)

Steka och steka, det var mer lite lotteri av vem av dom som skulle komma först över mållinjen efter dom sista böjarna, dovi låg och hindrade spies som hade högre tempo än dovi, och dovi hade högre tempo än simoncelli på slutet, men när spies skulle bromsa om båda så blev det för sent och det säkrade simoncellis plats före dovi.. Så att så mkt steka var det inte tycker jag, kunde vara vem som helst av dom tre som kom först över linjen.

För att inte tala om att Stacey var just en Stacey i dag som skyllde på jetlag och dålig sömn :)

Tyckte han såg mer trött å röd ut i fejjan än vanligt, påtagligt sliten av racet vilket han sa på presskonferansen. När pratade han om dålig sömn och jetlag? I en annan intervju när någon annan journalist frågat varför han var trött eller, ja gud vad gnälligt att han svarde på det...:D

Visst han har gnällt mkt förut (eller rättare sagt skyllt på hoj mm) men inte så mkt på senare delen av den här säsongen tycker jag, han har inte haft så mkt att gnälla på, bara kolla resultaten..
Tycker du verkligen att det är gnälligt när han erkänner att han inte orkade hela racet när han erkänner att det var han själv som var problemet och inte ngt "gnäll fel" på hojen?
Eller har han gnällt så mkt tidigare att det inte spelar ngn roll, och är det bara att du tycker att det är så väldigt roligt att få skriva "stacey moaner" som du skriver att han gnäller?:D

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Vet att det är skola i morgon men när du kommer hem och äter "mellis" kan du prova att söka på Stacey Moaner.
Antar att du menar mellanmål?
Jag sökte och ser att visst, finns ett antal människor som kallar honom det, men det är äckligt löjligt. Grin-jörgen är också ett idiotiskt namn på en grymt stor förare. Gärna namn som Jörgen, Pedrobot, Krullspaggen mm, men nu är ju hela racingforumet nerspammat med öknamn.
Antar att du måste hämnas för att du aldrig kom så långt som till VM?:D

Nätmobbning!:mad::D

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Haha!

Svalmers, du är väl en av de sista som ska öppna munnen när det gäller gnäll. Dina återkommande och taffliga trollinlägg om "Rostig" är ju så bittra att man kan tro att du sover med Hayden-påslakan...
Det är mest kul att konstatera att alla som slutar på plats 7-12 skoningslöst döms som midpack riders, utom Rossi som ju minsann är bra "egentligen".

För övrigt pratar vi om gnäll, och din förmåga att alltid klassa Stoners kritiska analyser som just gnäll.
Stoner är en av få förare som nästan alltid står på podiet och som har engelska som modersmål. Detta gör att han kan utveckla sina resonemang lite mer än "aj traj to påusch batt tajjers värri bädd". Hur du kan få hans många gånger självkritiska resonemang till gnäll är en gåta.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är mest kul att konstatera att alla som slutar på plats 7-12 skoningslöst döms som midpack riders, utom Rossi som ju minsann är bra "egentligen".

För övrigt pratar vi om gnäll, och din förmåga att alltid klassa Stoners kritiska analyser som just gnäll.
Stoner är en av få förare som nästan alltid står på podiet och som har engelska som modersmål. Detta gör att han kan utveckla sina resonemang lite mer än "aj traj to påusch batt tajjers värri bädd". Hur du kan få hans många gånger självkritiska resonemang till gnäll är en gåta.
De senaste racen har Casey varit tydlig, samlad och även självkritisk men det vet ju du också att så inte alltid är fallet. Han har ju visat vid flera tillfällen att han har ett aggressivt försvar både på och utanför banan.

Sedan tycker jag alla sorters öknamn är patetiska.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Fast så sa han verkligen inte till Alex Hoffmann i intervju direkt efter racet! (Se mitt tidigare inlägg...)
Jag såg den vanliga poduimintervjun efter racet. Stoner sa att han inte orkat hela racet pga trötthet orsakad av dålig sömn och tidsomställningen från USA. Eller hörde jag så fel :va

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
De senaste racen har Casey varit tydlig, samlad och även självkritisk men det vet ju du också att så inte alltid är fallet. Han har ju visat vid flera tillfällen att han har ett aggressivt försvar både på och utanför banan.
Det är riktigt att det skenar ibland, med både verbala och fysiska sparkar mot medtävlande.

