imaster
Bah
Stoner satte precis varvrekord runt Misano, snabbare än sin egen tid från 2008 - som sattes med kvaldäck.
Skärp till dig nuVet du vad jag tycker, ta ditt flint och prova om det passar i ditt rövhål. Om det gör det låt det stanna där då.
OM du hade sett hela kvalet hade du sett att det inte alls var så överlägset från Stoner. Han är en tiondel snabbare på de mjuka däcken men körde inga 1.33 tider på de hårda. Lorenzo dunkade in sex stycken på sin första runda.Skärp till dig nu
Såg bara slutet av kvalet men spänningen var som vanligt olidlig...
Stoner är i en klass för sig i år och det är nog bara en startkrasch eller maskinfel som kan hota honom i morgon, eller ett rejält glas med mjölk.
Ifrånkörd på kvalet av Barbera.Man hoppas ju på Rossi men...
Lite annat intressant http://www.findthethrottle.net/?p=43
Rossi is a brakes man. Casey is a throttle man. It’s fairly known and accepted that Casey Stoner runs significantly less traction control than most of the paddock on his bike. His “stand it up and fire it at the horizon” corner exit style meant that the less sophisticated electronics on his Desmosedici GP bike were less of a disadvantage than to others, allowing him to do what he does best: twist the throttle.
And as for the front-end feel…
As we said above, Rossi is a brakes man. His ability to find that extra few metres before braking is what makes him such a last lap battler, and is the reason for the years of exciting finishes we have seen. Rossi’s braking has made him the star he is today.
Now, if you take away the front-end feel that Rossi has with his bike? Well, that’s like giving Superman kryptonite-lined pants. You’ve taken away his special power. He becomes Clarke Kent, and fades into the crowd.
Vet du vad jag tycker, ta ditt flint och prova om det passar i ditt rövhål. Om det gör det låt det stanna där då.
Lite statistik inför morgondagens race:
Casey Stoner 37 GP-segrar
Dani Pedrosa 37 GP-segrar
Jorge Lorenzo 37 GP-segrar
De tre f.n. starkaste förarna har idag lika många Grand Prix-segrar. Blir det ändring på det imorgon?
Vilka ogillar honom, eller är det vad du tror?
Vad är det du vill säga? att Rossi är slut? okej, då vet vi att du tycker det. börjar bli lite tjatit med dina låga inlägg att rossi är slut osv. Men i din lilla hjärna verkar det vara så. Dina inlägg handlar enbart om att hitta saker om rossi och hur mycket ducati & rossi är skit ihop Vet du vad jag tycker, ta ditt flint och prova om det passar i ditt rövhål. Om det gör det låt det stanna där då.
Välj "gillar inte" då om det passar dig bättre. Det jag ville komma fram till är att jag aldrig träffat någon som har Dovi som idol. Mänga hejar dock på folk som kör sämre...
Nu kryper Preziosi och Rossi till korset minsann....
Gud vad vilse dom måste vara utan Stoner som räddande ängel...
Läs och gråt alla ni som inte vet bättre än att erkänna Stoner som motorgud.
http://www.gpone.com/index.php/en/201109024724/Rossi-I-can-t-ride-like-Stoner.html
http://www.gpone.com/index.php/en/201109024727/Ducati-il-problema-non-e-il-carbonio.html
stooner har varit grymt stark denna säsong men trots pole tycker jag lorenzo ser starkare ut för racet morgon.känns som det är emellan de 2 det står imorgon
Jag är oxå inne på samma linje! Igår på brittiska Eurosport var det en intervju som gick ut på att Misano som bana och Stoners "hårda" körstil bidrar med hög drivmedelsåtgång kontra Yamahan med Jlo och Spies mjukare körstilar! Man utesluter alltså inte att Stoner måste lägga om sin körstil i rejset för att inte köra slut på soppa!! Hårfint till dagen blir oxå Jlo min tips 1:a
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|