GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
2486877 Om det är så fruktansvärt att "misslyckas" varför håller du då på en sådan looser som Hayden som har gjort just detta i fyra säsonger på raken och som nu är på god väg att göra det igen en femte?

:confused:
Du kanske menar loser? Skillnaden ligger i attityd och körstil. Dessutom har Hayden den klart bästa chansen att vinna VM med två race kvar.
 

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
Nyteknik skrev:
2486877 Om det är så fruktansvärt att "misslyckas" varför håller du då på en sådan looser som Hayden som har gjort just detta i fyra säsonger på raken och som nu är på god väg att göra det igen en femte?

:confused:

Ja, för vi har ju tidigare fått lära oss att runner-up i MotoGP och 500 är ett totalt misslyckande. Det kanske bara gäller om man har skägg förståss?
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sandstream skrev:
2486855 En "gatsoffa" ska ju enligt experterna här på SH vara enkel att köra jämfört med de 500-monster Max har tampats på så något annat än totalseger 2007 bör väl ses som ett totalt misslyckande, eller hur tänker ni?
Det räcker inte. Han måste vinna varje race med 20-30 sekunder.
 

rewind

Luttrad å tillbakalutad ...
Gick med
27 May 2003
Ort
Jönköping
Hoj
SV650S -01, ktm exc 450
Haha
att ni orkar :pannkyss

Hayden e bättre än vad vi trodde innan säsongen började ...
Dock blir det ingen vm-seger i år :arsele

Max kommer prestera alldeles ypperligt i WSBK
För övrigt så är hans körstil inte den som fungerar i MotoGP nu eller har jag missuppfattat`??
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
rewind skrev:
2486893Hayden e bättre än vad vi trodde innan säsongen började...
Den som jämför förra årets resultatlista med årets ser att Hayden är marginellt bättre i år än förra året. Däremot har Rossi 110 poäng mindre i år än han hade förra året när det återstod två race. Hayden leder inte för att han är snabbare än förra året utan för att årets motstånd är svagare.

:fakta
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Nyteknik skrev:
2486930 Den som jämför förra årets resultatlista med årets ser att Hayden är marginellt bättre i år än förra året. Däremot har Rossi 110 poäng mindre i år än han hade förra året när det återstod två race. Hayden leder inte för att han är snabbare än förra året utan för att årets motstånd är svagare.

:fakta
Om det är Rossi som underpresterar eller dom andra som lyft sig kan vi diskutera i evigheter,men nog är det väl ett sundhetstecken för hela mästerskapet att det är så jämnt poängmässigt? Eller så är det lika bra att en förare vinner 11 av 17 rejs som förra året så slipper vi bråka om vem som vem som är "värdig" mästare.Men inte ens dom värsta Rossifuckona kan ju tycka att det är mer spännande.
 

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Södermanland
Hoj
KTM ?
...Nu om Melandri har skrivit på för Ducati...
Detta lämnar ju helt öppet för Gibernau att
bli stallkompis med Rossi i Yamaha..
De två är ju bästisar sedan Jerez incidenten......:)
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
jian skrev:
2487136 ...Nu om Melandri har skrivit på för Ducati...
Detta lämnar ju helt öppet för Gibernau att
bli stallkompis med Rossi i Yamaha..
De två är ju bästisar sedan Jerez incidenten......:)

På den punkten är jag rätt övertygad om att Rossi har veto :)
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Busaberg skrev:
2486945 Om det är Rossi som underpresterar eller dom andra som lyft sig kan vi diskutera i evigheter,men nog är det väl ett sundhetstecken för hela mästerskapet att det är så jämnt poängmässigt? Eller så är det lika bra att en förare vinner 11 av 17 rejs som förra året så slipper vi bråka om vem som vem som är "värdig" mästare.Men inte ens dom värsta Rossifuckona kan ju tycka att det är mer spännande.

