GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.

sandstream

Guest
emullo skrev:
2395482 Är det bara jag som vill se Biaggi tillbaka i cirkusen? Han är ju motopolen till Rossi, sur, sammanbiten m.m...
Han håller ju balansen inom moto-gp forcen.
Har du missat att Butter är med i år? Surare kille får man ju leta efter.
Men det är klart, han vinner ju en hel del så någon bra ersättare till Skägget är han ju inte :hihi
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Revelator skrev:
2395969 Nej för helvete!!! Jag vill ju också se Kejsaren:yoparty
Alltid trevligt att se alla s.k "experter" skriva ner Max...underligt att man kan ha mage att dissa ngn som uppenbarligen kör 1000 ggr bättre än en själv. SÅ skulle iaf jag Aldrig göra.:D
Okej, där förlorade all världens sportjournalister jobbet.
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Finns film på motogp.com där Rossi & Capirossi testar 800cc på Brno.

Fan det sjukaste ljudet jag hört :tummenupp
 
Last edited:

sandstream

Guest
selin skrev:
2396711 Finns film på motogp.com där Rossi & Capirossi testar 800cc på Brno.
Fattar fortfarande inte varför de ska betalt för sånna videosnuttar, vore det inte bättre att så många som möjligt såg dem :va
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Nyteknik skrev:
2396703 Och jag. Och alla andra som tycker det behövs fler förare med psykotiska karaktsärsdrag i MotoGP-depån.
Och jag också. Det skulle vara befriande att se en livlig diskussion om vad han gör, istället för en om vad han gjorde förr eller hypotetiska tankar om vad han skulle kunnat ha gjort i år.
 

sandstream

Guest
1.59,6 av Capirex vid första testet av GP7 är rätt imponerande.
Med en vinter av fortsatt utveckling kommer nog 800:eek:rna att slå årets varvrekord.

Loris Capirossi
"This morning I did some tyre testing which went quite well and which might allow us to have some interesting developments for the next few races. Then we started with the GP7. As a first test it was very positive even though the bike still has to be developed. We expect to have to do a lot of work but the first impression was positive. The bike's handling has improved a lot and that's important. This bike has to be ridden in a different way to the GP6, it's actually very enjoyable, a bit like a 250 machine and testing it now was interesting and useful so we can immediately start to work on it. The engine is different, obviously less powerful but it makes a great noise! It has been a fantastic day, I'm very happy and tomorrow we'll continue to work hard".
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
RedBaron skrev:
2396790 Och jag också. Det skulle vara befriande att se en livlig diskussion om vad han gör, istället för en om vad han gjorde förr eller hypotetiska tankar om vad han skulle kunnat ha gjort i år.
Absolut. In med honom på någon Kalle Anka-hoj. Ska bli kul att höra bortförklaringarna.

sandstream skrev:
2396836 1.59,6 av Capirex vid första testet av GP7 är rätt imponerande.
Med en vinter av fortsatt utveckling kommer nog 800:eek:rna att slå årets varvrekord.

Loris Capirossi
"This morning I did some tyre testing which went quite well and which might allow us to have some interesting developments for the next few races. Then we started with the GP7. As a first test it was very positive even though the bike still has to be developed. We expect to have to do a lot of work but the first impression was positive. The bike's handling has improved a lot and that's important. This bike has to be ridden in a different way to the GP6, it's actually very enjoyable, a bit like a 250 machine and testing it now was interesting and useful so we can immediately start to work on it. The engine is different, obviously less powerful but it makes a great noise! It has been a fantastic day, I'm very happy and tomorrow we'll continue to work hard".
MotoGP kommer att bli tråkigare. Hur kul är det att se 20 st. Skägget på banan?
 
Last edited:

sandstream

Guest
Om inte Axxexs hinner före så lägger jag upp lite högupplösta bilder från dagens Ducati-test under kvällen.
valmers skrev:
MotoGP kommer att bli tråkigare. Hur kul är det att se 20 st. Skägget på banan?
Förklara gärna hur du menar.
Jag har inte sett 800:an live ännu och vet inte hur den beter sig på banan.
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
valmers skrev:
2396845
MotoGP kommer att bli tråkigare. Hur kul är det att se 20 st. Skägget på banan?

Jag tycker att det verkar bli helt tvärtom.
Idag är det ju oftast 125 och iband 250 som bjuder på de täta rejsen med sköna dueller etc. Moto GP börjar bli mer och mer likt F1...
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Gustav O skrev:
2395329 Du menar att Ellison kommer vara kvar?
Biaggi skulle inte köra sämre än Sete i varje fall.
Tror nog Ellison får ett år till i något team, finnss väl alltid nån engelsman i beslutande ställning i nåt team som kommer att kriga för det.
Hurvida Biaggi skulle köra bättre än Sete så får man verkligen hoppas på det. Sämre kan det väl inte bli?
Gustav O skrev:
Stoner är nog hett eftertraktad men skulle tippa att han stannar hos LCR-Honda.
Mmmmm. Tyvärr blir det nog så men jag tror hans körstil skulle passa på en Ducce. Läser man nu vad Capirex sa om nya 800 cc Duccen så känns det ännu mer rätt. Framgångsrik 250 förare med på sladdande 800 cc MotoGP hoj. Kul! :D
Fast Melandri i team med Capirex är inte så fel heller.
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
sandstream skrev:
2396765 Fattar fortfarande inte varför de ska betalt för sånna videosnuttar, vore det inte bättre att så många som möjligt såg dem :va


