sandstream
Guest
Nej, man behöver inte spexa framför kameran men en liten notis om att kameran är där vore ju inte helt fel.samuel w skrev:2398415Och gör man inte det är man en "surmök"?
Nej, man behöver inte spexa framför kameran men en liten notis om att kameran är där vore ju inte helt fel.samuel w skrev:2398415Och gör man inte det är man en "surmök"?
Det är inte en rak tändföljd på den men den låter annorlunda än M1:an.DR-Zätare skrev:2398218Jag har inte hört någon av de nya 800cc ännu men jag levde under uppfattningen (förhoppningen!) att det skulle vara screamer-motorer i de nya hojarna så att de börjar låta som hojar igen. Men så verkar inte vara fallet av ditt inlägg att dömma? Är det fortfarande assymetriska tändföljder som förstör ljudbilden?
Är det verkligen spännande?DR-Zätare skrev:2398218Det som kanske är mest spännande är väl utvecklingen av de elektroniska hjälpmedlen?
Neutral skrev:2398344Det är inget som säger det. Han har fram till i somras haft ett gällande kontrakt med Alstare (?) Suzuki (samma team som regerande världsmästaren Troy Corser) men de kunde som sagt inte erbjuda honom samma hoj som Corser, jag tror de skulle skilja sig åt både vad gäller insprutning och fjädring och då är man ju inte i samma team ändå, ingen testdata gäller ju.
Jag tror han dyker upp någonstans. Han vinner inte VM i varken MotoGP eller SBK men t ex Illmor/Suter eller BMW kan tänkas vilja ha en rutinerad förare.
Nyteknik skrev:2398401
Att Biaggis och Gibernaus plötsliga kräftgång i tabellen efter sommaruppehållet skulle ha berott på simultana psykoser är en intressant idé.
OT på: "Just R&D (utveckling) har jag jobbat med sedan början av 1980-talet.valmers skrev:2398144
Om farbror putsar läsglasögonen kommer han att se skillnad även på dagen bilar och hojar. Utveckling kallas det.
Gustav O skrev:2398431
Är det verkligen spännande?
Stämmer, i racetrim med sponsorfärger/dekaler i stället för originallack är det svårt att känna igen hojarna faktiskt.elwe skrev:2398454Handen på hjärtat, om alla hojar var gråmålade, hur nära måste du gå för att se vilket märke det är?
Efter Japan låg Biaggi tvåa i sammandraget. I det läget och utan att säga något låter HRC Biaggi och Gibernau (men inte Hayden) börja köra en RCV med nyutvecklad ram. Biaggi slutar säsongen som femma samtidigt som Hayden klättrar till en tredje. Biaggi får sparken.DR-Zätare skrev:2398443Jag hittar ingen statistik för det...
Nyteknik skrev:2398583Efter Japan låg Biaggi tvåa i sammandraget. I det läget och utan att säga något låter HRC Biaggi och Gibernau (men inte Hayden) börja köra en RCV med nyutvecklad ram. Biaggi slutar säsongen som femma samtidigt som Hayden klättrar till en tredje. Biaggi får sparken.
Kolla vad som händer med teamkompisarnas Biaggi och Hayden resultat efter Malaysia.
En sån knapp har jag efterlyst tidigare på gathojar och den tillverkare som blir först med en sån funktion lär nog sälja en och annan hoj till talanglösa förare som migDR-Zätare skrev:Det tråkiga är ju att man aldrig får veta detaljer kring hur de fungerar. Det skulle till exempel vara roligt att veta mer detaljer kring hur launchcontrolen fungerar. Om den begränsar hjullyftet på hojen genom att mäta vinkeln så borde man ju kunna programmera den till att istället hålla en vinkel mellan 45 och 50 grader och därigenom kunna sätta en wheelie-knapp på hojen. DET vore utveckling det!
elwe skrev:2398454OT på: "Just R&D (utveckling) har jag jobbat med sedan början av 1980-talet.
Utvecklingen på bilsidan ligger bl a i att förbättra aerodynamiken för att få ner bränsleförbrukningen.
Ska man ha ett helt optimalt Ce-värde med givna bivillkor (t ex att det ska kunna sitta folk i bilarna också) så får de exakt lika utseende, speciellt som de stora beräkningsprogrammen använder samma grundalgoritmer. Därför ser de i stort sett likadana ut fast med olika handtag, färgsättning, lister, osv. " OT av.
Handen på hjärtat, om alla hojar var gråmålade, hur nära måste du gå för att se vilket märke det är?
Glasögon? Nej det har jag inte börjat med ännu
Vad hade du gjort likadant? Plötsligt och i hemlighet byta ram på din bästa förares hoj? Jo, det låter ju vettigt...DR-Zätare skrev:2398646Till och med racet i Japan, innan den dåliga ramen, så kan vi väl hålla med om att Biaggis maskinmaterial inte är fy skam? Med det materialet presterar han fyra pallplaceringar (två andraplatser och två tredjeplatser) under 12 race.
Sete har fyra andraplatser som sina pallplatser under lika många race.
Jag skulle ha gjort likadant som HRC.
Nej, men sparkat honom eftersom han inte presterade vad som kunde förväntas med tanke på materialet.Nyteknik skrev:2399358Vad hade du gjort likadant? Plötsligt och i hemlighet byta ram på din bästa förares hoj? Jo, det låter ju vettigt...
sandstream skrev:2399373Nej, men sparkat honom eftersom han inte presterade vad som kunde förväntas med tanke på materialet.l
Jag menade i början av säsongen men det trodde jag att du förstod med tanke på tidigare inläggNyteknik skrev:2399531
Hör du inte din egen motsägelse?
DR-Zätare skrev:Till och med racet i Japan, innan den dåliga ramen, så kan vi väl hålla med om att Biaggis maskinmaterial inte är fy skam? Med det materialet presterar han fyra pallplaceringar (två andraplatser och två tredjeplatser) under 12 race.
I början av säsongen?sandstream skrev:2400162Jag menade i början av säsongen men det trodde jag att du förstod med tanke på tidigare inlägg
Titta på Edwards prestationer i MotoGP. HRC gjorde rätt. Titta på Haydens prestationer i MotoGP. HRC gjorde rätt.Nyteknik skrev:2400439I början av säsongen?
När det bara var fem race kvar låg han ju tvåa i sammandraget. Bästa Honda. 28 poäng före Hayden på femte plats. Verkar det rimligt att just då börja experimentera och testa med hans RCV?
Såklart inte. HRC-cheferna är en bunt arslen och man behöver inte vara Biaggi-fan för att inse det. Behandlingen av Edwards efter hans WSBK-titel var också snygg. Biaggi framstår som lågmält artig jämfört med Edwards då han fick veta att hans arbetsgivare inte skulle ge honom den utlovade platsen i MotoGP.
Skulle Edwards två raka WSBK-titlar på Honda ha varit skäl för HRC att inte hålla sitt löfte och sätta honom på en RCV?valmers skrev:2400561Titta på Edwards prestationer i MotoGP. HRC gjorde rätt. Titta på Haydens prestationer i MotoGP. HRC gjorde rätt.
Att kicka ut cancersvulsten Skägget var naturligt; efter alla dessa år av gnäll om "equal bike" insåg man. Jag hoppas HRC blockar alla hans vägar till MotoGP och WSBK.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |