GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
2401053 Skulle Edwards två raka WSBK-titlar på Honda ha varit skäl för HRC att inte hålla sitt löfte och sätta honom på en RCV?

:va

Var Biaggi en "cancersvulst" för Honda när han ledde deras MotoGP-satsning efter 2/3 av förra årets säsong - 28 poäng före Hayden?

Det är inte helt lätt att se rimligheten i ditt resonemang.
Visa mig gärna bevis på att det fanns ett sådant löfte. Du återger Edwards syn på saken. Jag tror nog att det var lite mer komplicerat än så.

Som du säkert vet vinner man inga VM om man kör 2/3 av säsongen. Fast Skägget vinner inga VM överhuvudtaget, så bara där fanns skäl nog till utsparkning.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
2402055Som du säkert vet vinner man inga VM om man kör 2/3 av säsongen.
Det påminner jag dig gärna om när man kört den nu återstående delen av säsongen och Hayden har sumpat en aldrig återkommande chans till en VM-titel.

Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Stoner ska ha fått ett erbjudande från Ducati till nästa år. $3 miljoner och krav på sig att inte krascha så mycket i år om det ska bli intressant. En som känner Stoner bra sa att han kommer vänta rätt så länge med att skriva på något kontrakt för att hans värde kommer att öka för varje race inför ev kontraksskrivningar, enligt honnom då.

Ska tydligen ha varit ett program med Hayden där Amerikanska tv-programmet Speed var med honnom när dom under sommaruppehållet var och testade hojen i en vindtunnel. Där sa Hayden något som många som såg programmet menar att Hayden underförstått sa att HRC förväntar sig inget annat än vinst av honnom i år och att det är kravet för att få fortsätta i samma team nästa år. Tv programmen brukar läggas ut på deras hemsida men det brukar dröja ett tag. Annars kanske man kan hitta den någon annan stans.

Har ett bra foto på BMW:s MotoGP hoj som jag ska lägga ut så fort mitt internet funkar igen. Sitter på bibloteket nu.. :)

En film från Brno testet med 800cc.

http://www.youtube.com/watch?v=z9RFKSWy1ow

Last edited:

sandstream

Guest
Axxexs skrev:
Härligt!
800cc ser fortfarande ut som riktiga motorcyklar och låter som sånna också!
(Var lite orolig att de skulle se ut och låta som förvuxna 250s ett tag :D )

Manhattan skrev:
2402572 För 3miljoner $ tror jag han lovar att inte krascha så mycket:D
En femtedel av Rossis lön :)
Tror Stoner gör bäst i att helt släppa nästa säsong mentalt, kan inte vara lätt att åka omkring och tänka på att man inte får vurpa.

loCCan skrev:
2402258 Toseland i D'Antin Ducati? Tillsammans med Biaggi? :) :corn

Nyhet från crash.net
Jag gillar Toseland skarpt och hur han har kört sin Ten Kate Honda i år utan TC.
Sladdarna på Misano i över 200 km/h var en fröjd att se.

Intressant angående snacket om att alla nya bra förare måste komma från tvåtaktsklasserna:
Toseland's Superbike-heavy CV also appears not to worry d'Antin. "A good rider can adapt to any category," he said. "Some people say that the level of Superbike riders is not the same as in MotoGP. But Toseland is beating Alex Barros (who switched from MotoGP last year) in Superbikes."

Kan man tolka artikeln som att Ducati kommer att ställa upp med minst 4 st GP7 2007?

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
sandstream skrev:
2402585 Intressant angående snacket om att alla nya bra förare måste komma från tvåtaktsklasserna:
Toseland's Superbike-heavy CV also appears not to worry d'Antin. "A good rider can adapt to any category," he said. "Some people say that the level of Superbike riders is not the same as in MotoGP. But Toseland is beating Alex Barros (who switched from MotoGP last year) in Superbikes."
Det är väl inte riktigt samma sak att kliva in i MotoGP från olika klasser som att en ung kille på väg upp slår en äldre på väg ner. Vem är mest motiverad?

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
sandstream skrev:
..
Kan man tolka artikeln som att Ducati kommer att ställa upp med minst 4 st GP7 2007?

Man har inte bestämt sig för hur många än. Men det kan bli mellan 4-6st nästa år. Gresini har inget färdigt med Honda till nästa år och vill ha Ducati. Sen kan det hända att Kawasaki kommer köra med eget team från nästa år. Så Eckl sägs också vilja ha Ducati till nästa år.

Såg nu att Honda har lovat Stoner fabriksmaterial och/eller plats i HRC #1 teamet och att Stoner sagt sig vara villig att då stanna kvar hos Honda..

Dovizioso sägs vilja gå till MotoGP. Om inte Honda lovar att komma med bättre material till deras 250cc till nästa år så kan han tänka sig att köra för Ceccinellos team.

Lorenszo ska tydligen ha signat med aprilia förra veckan för ytterligare ett år i 250cc.

sandstream

Guest
Neutral skrev:
2402701 Det är väl inte riktigt samma sak att kliva in i MotoGP från olika klasser som att en ung kille på väg upp slår en äldre på väg ner. Vem är mest motiverad?
Nu är jag inte helt med på vad du menar :va
(Tänk på att det är jag som ska läsa och förstå, ingen normalintelligent människa alltså :D )

Axxexs skrev:
2402713 Man har inte bestämt sig för hur många än. Men det kan bli mellan 4-6st nästa år. Gresini har inget färdigt med Honda till nästa år och vill ha Ducati. Sen kan det hända att Kawasaki kommer köra med eget team från nästa år. Så Eckl sägs också vilja ha Ducati till nästa år.
Okej!
6 st GP7 nästa år hade ju inte varit helt fel tillsammans med 4 st Kawasaki och 4 st Suzuki (jo, man måste får drömma lite).

