GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Eftersom 2006s års säsong är på väg mot sin upplösning så kommer fler och fler rykten i svang om vem som ska köra med vad och hos vem.

Som det verkar i dagsläget får vi för få team med 800cc hojar, pga kostnaderna för tillverkarna, så troligen kommer sattelitteamen få köra med 990cc hojar med effektbegränsning. Verkar krångligt att få till men borgar för ett mer oförutsägbart mästerskap.
Med eminent hjälp av axxexxs så har följande mycket preliminära lista kommit till.
Grön text betyder att det är helt klart medan röd text är rykten.

DUCATI
Marlboro Ducati Corse - Bridgestone
Loris Capirossi / Casey Stoner

Pramac D'Antin Ducati - Bridgestone
Alex Barros / Alex Hoffman

HONDA
Repsol HRC - Michelin
Dani Pedrosa / Nicky Hayden

LCR Honda - Michelin
Carlos Checa

Konica/Minolta Honda - Michelin
Shinya Nakano

Gresini Honda - Bridgestone
Marco Melandri / Toni Elias


KAWASAKI
Team Kawasaki - Bridgestone
Randy de Puniet / Olivier Jacque

KR-HONDA
Team KR - Michelin
Kenny Roberts Jr

SUTER-ILMOR
Team Ilmor - Michelin
Gary McCoy / Shayne Byrne / Andrew Pitt / Jeremy McWilliams


SUZUKI
Rizla Suzuki - Bridgestone
John Hopkins / Chris Vermeuelen

YAMAHA
Telefonica Movistar Yamaha - Michelin
Valentino Rossi / Colin Edwards

Dunlop Tech3 Yamaha - Dunlop
Makoto Tamada / Sylvain Guintoli
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Bilder på Illmor/Suter hojen och GP7:an
 

Bifogat

  • 030_Max_Neukirchner_Illien_MotoGP.jpg
    030_Max_Neukirchner_Illien_MotoGP.jpg
    32.3 KB · Visningar: 218
  • 060_Max_Neukirchner_Illien_MotoGP.jpg
    060_Max_Neukirchner_Illien_MotoGP.jpg
    32 KB · Visningar: 348
  • 070_Max_Neukirchner_Illien_MotoGP.jpg
    070_Max_Neukirchner_Illien_MotoGP.jpg
    37.3 KB · Visningar: 199
  • 20691.jpg
    20691.jpg
    58.7 KB · Visningar: 223
  • imagenes_69954.JPG
    imagenes_69954.JPG
    102.3 KB · Visningar: 245

Krisse

Medlem
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Örsundsbro
Hoj
Sprint ST -08 . VFR 1000 -98 -såld
Äntligen favvotråden ;). Hoppas på lite överraskningar.
Ta in skägget igen :D
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Swedie skrev:
2394809 Skulle inte vi få se ett gästspel med en 800cc redan i år?
Illmor/Suter siktar på att köra som Wild-card på Estoril och Valencia.
Yamaha sägs ha sin 800cc hoj på Brno för tester liksom Ducati. Honda ska testa med Pedrosa och Hayden efter Motegi.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Var blir Edwards av? Att inte Ellison får nån styrning tror jag inte på. Sen pratar ju nån om Biaggi hos Ducati. Huga... hoppas vi inte.

Jag vill se Stoner på en Ducce!! Bort med Sete helt. Han kan ägna sig åt att kvala bra för Kawasaki eller nåt.:rolleyes:
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Maverick_ou812 skrev:
2395147 Att inte Ellison får nån styrning tror jag inte på. Sen pratar ju nån om Biaggi hos Ducati. Huga... hoppas vi inte.

Du menar att Ellison kommer vara kvar?
Biaggi skulle inte köra sämre än Sete i varje fall.

Maverick_ou812 skrev:
2395147Jag vill se Stoner på en Ducce!! Bort med Sete helt. Han kan ägna sig åt att kvala bra för Kawasaki eller nåt.:rolleyes:
Stoner är nog hett eftertraktad men skulle tippa att han stannar hos LCR-Honda.
 

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Växjö/Kalmar
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Gustav O skrev:
2394726 HONDA
Repsol HRC
Dani Pedrosa / Nicky Hayden


Är det osäkert att Repsol Honda behåller Hayden?
Några aningar om varför han inte är "grön" eller vem som är tänkt ersätta honom?

Undrar vad mer dom kan begära av sina förare än Haydens placering för tillfället?

(Vet att det bara är rykten men ändå!)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Blå R1 skrev:
2395345 Är det osäkert att Repsol Honda behåller Hayden?
Några aningar om varför han inte är "grön" eller vem som är tänkt ersätta honom?

Undrar vad mer dom kan begära av sina förare än Haydens placering för tillfället?

(Vet att det bara är rykten men ändå!)
Haydens kontrakt går ut iom årets säsong och HRC/Hayden har ännu inte förlängt det och därför är han röd. Chansen att han blir kvar är ganska stor.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Blå R1 skrev:
2395345 Är det osäkert att Repsol Honda behåller Hayden?
Några aningar om varför han inte är "grön" eller vem som är tänkt ersätta honom?

Undrar vad mer dom kan begära av sina förare än Haydens placering för tillfället?

(Vet att det bara är rykten men ändå!)
Det är väl bara att hans kontrakt går ut och inget nytt finns ännu. Han har själv hintat om att byta team också då han var missnöjd med bördan att testa allt nytt från HRC. :rolleyes:

Haydens egen klagosång var väl tidigare på säsongen, nu lär väl både han och HRC vara nöjda så klart. Dock sparkade Frank Williams Damon Hill direkt efter att han vann titeln i F1. ;)
 

sandstream

Guest
Härligt, den bästa tråden på SH har kommit igång och hösten/vintern är räddad.