Det är värt det. Inga pengar att snacka om ju.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
skoteridioten skrev:
2396966 Jag tycker att det verkar bli helt tvärtom.
Idag är det ju oftast 125 och iband 250 som bjuder på de täta rejsen med sköna dueller etc. Moto GP börjar bli mer och mer likt F1...
Jättekul att se RR utan en sladd.
 

sandstream

Guest
selin skrev:
2396986 Det är värt det. Inga pengar att snacka om ju.
Det är inte pengarna det handlar om utan principen att de ska ha betalt för minsta lilla grej.
Snart kostar det väl pengar att få besöka deras sajt :rolleyes:


skoteridioten skrev:
2396966 Jag tycker att det verkar bli helt tvärtom. Idag är det ju oftast 125 och iband 250 som bjuder på de täta rejsen med sköna dueller etc. Moto GP börjar bli mer och mer likt F1...
Tycker du har helt fel.
Rossi och Butters fajt samt Nakano, Roberts och Hoppers på slutet var 10 gånger mer spännande än att se småkillar slipstreama för att komma om varandra (ja, jag överdriver lite men...).
Och på vilket sätt är MotoGP likt F1?
 
Last edited:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Nå ... skulle inte BMW vara med när det blev 800 cc?
Har de bangat ur?

Och KTM ... de har ju också nämnts ...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2396596 Har du missat att Butter är med i år? Surare kille får man ju leta efter.
Men det är klart, han vinner ju en hel del så någon bra ersättare till Skägget är han ju inte :hihi
Tjatet om Pedrosas tråkighet är har snart passerat Skäggetstadiet. De som träffat Pedrosa och som arbetar med honom säger alla att han är trevli, social och rolig. När han tävlar är han dock fokuserad på tävlande och inte på att smila. Det är ju bara hans sätt att vara.

sandstream skrev:
2397222 Det är inte pengarna det handlar om utan principen att de ska ha betalt för minsta lilla grej.
Snart kostar det väl pengar att få besöka deras sajt :rolleyes:
Snåljåp.

sandstream skrev:
2397222Tycker du har helt fel.
Rossi och Butters fajt samt Nakano, Roberts och Hoppers på slutet var 10 gånger mer spännande än att se småkillar slipstreama för att komma om varandra (ja, jag överdriver lite men...).
Och på vilket sätt är MotoGP likt F1?
Visst skiljer sig klasserna lite åt men skillnaderna i omkörningsteknik är ju oerhört liten. I MotoGP slipstreamar de ju inte lika extremt som i 125 men det är ju samma typ av omkörning dvs i inbromsningarna. Iom TC etc så är det oerhört sällan någon kör om på ngt annat sätt än genom att bromsa senare, oavsett klass.

valmers skrev:
2397043 Jättekul att se RR utan en sladd.
Supermotard kanske kan passa herrn?

Maverick_ou812 skrev:
2396972 Tror nog Ellison får ett år till i något team, finnss väl alltid nån engelsman i beslutande ställning i nåt team som kommer att kriga för det.
Hurvida Biaggi skulle köra bättre än Sete så får man verkligen hoppas på det. Sämre kan det väl inte bli?
Finns bättre engelsmän att ta än Ellison. Jag tror han sitter löst nu när han "avslöjats" av Checa. Det skulle vara om WCM fick ihop något och Peter Clifford signar honom igen, högst otroligt att de får till ett team dock.
 
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Kungen skrev:
2395434 Fan Gustav O du har järn koll på läget :tummenupp
Tur att han har koll någonstans iallafall! ;)

Nej, det är sanslöst roligt att följa Silly Season redan nu, mitt under pågående GP-cirkus, speciellt med nya reglementen, team och framförallt hojar...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
elwe skrev:
2397302 Nå ... skulle inte BMW vara med när det blev 800 cc?
Har de bangat ur?

Och KTM ... de har ju också nämnts ...
BMW har det hörts lite för lite rykten om men bilderna talar kanske ett annat språk. Får ta och lägga indem.

KTM har sagt att de inte kommer köra ett eget team i MotoGP men de länkas ihop med WCM och Bimota.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
selin skrev:
2396711 Finns film på motogp.com där Rossi & Capirossi testar 800cc på Brno.

Fan det sjukaste ljudet jag hört :tummenupp
Tycker att Yamahan verkar ha annorlunda tändföljd än M1:an. Ljudet är såklart annorlunda pga den mindre motorvilymen men rytmen i ljudet är annorlunda också.
Verkar vara en radfyra vilket känns lite väl trist. Hade hoppats på ngt mer revolutionerande.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
selin skrev:
2395494 Du kanske kan söka som expertkommentator på Eurosport, det behövs, sist var det bedrövligt med den nya killen (Lade inte namnet på minnet)
Det är mycket bättre och säkrare att vara expert hemma i TV-soffan, en jävligt bra sådan. :2cool
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top