Jag tycker dock att det endast är i undantagsfall som detta händer. Däremot är han lite illmarig/ironisk/jävlig på ett sätt som jag tror man till stor del kan tillskriva hans nationalitet.
Exempelvis Mark Webber är snarlik i sina uttalanden. Jag tror att många svenskar missar nyanserna i språket.

Sedan tycker jag alla sorters öknamn är patetiska.
Jag håller med, men det är skillnad på öknamn och öknamn, tycker jag.

Att kalla Jorge för Jörgen och Simoncelli för Simon i källaren tycker jag bara är fyndigt.
Att däremot tjata om Stacey Moaner, Gayden, Peddo och liknande känns mest som SH anno 2005.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
För övrigt är det löjligt hur säkra de är.
Lorenzo körde 25 av 28 varv på tider som låg inom en sekund, bara de två första, när det regnade lite, och det sista varvet var över 1.35.
Från varv fyra körde han 17 raka varv som låg inom en halv sekund från det banrekord han satte på varv 12. Det är helt galet.

Jag håller med, men det är skillnad på öknamn och öknamn, tycker jag.

Att kalla Jorge för Jörgen och Simoncelli för Simon i källaren tycker jag bara är fyndigt.
Att däremot tjata om Stacey Moaner, Gayden, Peddo och liknande känns mest som SH anno 2005.
Dina första exempel är mer smeknamn för mig. De sista är öknamn.

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Hur tror du att du själv framstår med ett sådant inlägg?
Ni är (minst) lika goda kålsupare som borde bannas en månad eller två.

Svaret var riktat till Giovanni som fastnat i den berömda vinkelvOLten
Hamna i ett låst låst meningslöst monotont beteende, ofta i panik eller pressade situationer, där man upprepar samma rörelse hela tiden. Alt. att med en dåres envishet upprepa samma argument otaliga gånger i en diskussion.

Ärligt tycker jag diskussionerna här på racingforumet ballat ut för länge sen och visst det roar en litegrann.;)

Men vi är alla skyldiga till detta.

Detta blir mitt sista inlägg här på detta forum så ni får tjata vidare...

Förresten Trist att Italienarna är så osportsliga och buar åt Lorenzo, han är en grym förare som verkligen förtjänade segern. Tror ändå Stoner kommer vara den nye världsmästaren 2011 med bara 5 deltävlingar kvar i år.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Dina första exempel är mer smeknamn för mig. De sista är öknamn.
Ja, så är det nog.
För mig är även Rosstig ett smeknamn, eftersom det givetvis bara är en puff i sidan med glimten i ögat till en stor förare och stjärna som just nu kämpar med undermåligt material.

Förresten Trist att Italienarna är så osportsliga och buar åt Lorenzo, han är en grym förare som verkligen förtjänade segern. Tror ändå Stoner kommer vara den nye världsmästaren 2011 med bara 5 deltävlingar kvar i år.
När han höll på och fjantade sig efter varenda race kunde han gott ha det, men nu när han bara låter sin körning tala för sig själv är det lite "only in Italy" över publikens buande.

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Antar att du menar mellanmål?
Jag sökte och ser att visst, finns ett antal människor som kallar honom det, men det är äckligt löjligt. Grin-jörgen är också ett idiotiskt namn på en grymt stor förare. Gärna namn som Jörgen, Pedrobot, Krullspaggen mm, men nu är ju hela racingforumet nerspammat med öknamn.
Antar att du måste hämnas för att du aldrig kom så långt som till VM?:D

Nätmobbning!:mad::D
Krullspaggen är ett typiskt dåligt smeknamn

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
När han höll på och fjantade sig efter varenda race kunde han gott ha det, men nu när han bara låter sin körning tala för sig själv är det lite "only in Italy" över publikens buande.

Va är det bara rossi som får spexa?

Tycker det är kul när förarna hittar på något annorlunda. Rossi har alltid varit bra på det, lorre gjorde en del skoj saker, gillade bla måndressen och var det inte hand som badade med?

Stoner, pedrosa m.m. som bara åker in är ju inge skoj alls. I bästa fall en hjulning eller två.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Va är det bara rossi som får spexa?

Tycker det är kul när förarna hittar på något annorlunda. Rossi har alltid varit bra på det, lorre gjorde en del skoj saker, gillade bla måndressen och var det inte hand som badade med?

Stoner, pedrosa m.m. som bara åker in är ju inge skoj alls. I bästa fall en hjulning eller två.
Jag kanske ska förtydliga då att jag även tycker att Rossis "roliga" spexande förr mest var tramsigt.

Jag är intresserad av motorsport, inte teater.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag håller med om att öknamnen ska bort och är fullt medveten om att jag är en av dem som använder dem lite för ofta. Grejen med öknamn är att de hjälper till att förstärka det man vill ha sagt och då blir det lätt att man langar in ett Grin-Jörgen eller Stacey Moaner (även om jag tycker att det sist nämnda är sjukt träffsäkert :D ).

Ska skärpa till mig och hoppas alla andra gör det också :tummenupp

Själv är jag mest chockad av att Valmers skrivit flera inlägg i tråden som är längre än en mening. Vart fan är vi på väg? :tungan

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag såg den vanliga poduimintervjun efter racet. Stoner sa att han inte orkat hela racet pga trötthet orsakad av dålig sömn och tidsomställningen från USA. Eller hörde jag så fel :va
Nej, jag hörde nog rätt eftersom jag inte var ensam om det:

Stoner has been suffering sleep deprivation since arriving back from Indianapolis, a mixture of a hard race in tough conditions at Indy, jetlag and his neck injury preventing him from cycling, which is how he usually tires himself out enough to sleep

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Kort intervju med Stoner:
http://mag.gpweek.com/ (s.20)

PA973632.jpg

Där kan man även läsa att Brembo avslöjar vilka förare som bromsar senast på en raksträcka där farten minskar från 285 till 90 km/h. Framgår inte vilken bana och kurva det var. Topp 10:
1. Stoner
2. Lorenzo
3. Dovizioso
4. Rossi
5. Hayden
6. Pedrosa
7. Spies
8. de Puniet
9. Bautista
10. Capirossi

Förra listan som Brembo släppte, från kvalet till Mugello GP tidigare i år:
1. Stoner
2. Lorenzo
3. Dovizioso
4. Rossi
5. Hayden
6. Pedrosa
7. Spies
8. de Puniet
9. Bautista
10. Abraham

http://www.crash.net/motogp/news/170901/1/brembo_releases_motogp_late_brakers_list.html

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
ZZZzzzzzzz...... ZZzzzzzz

Ännu ett sömnpiller. Tur det spelades pensionärs boule utanför lägenheten. Mer action där. Hoppas motogp 1000 cc blir bättre och att förarna blir ännu grinigare och fjantigare så det blir lite mer Schwantz, rainey, roberts, gardner, lawson dynamik i mästerskapet.

Angående osportsliga italienare så säger jag bara, kliv ur svensk bubblan och välkommna till verkligheten istället.

När ni kommer utanför sveriges gränser så får ni tycka och tänka vad ni vill om folk från andra länder. Ja, man får till och med bua lite när motståndarlaget vinner.

Det är normalt i större delen av världen. Inte vårt beteende. Sverige, världsmästare i passionsbrist och PK ! tragiskt....

Samma känner man i det här forumet. När folk vågar skriva sina innersta känslor för ögonblicket, eller uttrycka sig utan PK filtret på är de Löjliga, patetiska, mobbare etc etc.

Fan, Det känns som om man är tillbaka i rektorsexpeditionen på högstadiet när man läser en del inlägg.

Ska PK filtret vara på här så slipper ni ex-elevrådsmedlemmar iaf mig. helt säkert.

Ha en bra dag. Själv ska jag kolla på WSBK nu. Hoppas på lite spänning . Där örfilar de varandra i depån.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning