GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2395361 På vilket sätt menar du att det skulle bli mindre förutsägbart med 990-kubikare bland de startande?
DORNA kommer väl att se till så att de inte har en chans mot 800-kubikarna.
Honda, Ducati mfl skulle nog bli lite sura om de blev ifrånåkta av de gamla hojarn.
Därför att de intevet hur de nya 800cc hojarna kommer att gå när de ska skriva reglementet för strypningen och de olika 990cc hojarna kommer reagera olika på stryponingarna också. Dessutom beror det ju på hur mycket pengar tillverkarna vill lägga på att strypa sina 990 hojar. Svårt att få en bra balans på det.
 

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
moto-gg skrev:
2395382 Inge Konica Minolta alls :va varken med Tamada eller någon annan Japan? helt klart att det blir så eller?


Konica Minolta har ju konkat,
sålde hela fotoenheten till Sony för ett tag sen.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2395364 Ja, usch vad dumt att var missnöjd när teamkollegan får köra på bättre grejer :rolleyes:
[/FONT]
Att sitta på det bästa HRC tar fram brukar ses som en ynnest och avundas av de flesta i depån.

DR-Zätare skrev:
2395362 Ni får ursäkta en okunnig men vad är det där Illmor/Suter teamet för något och vad är det för hoj? Är det en Ducce? Jag har faktiskt aldrig hört talas om det teamet tidigare.
Eskil Suter är en schweizare som kört både 250cc och 500cc under 90-talet. Han var med och tog fram Petronas GP-hoj som senare lades på is, han var bland de första att utveckla slirkopplingar till hojar och har byggt chassin åt Kawasaki de senaste åren. En riktigt bra ingenjör helt enkelt som driver firman Suter Racing.
Ska bli oerhört spännande att se hur det går för dem. Hojen ser ju liten och frän ut.

DR-Zätare skrev:
2395403 Coolt! Jag hade inte ens hört talas om det teamet innan!
Det är inte så konstigt eftersom det inte funnits tidigare. ;)
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kungen skrev:
2395434 Fan Gustav O du har järn koll på läget :tummenupp
Min sambo är inte lika imponerad. :D
Sedan har jag haft mycket hjälp av axxexxs som har ännu bättre koll än vad jag har på rykten.

ReDan skrev:
2395440 Weee, bästa tråden från förra året! Fast nu utan grymma Biaggi! :)
Fast Biaggi ryktas ju för en Ducatistyrning..........oklart vilket team dock så därför står han inte med.
Ännu. :D
 
Last edited:

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Är det bara jag som vill se Biaggi tillbaka i cirkusen?

Han är ju motopolen till Rossi, sur, sammanbiten m.m...
Han håller ju balansen inom moto-gp forcen.
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Gustav O skrev:
2395461 Min sambo är inte lika imponerad. :D
Sedan har jag haft mycket hjälp av axxexxs som har ännu bättre koll än vad jag har på rykten.


Du kanske kan söka som expertkommentator på Eurosport, det behövs, sist var det bedrövligt med den nya killen (Lade inte namnet på minnet)
 

sandstream

Guest
DR-Zätare skrev:
2395377 Absolut, men som så många andra tror jag att 800-kubikarna kommer att bli mer som 250 med högre kurvhastigheter än de nuvarande 990-kubikarna. Dessutom lär de bli lite mer bitska när de förhoppningsvis får screamer-motorer igen för att få toppeffekt. Jag tycker verkligen att det låter bättre med en screamer än dagens assymetriska tändföljder.
Okej, då är jag med på vad du menade :tummenupp

Vi verkar dessutom ha samma uppfattning angående 990-hojarnas chanser nästa år :D
 

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Skövde
Hoj
Gixxer 1000
selin skrev:
2395494 Du kanske kan söka som expertkommentator på Eurosport, det behövs, sist var det bedrövligt med den nya killen (Lade inte namnet på minnet)

Han var ju 2000 ggr bättre än den muppen som han ersatte.
 

sandstream

Guest
selin skrev:
2395494 Du kanske kan söka som expertkommentator på Eurosport, det behövs, sist var det bedrövligt med den nya killen (Lade inte namnet på minnet)
Lion heter han i efternamn och jag tycker faktiskt att han och den andra killen passade bra ihop.
Den ordinarie, som jag aldrig minns namnet på, som var med i helgen brukar vara så förbannat dryg mot den andre ordinare killen.