Axxexs skrev:
Såg nu att Honda har lovat Stoner fabriksmaterial och/eller plats i HRC #1 teamet och att Stoner sagt sig vara villig att då stanna kvar hos Honda..
Då kanske det blir 3 st HRC-förare nästa år, kul!

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Axxexs skrev:
2402553...HRC förväntar sig inget annat än vinst av honnom i år och att det är kravet för att få fortsätta i samma team nästa år.
Om han sumpar titeln i år kör Hayden såklart inte Repsol/Honda nästa år. Frågan är om han då ens kör Honda. Kanske inte Yamaha heller, om Rossi får bestämma. Kawawasaki? Biaggi i repris...

:lol

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
2402769 Om han sumpar titeln i år kör Hayden såklart inte Repsol/Honda nästa år. Frågan är om han då ens kör Honda. Kanske inte Yamaha heller, om Rossi får bestämma. Kawawasaki? Biaggi i repris... :lol
Så länge han inte uppför sig som en idiot står det nog team i kö för att ta in Hayden.

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Gixxer 1000
Nyteknik skrev:
2402769 Om han sumpar titeln i år kör Hayden såklart inte Repsol/Honda nästa år. Frågan är om han då ens kör Honda. Kanske inte Yamaha heller, om Rossi får bestämma. Kawawasaki? Biaggi i repris...

:lol

Varför skulle inte Rossi vilja ha Hayden i Yamaha teamet?
Vore väl fint å förnedra världsmästaren(förmodligen, men hoppas inte) hela säsongen.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Axxexs skrev:
2402553 Stoner ska ha fått ett erbjudande från Ducati till nästa år. $3 miljoner och krav på sig att inte krascha så mycket i år om det ska bli intressant. En som känner Stoner bra sa att han kommer vänta rätt så länge med att skriva på något kontrakt för att hans värde kommer att öka för varje race inför ev kontraksskrivningar, enligt honnom då.

En film från Brno testet med 800cc.

http://www.youtube.com/watch?v=z9RFKSWy1ow

Det skulle ju uppenbarligen vara något nytt för stoner, att inte vurpa alltså.
Fast o andra sidan hade ju Ducati Checa som ganska duktig krashkung innan, så bara att försöka krascha mindre än Checa då ;)

Klart annat ljud i 800cc, hörs att det varvar en del helt klart.
Kul med hojar med lite mindre cc till nästa år helt klart. Får bara hoppas att det ställs många cyklar på gridden bara.

sandstream

Guest
oFFkeFF skrev:
Klart annat ljud i 800cc, hörs att det varvar en del helt klart.
Frågan är om de varvar så mycket mer än 990-maskinerna.
GP7:ans varvräknare går till 20.000 varv (och man får väl anta att den stämmer).
Vad ligger 990-maskinerna på idag? 17-18.000 varv?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
sandstream skrev:
2402727 Nu är jag inte helt med på vad du menar :va
Tänk dig att två killar i yngre 20-årsåldern går från 250 resp SBK till MotoGP, de har kört lika länge, haft ungefär samma placeringar m m. De skulle jag vilja säga har lika förutsättningar att lyckas i MotoGP, snarare att SBK-killen har en fördel av att vara van vid vikten och motorbromsen m m.

Men att jämföra en 25-åring på väg upp och ytterst sugen att bevisa att han kan ta nästa steg med en 35-åring (?) som fick sparken efter massor av säsonger i elitserien det går ju inte. Man kan inte begära att Barros ska vara lika motiverad som Toseland, det är nog inte ens rimligt att tro att han skulle vara fullt motiverad om han hade fått stanna i MotoGP.

Ett exempel till: att möta Tyson är inte vad det en gång var.

sandstream

Guest
Neutral skrev:
2402948 Tänk dig att två killar i yngre 20-årsåldern går från 250 resp SBK till MotoGP, de har kört lika länge, haft ungefär samma placeringar m m. De skulle jag vilja säga har lika förutsättningar att lyckas i MotoGP, snarare att SBK-killen har en fördel av att vara van vid vikten och motorbromsen m m.
Då är jag med!
Tänkte mest på att en del menar att man i princip måste komma från 125/250 för att ha en chans eller ens få en styrning i MotoGP-klassen.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sandstream skrev:
2402961 Då är jag med!
Tänkte mest på att en del menar att man i princip måste komma från 125/250 för att ha en chans eller ens få en styrning i MotoGP-klassen.
Ja, se bara på Hayden. Har ju inte en chans.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
2403729 Ja, se bara på Hayden. Har ju inte en chans.

Han har fått snart fyra säsonger i nummer 1 teamet, så han har fått många chanser. Teamkollegan på sin första säsong har som sagt redan bättre vinstprocent, och skulle inte vara helt förvånad om Pedrosa har fler poäng totalt när säsongen är över.
Jag tror dock ingen i repsolteamet tar någon vm-titel i år heller, förutom möjligtvis bästa team-priset.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM