Rättelse: "Oraka" WSBK-titlar. Bayliss med Ducati kom emellan 2001.Nyteknik skrev:2401053Skulle Edwards två raka WSBK-titlar på Honda ..
Rättelse: "Oraka" WSBK-titlar. Bayliss med Ducati kom emellan 2001.Nyteknik skrev:2401053Skulle Edwards två raka WSBK-titlar på Honda ..
Inse att det inte är ett resonemang.Nyteknik skrev:2401053Det är inte helt lätt att se rimligheten i ditt resonemang.
Visa mig gärna bevis på att det fanns ett sådant löfte. Du återger Edwards syn på saken. Jag tror nog att det var lite mer komplicerat än så.Nyteknik skrev:2401053Skulle Edwards två raka WSBK-titlar på Honda ha varit skäl för HRC att inte hålla sitt löfte och sätta honom på en RCV?
Var Biaggi en "cancersvulst" för Honda när han ledde deras MotoGP-satsning efter 2/3 av förra årets säsong - 28 poäng före Hayden?
Det är inte helt lätt att se rimligheten i ditt resonemang.
Det påminner jag dig gärna om när man kört den nu återstående delen av säsongen och Hayden har sumpat en aldrig återkommande chans till en VM-titel.valmers skrev:2402055Som du säkert vet vinner man inga VM om man kör 2/3 av säsongen.
Axxexs skrev:2402553Stoner ska ha fått ett erbjudande från Ducati till nästa år. $3 miljoner och krav på sig att inte krascha så mycket i år om det ska bli intressant.
http://www.youtube.com/watch?v=z9RFKSWy1ow
Härligt!Axxexs skrev:En film från Brno testet med 800cc.
http://www.youtube.com/watch?v=z9RFKSWy1ow
En femtedel av Rossis lönManhattan skrev:2402572För 3miljoner $ tror jag han lovar att inte krascha så mycket
Jag gillar Toseland skarpt och hur han har kört sin Ten Kate Honda i år utan TC.loCCan skrev:
Det är väl inte riktigt samma sak att kliva in i MotoGP från olika klasser som att en ung kille på väg upp slår en äldre på väg ner. Vem är mest motiverad?sandstream skrev:2402585Intressant angående snacket om att alla nya bra förare måste komma från tvåtaktsklasserna:
Toseland's Superbike-heavy CV also appears not to worry d'Antin. "A good rider can adapt to any category," he said. "Some people say that the level of Superbike riders is not the same as in MotoGP. But Toseland is beating Alex Barros (who switched from MotoGP last year) in Superbikes."
sandstream skrev:..
Kan man tolka artikeln som att Ducati kommer att ställa upp med minst 4 st GP7 2007?
Nu är jag inte helt med på vad du menarNeutral skrev:2402701Det är väl inte riktigt samma sak att kliva in i MotoGP från olika klasser som att en ung kille på väg upp slår en äldre på väg ner. Vem är mest motiverad?
Okej!Axxexs skrev:2402713Man har inte bestämt sig för hur många än. Men det kan bli mellan 4-6st nästa år. Gresini har inget färdigt med Honda till nästa år och vill ha Ducati. Sen kan det hända att Kawasaki kommer köra med eget team från nästa år. Så Eckl sägs också vilja ha Ducati till nästa år.
Då kanske det blir 3 st HRC-förare nästa år, kul!Axxexs skrev:Såg nu att Honda har lovat Stoner fabriksmaterial och/eller plats i HRC #1 teamet och att Stoner sagt sig vara villig att då stanna kvar hos Honda..
Om han sumpar titeln i år kör Hayden såklart inte Repsol/Honda nästa år. Frågan är om han då ens kör Honda. Kanske inte Yamaha heller, om Rossi får bestämma. Kawawasaki? Biaggi i repris...Axxexs skrev:2402553...HRC förväntar sig inget annat än vinst av honnom i år och att det är kravet för att få fortsätta i samma team nästa år.
Så länge han inte uppför sig som en idiot står det nog team i kö för att ta in Hayden.Nyteknik skrev:2402769Om han sumpar titeln i år kör Hayden såklart inte Repsol/Honda nästa år. Frågan är om han då ens kör Honda. Kanske inte Yamaha heller, om Rossi får bestämma. Kawawasaki? Biaggi i repris...
Nyteknik skrev:2402769Om han sumpar titeln i år kör Hayden såklart inte Repsol/Honda nästa år. Frågan är om han då ens kör Honda. Kanske inte Yamaha heller, om Rossi får bestämma. Kawawasaki? Biaggi i repris...
Axxexs skrev:2402553Stoner ska ha fått ett erbjudande från Ducati till nästa år. $3 miljoner och krav på sig att inte krascha så mycket i år om det ska bli intressant. En som känner Stoner bra sa att han kommer vänta rätt så länge med att skriva på något kontrakt för att hans värde kommer att öka för varje race inför ev kontraksskrivningar, enligt honnom då.
En film från Brno testet med 800cc.
http://www.youtube.com/watch?v=z9RFKSWy1ow
Frågan är om de varvar så mycket mer än 990-maskinerna.oFFkeFF skrev:Klart annat ljud i 800cc, hörs att det varvar en del helt klart.
Tänk dig att två killar i yngre 20-årsåldern går från 250 resp SBK till MotoGP, de har kört lika länge, haft ungefär samma placeringar m m. De skulle jag vilja säga har lika förutsättningar att lyckas i MotoGP, snarare att SBK-killen har en fördel av att vara van vid vikten och motorbromsen m m.sandstream skrev:2402727Nu är jag inte helt med på vad du menar
Då är jag med!Neutral skrev:2402948Tänk dig att två killar i yngre 20-årsåldern går från 250 resp SBK till MotoGP, de har kört lika länge, haft ungefär samma placeringar m m. De skulle jag vilja säga har lika förutsättningar att lyckas i MotoGP, snarare att SBK-killen har en fördel av att vara van vid vikten och motorbromsen m m.
Ja, se bara på Hayden. Har ju inte en chans.sandstream skrev:2402961Då är jag med!
Tänkte mest på att en del menar att man i princip måste komma från 125/250 för att ha en chans eller ens få en styrning i MotoGP-klassen.
valmers skrev:2403729Ja, se bara på Hayden. Har ju inte en chans.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |