hållundan
Emozione!
Frågan är hur "galet" det skulle behöva vara för att vara just något "revolutionerande"?Gustav O skrev:Verkar vara en radfyra vilket känns lite väl trist. Hade hoppats på ngt mer revolutionerande.
Frågan är hur "galet" det skulle behöva vara för att vara just något "revolutionerande"?Gustav O skrev:Verkar vara en radfyra vilket känns lite väl trist. Hade hoppats på ngt mer revolutionerande.
Det är sant, revolutionerande för Yamaha kanske jag skulel skrivit. En trecylindrig hoj hade varit intressant, den tjänar ju lite på vikten kontra en fyra.hållundan skrev:2397873Frågan är hur "galet" det skulle behöva vara för att vara just något "revolutionerande"?
Kent Whyrén heter han, sonen Jimmy kör Roadracing med hyfsat resultat.sandstream skrev:2395503Lion heter han i efternamn och jag tycker faktiskt att han och den andra killen passade bra ihop.
Den ordinarie, som jag aldrig minns namnet på, som var med i helgen brukar vara så förbannat dryg mot den andre ordinare killen.
KentGustav O skrev:2397902Björn Whyrén heter han
Han blev entledigad av HRC efter förra året och efter uttalanden om att de motarbetade honom och hans aracing, testade delar på hans hoj etc etcNova skrev:2397933Förlåt om jag inte vet allt om Kejsar Max nu men varför kör inte killen detta året?
Busaberg skrev:2397946Kent
hållundan skrev:2397873Frågan är hur "galet" det skulle behöva vara för att vara just något "revolutionerande"?
För att han är slut. Dessutom sparkade HRC honom, helt korrekt, åt helvete förra året. Kejsare? Tillåt mig småle. För tio år sedan kanske, i en supportklass.Nova skrev:2397933Förlåt om jag inte vet allt om Kejsar Max nu men varför kör inte killen detta året?
Om farbror putsar läsglasögonen kommer han att se skillnad även på dagen bilar och hojar. Utveckling kallas det.elwe skrev:239809611-cylindrig stjärnmotor i bakhjulet, det ni ... som sagt, det är alldeles för lite variation, ungefär som som de flesta mellanklassbilar som ser ut som tvålkoppar och man måste läsa på bakluckan för att se vilket märke det är.
Alla likheter detta uttalandet eventuellt skulle kunna ha med japanska litersmaskiner är rena tillfälligheter
Gustav O skrev:2397819Tycker att Yamahan verkar ha annorlunda tändföljd än M1:an. Ljudet är såklart annorlunda pga den mindre motorvilymen men rytmen i ljudet är annorlunda också.
Verkar vara en radfyra vilket känns lite väl trist. Hade hoppats på ngt mer revolutionerande.
Nja, att alla japaner skulle konspirera mot Max är ju lite osannolikt. Hade inte Max själv trott att han skulle bli kvar hos HRC så länge eller i fall få komma tillbaka till Pons så hade han säkert fått en plats hos någon av de andra men nu fanns det ju inte något kvar utan var fråga om extrahojar, det är ju inte lätt.Gustav O skrev:2397947Han blev entledigad av HRC efter förra året och efter uttalanden om att de motarbetade honom och hans aracing, testade delar på hans hoj etc etc
HRC satte onda ögat på Max Biaggi och de andra japanska tillverkarna anställde inte honom. Först vilel Sito Pons ha honom i sitt team men då HRC vägrade så tappade Pons Camelpengarna som Biaggi hade med sig så han steam fick läggas på is. Kawasaki var nästa anhalt men då backade Bridgestone ur och hävdade att de inte kunde tillhandahålla däck för ytterligare en maskin. Sedan var han på G till SBK men då kunde inte Mitsubishi bygga insprutning åt ytterligare en Suzuki... Japanska hederskodex och lojalitetsgrejer. Slutade med att Biaggi blev utan styrning och Camel sponsrade Yamaha.
Gustav O skrev:2397947Han blev entledigad av HRC efter förra året och efter uttalanden om att de motarbetade honom och hans aracing, testade delar på hans hoj etc etc
HRC satte onda ögat på Max Biaggi och de andra japanska tillverkarna anställde inte honom. Först vilel Sito Pons ha honom i sitt team men då HRC vägrade så tappade Pons Camelpengarna som Biaggi hade med sig så han steam fick läggas på is. Kawasaki var nästa anhalt men då backade Bridgestone ur och hävdade att de inte kunde tillhandahålla däck för ytterligare en maskin. Sedan var han på G till SBK men då kunde inte Mitsubishi bygga insprutning åt ytterligare en Suzuki... Japanska hederskodex och lojalitetsgrejer. Slutade med att Biaggi blev utan styrning och Camel sponsrade Yamaha.
Jag kommer aldrig att träffa Butter och ser honom bara på TV och där är han inget annat än en surmök.Gustav O skrev:2397752Tjatet om Pedrosas tråkighet är har snart passerat Skäggetstadiet. De som träffat Pedrosa och som arbetar med honom säger alla att han är trevli, social och rolig. När han tävlar är han dock fokuserad på tävlande och inte på att smila. Det är ju bara hans sätt att vara.
Det är inget som säger det. Han har fram till i somras haft ett gällande kontrakt med Alstare (?) Suzuki (samma team som regerande världsmästaren Troy Corser) men de kunde som sagt inte erbjuda honom samma hoj som Corser, jag tror de skulle skilja sig åt både vad gäller insprutning och fjädring och då är man ju inte i samma team ändå, ingen testdata gäller ju.Ankan skrev:2398269Biaggi kommer alltså aldrig mer att köra en japansk fabrikshoj i någon klass överhuvudtaget.
Alstare Corona hade ju en Suzuki ledig till honom för ett tag sedan men han skulle visst ha 2 miljoner euro i lön.Ankan skrev:2398269Biaggi kommer alltså aldrig mer att köra en japansk fabrikshoj i någon klass överhuvudtaget.
Oscar har ju träffat honom, på den bilden såg han glad ut men han fick förstås stå bredvid Ullis (som var längre än honom).sandstream skrev:2398337Jag kommer aldrig att träffa Butter och ser honom bara på TV och där är han inget annat än en surmök.
sandstream skrev:2398337Jag kommer aldrig att träffa Butter och ser honom bara på TV och där är han inget annat än en surmök.
Neutral skrev:2398344
Jag tror han dyker upp någonstans. Han vinner inte VM i varken MotoGP eller SBK men t ex Illmor/Suter eller BMW kan tänkas vilja ha en rutinerad förare.
Neutral skrev:2398350Oscar har ju träffat honom, på den bilden såg han glad ut men han fick förstås stå bredvid Ullis (som var längre än honom).
Problemet här på SH är att om en förare har mage att le och spexa lite för kameran så är han en clown som bara är med och kör för att göra sponsorerna lyckliga.DR-Zätare skrev:2398352Precis, jag har sett deltagare på F1-presskonferenser som varit mer exalterade än Pedrosa när han vunnit.
Även om man tycker illa om Biaggi så måste det vara svårt att komma till slutsatsen att han är slut.valmers skrev:2398144För att han är slut. Dessutom sparkade HRC honom, helt korrekt, åt helvete förra året. Kejsare? Tillåt mig småle. För tio år sedan kanske, i en supportklass.
Att Biaggis och Gibernaus plötsliga kräftgång i tabellen efter sommaruppehållet skulle ha berott på simultana psykoser är en intressant idé.DR-Zätare skrev:2398352...HRC:s bästa maskin...
Och gör man inte det är man en "surmök"?sandstream skrev:2398370Problemet här på SH är att om en förare har mage att le och spexa lite för kameran så är han en clown som bara är med och kör för att göra sponsorerna lyckliga.
Man får le och spexa hur mycket man vill. Problemet jag har med många av de nya mediatränade förarna är att de säger absolut ingenting. Det kommer ord ur munnen på dem men de säger ingenting mer än floskler eftersom de är så rädda för att ha en åsikt som kan stöta sig med någon. Det är lika tråkigt och karaktärslöst som att du anser Pedrosa vara.sandstream skrev:2398370Problemet här på SH är att om en förare har mage att le och spexa lite för kameran så är han en clown som bara är med och kör för att göra sponsorerna lyckliga.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |