GP Aperol di San Marino e della Riviera di Rimini

När, f.ö.,kastas enhetsdäcken ut från prototypracingen?

Vad har de där och göra förutom ev. mutor? Vad blir nästa steg? Motorer (Moto2)?
 
Och vart har du läst/hört någon tvärsäkert uttala sig om att Stoner kör med minst elektroniska hjälpmedel? Finns garanterat inte en enda person i GP-depån som kan bekräfta det så källan vore grymt intressant.
Skulle inte förvåna mig om det i själva verket är ett citat från någon på SH.

“These MotoGP machines – explained Andrea Dovizioso – are constantly evolving, to the extent that every week you must adapt. In Qatar I made the mistake of changing something with just six laps to go. It was a big improvement, but it was already too late. As far as the Bridgestone tires are concerned, they must be ridden smoothly. I saw Stoner's telemetry, and his throttle control is incredibly delicate. He also uses very little traction control."

And how did you feel after seeing Casey's data?

“It's not that you get discouraged by how fine his riding is, but it does bother you a bit. Casey is able to use the best 'angle,' meaning that he can open the throttle with the bike as straight as possible. It's not true that he is leaning more than others in the corners: he is leaning his body very far, but the bike is staying more upright."
 
Last edited:
Dovi är väl tyvärr aldrig den som kommer uppskattas då alla ogillar honom trots att han alltid är inom top 5...

Han är ju den roligaste Repsolhondaföraren... Hans fula hatt ger honom det priset...
 
Dovi är väl tyvärr aldrig den som kommer uppskattas då alla ogillar honom trots att han alltid är inom top 5...

Han är ju den roligaste Repsolhondaföraren... Hans fula hatt ger honom det priset...

Det är väl inte direkt nån som ogillar honom, han är väl snarare den som ingen har en åsikt om. Alls. Vilket förmodligen är värre... ;)
 
Det är väl inte direkt nån som ogillar honom, han är väl snarare den som ingen har en åsikt om. Alls. Vilket förmodligen är värre... ;)

Du har tyvärr rätt!

I en perfekt värld (och serie) hade han varit en kandidat på pallen...

Staceys körstil kanske ser spektakulär ut nu, under 800-eran, men det var betydligt mer uppställ på 500:a och 990-tiden.

När Stacey fortfarande ammade fanns det riktigt hårda killar, som Schwantz och Doohan, och de hade knappast stått över ett par race pga laktosintoleras.

Och vart har du läst/hört någon tvärsäkert uttala sig om att Stoner kör med minst elektroniska hjälpmedel? Finns garanterat inte en enda person i GP-depån som kan bekräfta det så källan vore grymt intressant.
Skulle inte förvåna mig om det i själva verket är ett citat från någon på SH.

Jag gillar dig Sandstöm pga att du är så förbannat politiskt inkorrekt och frispråkig dock aldrig slut i huvudet. Åsikter är som rövhål, alla har ett liksom...
Kan man stanna där är det rätt bra.

Sen undrar jag f.ö. om det är du som startade minhembio.com? Har länge "vetat" men vill ha en bekräftelse.
 
Last edited:
Dovi måste vara den mest underskattade toppföraren, han gör sin bästa säsong någonsin. Trots det kommer han precis som Sic aldrig vinna en stor titel tror jag.
Synd för killen verkar vara en av de mest sympatiska förarna :)

Dovi är väl tyvärr aldrig den som kommer uppskattas då alla ogillar honom trots att han alltid är inom top 5...

Han är ju den roligaste Repsolhondaföraren... Hans fula hatt ger honom det priset...

Vilka ogillar honom, eller är det vad du tror?
 
Last edited:
Och vart har du läst/hört någon tvärsäkert uttala sig om att Stoner kör med minst elektroniska hjälpmedel? Finns garanterat inte en enda person i GP-depån som kan bekräfta det så källan vore grymt intressant.
http://www.gpweek.com/PDF/GP063.pdf (s.14)
http://www.gpone.com/index.php/201103313287/Stoner-s-secret-He-doesn-t-lean.html

Ingen säger att han kör med absolut minst, tillgång till allas TC-data är nog hyfsat svår att få tag i. Men det framgår ganska tydligt att han kör med väldigt lite jämfört med de som uttalar sig.

Oj, nu tog vi ett kliv närmare superrelevant :rolleyes:
Hayden slutade 7'a förra året. 7'a hittils i år.
Barbera slutade 12'a förra året. 11'a hittils i år.

Det är inget kvitto på någonting egentligen, men tror du själv att Ducatin har degraderats så värst mycket sen förra året?

7'a är för övrigt den placering som Stoners stallkamrat slutade på 2007. Över 200 poäng bakom.....
 
Last edited:
Bäst att tippa innan första träningen!

Mer önskemål än tippning men men...

1.Lorenzo
2.Pedrosa
3.Sic
4.Dovvi
5.Spies

Stoner DNF

Rossi får ägna sig åt att hitta rätt inför nästa säsong vilket jag faktiskt tror att han lägger mest fokus på nu även om han alltid vill vinna!
Är beredd att ge Hayden en säsong till då han förhoppningsvis hittar rätt på 1000cc annars får han söka sig till wsbk.
 
Min tippning.

Stoner
Peddo
Spisen
Dovi
Rossi
Krullet

Har aldrig varit något fan av Stoner. Men att se honom i GP nu är riktigt spänande. Den snubben laddar så inni helvete, varenda jävla pass, varenda jävla böj! Man SER hur fort det går. Visst, finns dom som har mjukare körstil som kör typ lika fort, men Stoner laddar satan!

Rossi hoppas jag har en plan, han brukar väl ha det.. När han bytte till Yamman så gick det bra, direkt, tror det finns fler unga, hungriga, dataspelsgenerationen-killar nu som fattar hur man ska använda elektroniken. Och på så sätt ställer till det.. Min oro är bara att Rossi tröttnar på att inte få vinna och skiter i alltihopa.
 
Blir mer och mer Imponerad av Spies trots att Stoner leker med dom

Rossi stackarn verkar inte hitta någon fart, hur länge ska den italienske föredettingen stå ut eller ska han bli den nye Capirossi :hihi
 
FP1:

1. Casey Stoner AUS Repsol Honda 1m 34.180s
2. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing 1m 34.486s
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda 1m 34.529s
4. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda 1m 35.011s
5. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 1m 35.088s
6. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing 1m 35.152s
7. Hector Barbera ESP Mapfre Aspar 1m 35.480s
8. Alvaro Bautista ESP Rizla Suzuki 1m 35.579s
9. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 1m 35.589s
10. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing 1m 35.688s
11. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro 1m 35.745s
12. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 1m 35.950s
13. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro 1m 35.960s
14. Hiroshi Aoyama JPN San Carlo Honda Gresini 1m 36.067s
15. Loris Capirossi ITA Pramac Racing 1m 36.513s
16. Randy de Puniet FRA Pramac Racing 1m 36.646s
17. Toni Elias ESP LCR Honda 1m 37.308s

2010 San Marino Grand Prix (September 5):
Pole position:
Dani Pedrosa ESP Repsol Honda 1m 33.948s
Fastest race lap:
Dani Pedrosa ESP Repsol Honda 1m 34.340s
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top