GP Aperol di San Marino e della Riviera di Rimini

Vet du vad jag tycker, ta ditt flint och prova om det passar i ditt rövhål. Om det gör det låt det stanna där då.
Skärp till dig nu :mad:

Såg bara slutet av kvalet men spänningen var som vanligt olidlig...
Stoner är i en klass för sig i år och det är nog bara en startkrasch eller maskinfel som kan hota honom i morgon, eller ett rejält glas med mjölk.
 
Skärp till dig nu :mad:

Såg bara slutet av kvalet men spänningen var som vanligt olidlig...
Stoner är i en klass för sig i år och det är nog bara en startkrasch eller maskinfel som kan hota honom i morgon, eller ett rejält glas med mjölk.
OM du hade sett hela kvalet hade du sett att det inte alls var så överlägset från Stoner. Han är en tiondel snabbare på de mjuka däcken men körde inga 1.33 tider på de hårda. Lorenzo dunkade in sex stycken på sin första runda. :)
 
Man hoppas ju på Rossi men bra resultat för honom numera är ju typ halvnära pallen som bäst hoppas det blir ändring till nästa säsong
man kan väl säga vad man vill om Stoner, men en jävel på o köra hoj e han definitivt
 

Mycket intressant. Jag känner att han slår huvudet på spiken här:
Rossi is a brakes man. Casey is a throttle man. It’s fairly known and accepted that Casey Stoner runs significantly less traction control than most of the paddock on his bike. His “stand it up and fire it at the horizon” corner exit style meant that the less sophisticated electronics on his Desmosedici GP bike were less of a disadvantage than to others, allowing him to do what he does best: twist the throttle.

And as for the front-end feel…

As we said above, Rossi is a brakes man. His ability to find that extra few metres before braking is what makes him such a last lap battler, and is the reason for the years of exciting finishes we have seen. Rossi’s braking has made him the star he is today.

Now, if you take away the front-end feel that Rossi has with his bike? Well, that’s like giving Superman kryptonite-lined pants. You’ve taken away his special power. He becomes Clarke Kent, and fades into the crowd.
 
Last edited:
Vad Ducatis MotoGP-problem nu än beror på så kan de vara avgörande för företagets framtid. Skägget i brevlådan dock, fortsätta att satsa hårt och misslyckas eller backa ur med svansen mellan benen är lika illa!

Så 2012 måste de lyckas antingen de kör vidare med nuvarande koncept eller hastar fram en mer traditionell lösning. Vad de än väljer tror jag att de får svårt att bli konkurrenskraftiga.

Men jag hoppas att jag har fel!
 
Lite statistik inför morgondagens race:

Casey Stoner 37 GP-segrar

Dani Pedrosa 37 GP-segrar

Jorge Lorenzo 37 GP-segrar


De tre f.n. starkaste förarna har idag lika många Grand Prix-segrar. Blir det ändring på det imorgon?
 
Lite statistik inför morgondagens race:

Casey Stoner 37 GP-segrar

Dani Pedrosa 37 GP-segrar

Jorge Lorenzo 37 GP-segrar


De tre f.n. starkaste förarna har idag lika många Grand Prix-segrar. Blir det ändring på det imorgon?

Japp, Stoner får 38 st och alla andra ligger och sprattlar i kölvattnet.

Säger inte det för att jag är ett Stoner-fan utan för att jag gissar realistiskt. :)

Vilka ogillar honom, eller är det vad du tror?

Välj "gillar inte" då om det passar dig bättre. Det jag ville komma fram till är att jag aldrig träffat någon som har Dovi som idol. Mänga hejar dock på folk som kör sämre...
 
Last edited:
stooner har varit grymt stark denna säsong men trots pole tycker jag lorenzo ser starkare ut för racet morgon.känns som det är emellan de 2 det står imorgon
 
Vad är det du vill säga? att Rossi är slut? okej, då vet vi att du tycker det. börjar bli lite tjatit med dina låga inlägg att rossi är slut osv. Men i din lilla hjärna verkar det vara så. Dina inlägg handlar enbart om att hitta saker om rossi och hur mycket ducati & rossi är skit ihop :) Vet du vad jag tycker, ta ditt flint och prova om det passar i ditt rövhål. Om det gör det låt det stanna där då.

hahaha vilken loser du är, white trash mentaliteten du besitter verkar vara en av dina främsta egenskaper.

Vilka mer nedslående egenskaper har du förutom att du är lättkränkt, har en låg självkänsla och en hjärna likt ett rövhål fullt av meningslöst innehåll.
:rofl

Välj "gillar inte" då om det passar dig bättre. Det jag ville komma fram till är att jag aldrig träffat någon som har Dovi som idol. Mänga hejar dock på folk som kör sämre...

Håller med och han är ganska anonym och verkar lida lite av att hamna i skuggan av personer som har lite mer "karisma".

Nu kryper Preziosi och Rossi till korset minsann....
Gud vad vilse dom måste vara utan Stoner som räddande ängel...
Läs och gråt alla ni som inte vet bättre än att erkänna Stoner som motorgud.
http://www.gpone.com/index.php/en/201109024724/Rossi-I-can-t-ride-like-Stoner.html
http://www.gpone.com/index.php/en/201109024727/Ducati-il-problema-non-e-il-carbonio.html

Verkligen!

Ord om dom är sanna? som tyder på att det inte står rätt till i relationerna i det teamet, kan man tolka det på annat sätt än att det är en kritik mot deras förste förare.
A remarkable phrase was uttered yesterday by Ducati technical director Filippo Preziosi. When talking about next year's GP12, he said: "I would like if Stoner could try it as well, to see if he finds it easier to ride." Without taking anything away from Valentino
 
Last edited:
San Marino MotoGP, Misano - Qualifying

Full qualifying times from the San Marino MotoGP at Misano, round 13 of 18.

1. Casey Stoner AUS Repsol Honda 1m 33.138s
2. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing 1m 33.258s
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda 1m 33.318s
4. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing 1m 33.947s
5. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 1m 33.990s
6. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda 1m 34.026s
7. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 1m 34.054s
8. Alvaro Bautista ESP Rizla Suzuki 1m 34.360s
9. Hector Barbera ESP Mapfre Aspar 1m 34.592s
10. Hiroshi Aoyama JPN San Carlo Honda Gresini 1m 34.637s
11. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro 1m 34.676s
12. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing 1m 34.727s
13. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 1m 34.791s
14. Randy de Puniet FRA Pramac Racing 1m 34.870s
15. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro 1m 34.955s
16. Loris Capirossi ITA Pramac Racing 1m 35.502s
17. Toni Elias ESP LCR Honda 1m 36.167s

Fastest practice time:
Casey Stoner AUS Repsol Honda 1m 33.567s (FP3)

2010 San Marino Grand Prix (September 5):
Pole position:
Dani Pedrosa ESP Repsol Honda 1m 33.948s
Fastest race lap:
Dani Pedrosa ESP Repsol Honda 1m 34.340s
 
stooner har varit grymt stark denna säsong men trots pole tycker jag lorenzo ser starkare ut för racet morgon.känns som det är emellan de 2 det står imorgon

Jag är oxå inne på samma linje! Igår på brittiska Eurosport var det en intervju som gick ut på att Misano som bana och Stoners "hårda" körstil bidrar med hög drivmedelsåtgång kontra Yamahan med Jlo och Spies mjukare körstilar! Man utesluter alltså inte att Stoner måste lägga om sin körstil i rejset för att inte köra slut på soppa!! Hårfint till dagen blir oxå Jlo min tips 1:a :tummenupp
 
Jag är oxå inne på samma linje! Igår på brittiska Eurosport var det en intervju som gick ut på att Misano som bana och Stoners "hårda" körstil bidrar med hög drivmedelsåtgång kontra Yamahan med Jlo och Spies mjukare körstilar! Man utesluter alltså inte att Stoner måste lägga om sin körstil i rejset för att inte köra slut på soppa!! Hårfint till dagen blir oxå Jlo min tips 1:a :tummenupp

soppatorsk,i like:)
 
"I’m confident that if he raced with the 1198 he would enjoy it a lot and I would really like to race against him. On September 25th we’re at Imola and there are no conflicting schedules with MotoGP, so I’d like to officially invite him. Valentino come at least once. “


Checa till Rossi:
http://www.twowheelsblog.com/post/7151/carlo-checa-invites-valentino-rossi-to-race-at-imola

Detta har jag önskat i många år, innan Checa ens kom dit, att se hur Rossi skulle te sig i WSBK.
 
Strategi

Jag skulle tro att Stoner kommer att göra en "sleeper" och lägga sig trea bakom Pedrosa och Lorenzo.
Sen när det är fem varv kvar så vrider han rullen i botten och har tillräckligt med soppa kvar för en attack!

Det är inte muntert i Ducatistallet nu när JB öppet erkänner att alla kaniner i hatten är borta...
Han ångrar nog bittert kommentaren som gjordes angående hastigheten på hur snabbt Duccen skulle fixas av Doktorn och JB.

Den "gamla" körstilen med att ta med sig hög fart in i kurvorna fungerar inte längre utan det gäller att göra "rakorna" längre genom att vrida in hojen i rätt riktning och gasa tidigare än många andra gör.

Jag tror att den körstilen kommer att vara det vinnande konceptet i framtiden och att Rossi med flera helt enkelt inte fixar att byta körstil.

Jag tror dessutom att körstilen är betydligt viktigare än kubik i motorn nästa år.
Vilket gör att dom som inte hänger med i år kommer inte att göra det nästa år heller..

Tror och tycker
Roffe:tummenupp
 
Någon som vet vad Ducati provat på Haydens hoj på Warm-up? Eller är det bara en qualy-run på mjuka däck?
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top