Gustav O skrev:
Som det verkar i dagsläget får vi för få team med 800cc hojar, pga kostnaderna för tillverkarna, så troligen kommer sattelitteamen få köra med 990cc hojar med effektbegränsning. Verkar krångligt att få till men borgar för ett mer oförutsägbart mästerskap.
På vilket sätt menar du att det skulle bli mindre förutsägbart med 990-kubikare bland de startande?
DORNA kommer väl att se till så att de inte har en chans mot 800-kubikarna.
Honda, Ducati mfl skulle nog bli lite sura om de blev ifrånåkta av de gamla hojarn.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Gustav O skrev:
2395349 Haydens kontrakt går ut iom årets säsong och HRC/Hayden har ännu inte förlängt det och därför är han röd. Chansen att han blir kvar är ganska stor.

Det ska bli spännande att se hur han (Hayden) klarar övergången till 800cc med tanke på att han aldrig kört tvåtakt på högre nivå tidigare. Jag säger inte att han inte kommer att klara det men jag säger däremot att han har en större utmaning framför sig än sin nuvarande teamkamrat tror jag i alla fall.

Ni får ursäkta en okunnig men vad är det där Illmor/Suter teamet för något och vad är det för hoj? Är det en Ducce? Jag har faktiskt aldrig hört talas om det teamet tidigare.
 

sandstream

Guest
Neutral skrev:
2395356 Det är väl bara att hans kontrakt går ut och inget nytt finns ännu. Han har själv hintat om att byta team också då han var missnöjd med bördan att testa allt nytt från HRC. :rolleyes:
Ja, usch vad dumt att var missnöjd när teamkollegan får köra på bättre grejer :rolleyes:


DR-Zätare skrev:
2395362 Det ska bli spännande att se hur han (Hayden) klarar övergången till 800cc med tanke på att han aldrig kört tvåtakt på högre nivå tidigare.
Du är med på att 800-kubikarna är fyrtaktare?
 
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
sandstream skrev:
2395361 Härligt, den bästa tråden på SH har kommit igång och hösten/vintern är räddad.

På vilket sätt menar du att det skulle bli mindre förutsägbart med 990-kubikare bland de startande?
DORNA kommer väl att se till så att de inte har en chans mot 800-kubikarna.
Honda, Ducati mfl skulle nog bli lite sura om de blev ifrånåkta av de gamla hojarn.

Jag tror på det du säger. Precis som de gjorde med tvåtaktarna under övergången till fyrtakt. De utformar reglementet så att de fortfarande är tillåtna för att få så många startande som möjligt men ser samtidigt till att de "gamla" hojarna i realiteten inte har en chans mot de nya.

De lär väl förmodligen utforma restriktorerna så att 990-kubikarna hamnar kring 200 hk samtidigt som de får behålla sitt nuvarande viktreglemente? Eller är det någon som har en mer kvalificerad/insatt gissning eftersom jag egentligen inte har en aning.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
sandstream skrev:
2395361 På vilket sätt menar du att det skulle bli mindre förutsägbart med 990-kubikare bland de startande?
DORNA kommer väl att se till så att de inte har en chans mot 800-kubikarna.
Honda, Ducati mfl skulle nog bli lite sura om de blev ifrånåkta av de gamla hojarn.
Det är väldigt svårt att reglera då utvecklingen går så fort. De sämsta teamen i F1 fick dispens att köra V10:eek:r i år då de inte hade råd/tid att ta fram V8:eek:r, de fick då varvtalsbegränsning. I början av säsongen var de dock snabbare än de nya V8:eek:rna och med betydligt bättre register och hållbarhet. Det krävdes lite justeringar och i dag har de ingen chans mest p g a att teamen som kör dem är sopor.

I början kan det bli lite hasard om ett 990-team får tag på en kille som Stoner t ex, då kan vad som helst hända.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
sandstream skrev:
2395364 Ja, usch vad dumt att var missnöjd när teamkollegan får köra på bättre grejer :rolleyes:

Du är med på att 800-kubikarna är fyrtaktare?

Absolut, men som så många andra tror jag att 800-kubikarna kommer att bli mer som 250 med högre kurvhastigheter än de nuvarande 990-kubikarna. Dessutom lär de bli lite mer bitska när de förhoppningsvis får screamer-motorer igen för att få toppeffekt. Jag tycker verkligen att det låter bättre med en screamer än dagens assymetriska tändföljder.
 

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Ort
solna
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Inge Konica Minolta alls :va varken med Tamada eller någon annan Japan? helt klart att det blir så eller?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
sandstream skrev:
2395364 Ja, usch vad dumt att var missnöjd när teamkollegan får köra på bättre grejer :rolleyes:
När var det bättre att köra fjolårshojen? Att få tillgång till allt nytt torde väl vara allas dröm. Bakvänt resonemang ungefär som att Rossi slog av för att han är kompis med Capirossi eller vad som gäller som ursäkt denna gång. :D

DR-Zätare skrev:
2395362 Ni får ursäkta en okunnig men vad är det där Illmor/Suter teamet för något och vad är det för hoj? Är det en Ducce? Jag har faktiskt aldrig hört talas om det teamet tidigare.
Det är en Illmor-motor med ett Suter-chassi. Illmor är motortillverkaren åt t ex Mercedes F1 (de kan ju bara göra dieseltaxis, det vet ju alla :D ). Suter gör ramarna till Kawas MotoGP-hoj.
 
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Neutral skrev:
2395394
Det är en Illmor-motor med ett Suter-chassi. Illmor är motortillverkaren åt t ex Mercedes F1 (de kan ju bara göra dieseltaxis, det vet ju alla :D ).

Coolt! Jag hade inte ens hört talas om det teamet innan!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top