ReDan skrev:
2395440 Weee, bästa tråden från förra året! Fast nu utan grymma Biaggi!
Vänta du tills talibanerna börjar varva i garaget på vintern, då kommer röken göra att de ser Biaggi i varje hörn :lol
Gustav O skrev:
2395407 Att sitta på det bästa HRC tar fram brukar ses som en ynnest och avundas av de flesta i depån.
Nja, det gäller att skilja på det bästa och det senaste.
Inget snack om att Nicky hela tiden kört det senaste, han är ju försteförare och ansvarig för utvecklingen, men han ville själv köra 05:an under våren eftersom den kändes bättre.

BTW: Klart Nicky ska ha sparken, HRC måste var mycket missnöjda med säsongen så här långt :rolleyes:
 
Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
emullo skrev:
2395482 Är det bara jag som vill se Biaggi tillbaka i cirkusen?

Han är ju motopolen till Rossi, sur, sammanbiten m.m...
Han håller ju balansen inom moto-gp forcen.

Det hade väl varit en extra krydda att få se Sur-Biaggi på Suter-Ilmors nybygge. Welcome back Max!

selin skrev:
2395494 Du kanske kan söka som expertkommentator på Eurosport, det behövs, sist var det bedrövligt med den nya killen (Lade inte namnet på minnet)


Tobias Nyström fast med nytt efternamn... Laion eller nått sånt. :näsblod

Edit: Sen som vanligt....
 
Last edited:

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
sandstream skrev:
2395503 Lion heter han i efternamn och jag tycker faktiskt att han och den andra killen passade bra ihop.
Den ordinarie, som jag aldrig minns namnet på, som var med i helgen brukar vara så förbannat dryg mot den andre ordinare killen.

Brukar normalt streama från motogp.com för att slippa, men ljudet var alldeles för osynkat med Eurosport den här gången.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
emullo skrev:
2395482 Är det bara jag som vill se Biaggi tillbaka i cirkusen?

Han är ju motopolen till Rossi, sur, sammanbiten m.m...
Han håller ju balansen inom moto-gp forcen.
Ja, det är nog bara du.
 

bean305

#78 125R
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R, CRF450R, RS125R
emullo skrev:
2395482 Är det bara jag som vill se Biaggi tillbaka i cirkusen?

Han är ju motopolen till Rossi, sur, sammanbiten m.m...
Han håller ju balansen inom moto-gp forcen.

Jo det är nog bara du som vill se honom igen:D . Men det är ju klart, det är väl inte fel med någon som kan komma fram med nya "bra" ursäkter på vad som helst. Det är ju alltid materialet som felar:rolleyes:. Det finns ju inget skit bakom styret när Biaggi kör. Han är ju kejsare, det kan ju bara vara orsaker som han inte har kontroll över som gjort att han inte vunnit vm alla gånger som han har varit med:tungan . Jag tycker han kan stå sitt kasst och börja köra fiddy eller något, bränner man sina broar med Honda så har man gjort sitt i RR:D .
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ankan skrev:
2395539 Det hade väl varit en extra krydda att få se Sur-Biaggi på Suter-Ilmors nybygge. Welcome back Max!
Ja, snälla. Jag kommer att skratta mig harmynt om han hamnar på någon Blata-kopia.
 

Revelator

Det växer ingen mossa på rullande sten..
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Insjön
Hoj
Rsv4-RR-17, Kawa KX250F-19, HD Sportster-03 samt DM Factory MM
emullo skrev:
2395482 Är det bara jag som vill se Biaggi tillbaka i cirkusen?

Han är ju motopolen till Rossi, sur, sammanbiten m.m...
Han håller ju balansen inom moto-gp forcen.

Nej för helvete!!! Jag vill ju också se Kejsaren:yoparty
Alltid trevligt att se alla s.k "experter" skriva ner Max...underligt att man kan ha mage att dissa ngn som uppenbarligen kör 1000 ggr bättre än en själv. SÅ skulle iaf jag Aldrig göra.:D
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top