GP Red Bull di San Marino e della Riviera di Rimini 2024

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Han kastade en lång blick åt sidan då han var på väg till depån och såg alla andra toppförare fortsätta.
Gissar att "nooooooooo" kan ha hörts i hjälmen...
JM har nog lärt sig nu,
gillar man inte vara "vattenplog" slå av och låt andra köra om och köra plogmc i spåret.
Det var väl Brad Binder som en gång när det började dugga blev kvar på slicks och vann med några sekunder över de som bytt till regndäck. När var det ?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
JM har nog lärt sig nu,
gillar man inte vara "vattenplog" slå av och låt andra köra om och köra plogmc i spåret.
Det var väl Brad Binder som en gång när det började dugga blev kvar på slicks och vann med några sekunder över de som bytt till regndäck. När var det ?
Ja, om det var modigt eller dumdristigt råder det nog delade meningar om. 😁
Det var väl i Österrike för några år sedan? 🤔
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ja, om det var modigt eller dumdristigt råder det nog delade meningar om. 😁
Det var väl i Österrike för några år sedan? 🤔
Enligt MotoGP var det Dry så det var dom andra som var Dumma väl ? :va Som JM idag ! :hjarta
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Största spänningen på motogp söndag är att se om man lyckas hålla sig vaken ett helt race.
Vad innefattar nya reglementet 2027? Kan det ge tätare och mer spännande racing?
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Jaha, här kommer en racerapport från läktaren.

Vi gick bara på söndagen då jag spenderat en hel helg på race förut och inte anser att det var värt det med transfer osv.

Överlag så var söndagen perfekt för racing för både åskådare och förare då det var varmt men molnigt och nästan inget regn.
Vi satt i Chikanen efter målrakan på Brutapela gold vilket var riktigt bra och man såg mkt med enda undantaget att skärmen som visar resten av banan var lite för liten.

Racen:
Moto3 otroligt underhållande på plats och det är ju helt klart mest action av alla race och speciellt i chikanen. Tittar knappt på det på TV men i verkligheten är det annorlunda.
Moto2:
Hade sina stunder men det händer inte så mkt precis som på TV.
Motogp:
Alltid coolt att se oavsett hur det går...
Det började regna mkt lätt innan sigthing lap men inte alls så att det störde varken publik eller underlag. Det ska tilläggas att det var ca 30+ och blåste så det skulle behöva regna mycket för att det skulle lägga sig ordentligt på banan. Det skvätte lite av och till innan start men fortfarande satt hela publiken kvar och paraplyna var nedfällda. När väl starten gått så såg det lovande ut till en början att det skulle bli ett riktigt bra race. Nu kommer vi till det som förstörde det eller kanske livade upp det beroende på hur man ser det....
När det började regna så var det ett lättare sommarregn och då skulle jag säga att förarna precis passerat oss. De hann köra förbi en gång till och FM åkte ut i kattsanden men ca 20-30sek senare slutade det helt och då drog JM in i depå :3freak
Det hördes på läktaren kan jag säga att det var ett konstigt beslut där en del var glada(italienare är brutalt partiska) och en del förvånade. Som lekman på läktaren med de förutsättningar som fanns med temperatur och vind var det ett mycket förhastat beslut. Förstår inte heller varför han chansade på att gå i depå även fast han hade ett släpp precis innan. Han ledde ju VM så låt Pecco chansa först....Sen gick det som det gick och MM fick visa sin talang.

För dom som är intresserade kommer en liten recension på resan/gp:t överlag.
Resa: Vi flög till Rom och tog snabbtåget till Bologna (ca3-4h) och därifrån lokaltåget till Riccione som ligger vid kusten och är en stor turistort. Flyg till Bologna gick på 12000:-/pers vilket inte fanns i budgeten.
Boende: billigt tvåstjärnigt hotell (800kr/natt) men jag skulle rekomendera trestjärnigt för dom som gillar bra sängar...
Logistik GP: Du kan ta dig till banan på alla sätt(buss, bil, gå, cykla, taxi) och från Riccione gick det gratis bussar för första gången. Dock skulle jag rekomendera att cykla(ca 20min) eller hyra en vespa på racedagen då köerna är brutala trots stora polisresurser att minska dom.
Banan: Tight och kurvig bana som gör att du med rätt plats får se mycket action. Du är fast i den sektionen du köpt biljett i och kan inte gå runt till andra delar och titta vilket du kan i tex Catalunya. Detta gör även att utbudet av mat/dryck/merch är begränsat.
Överlag skulle jag betygsätta själva GP:t med 6/10 om jag jämförde med Catalunya.
Betyget för resan totalt är dock minst lika högt som den jag gjorde till Catalunya då italiensk mat osv är något jag är väldigt svag för. Är positivt överraskad av kvalitén på de italienska tågen dock lite mindre av deras punklighet....

Sidospår:
Var ute och tog några drinkar i Riccione på söndagskvällen och gick förbi en liten bar som visade tennis där några yngre förmågor satt och hejade. Tyckte en av grabbarna såg bekant ut och insåg först lite senare att Qvarten som satt där med sina polare:gnissla
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det var en testdag på Misano 20240909.
Tydligt är att Franco Mobidelli gillar banan, men som vanligt toppar J Martin och Bagnaia.
1726426254395.png
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top