Som Leg. Rossifucko måste jag säga att årets säsong har varit lite väl spännande. Själv föredrar jag nog när det mest spännande under säsongen är vilken lack Rossi ska ha på Valencia. :)

jian skrev:
2487136 ...Nu om Melandri har skrivit på för Ducati...
Detta lämnar ju helt öppet för Gibernau att
bli stallkompis med Rossi i Yamaha..
De två är ju bästisar sedan Jerez incidenten......:)

Det har jag helt missat. Har Melandri skrivit på för Ducce? Är det Gibernau som får kalla handen av Marlboro-Ducce eller ska Melandri åka satellitteam?
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
DR-Zätare skrev:
2487236 Det har jag helt missat. Har Melandri skrivit på för Ducce? Är det Gibernau som får kalla handen av Marlboro-Ducce eller ska Melandri åka satellitteam?
Ryktet säger att Melandri erbjudits bra med deg av Ducati. Inget bekräftat ännu.
 

sandstream

Guest
valmers skrev:
2486891 Det räcker inte. Han måste vinna varje race med 20-30 sekunder.
Eller så "tourar" han hem segern i varje lopp och låter de andra ligga så där lite lagom nära.

Ska man tro Jeremy Burgess så är det ju runt 15-20 sekunder man ska vinna varje lopp med i WSBK för att platsa i MotoGP och det ska ju vara en klok man så vi får väl se nästa år hur väl Biaggi hade platsat i MotoGP :D
Nyteknik skrev:
2486869 Ja, det där gick vi igenom för någon vecka sedan, men det har du kanske redan glömt? :rolleyes:
Jag glömmer ständigt, det borde du komma ihåg vid det här laget ;)

Vad jag trots allt inte kan få grepp om är hur en kille som kan vara så duktig på en svårkörd 500:a ska kunna ha problem med en WSBK-hoj, dessutom mot mediokert motstånd om man ska tro tex Burgess :va
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA

Nannor

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Klippan
Hoj
GSX 1100F
Nyteknik skrev:
2486930 Den som jämför förra årets resultatlista med årets ser att Hayden är marginellt bättre i år än förra året. Däremot har Rossi 110 poäng mindre i år än han hade förra året när det återstod två race. Hayden leder inte för att han är snabbare än förra året utan för att årets motstånd är svagare.

:fakta

Det behöver inte betyda att Rossi kör sämre i år utan att alla de fyra andra (av de fem första) har lyckats knipa ett eller annat poäng av Rossi.
Jag vet inte varför men det verkar stå skrivet Rossi i pannan på dig.
Jag håller med om att Rossi är en jäkligt duktig förare och har varit det ganska länge nu. Varför kan man bara inte acceptera att nya förare kommer ifatt. För hur det än verkar så kommer Rossi att gå till historien som en av de bästa. Trots detta tycker jag att det är roligast när vi har en så jämn serie som det har varit hittills.
I och för sig hade det varit skönt om Hayden haft lite större marginal :D
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
sandstream skrev:
2487592 Nej det är klart, en duktig hjärnkirurg kan ju inte ta bort en sticka ur ett finger :rolleyes:

men han är knappast bättre på det än en rutinerad distriktsköterska,
medan hon knappast skulle vara en hit om hon höll i skapellen när
de öppnat ditt huvud.
 

Nannor

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Klippan
Hoj
GSX 1100F
Nyteknik skrev:
2487717 Ge ett exempel på hur Hayden har "kommit ifatt" Rossi jämfört med 2005.

Jag menar inte att just Hayden kommit ifatt utan att det kanske är lite tätare i toppen och faktum kvarstår att Rossi inte har tagit lika många poäng...
Varför då?

Kan det bero på Hayden?
Melandri?
Pedrosa?
Capirossi?
eller kanske t.o.m Stoner?

Det är roligt när det kommer nya förmågor slår ifrån underläge och försöker ta sig fram, detta är att komma ifatt.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
jag trodde alla som var med och diskuterade hängde med i vad som
händer, åtminstone innevarande säsong.

* Yamahas nya chassi var för styvt,
funkade bra på Sepang (vintertesterna) men på Jerez studsade framdäcket
bara omkring och det gick inte att köra. Trots det tog Rossi hyfsat med poäng i början på säsongen innan 2006B-chassit fanns att tillgå.

* Rossi har 3 DNF i år, fler än han haft per år sen 2000, normalt har det varit
1 per år. Alla 3 haverier i materialet.

* Kraschen i Assen. Man fick bygga om styret för att han öht skulle kunna
köra med svåra smärtor pga spricka i handleden. Givetvis blir det svårt
att konkurrerar om pallplatser då

Inget gnäll,
men snacket om att han är slut lr att de andra kommit i kapp håller inte.
Det handlar om att han haft missflyt i år och det är bara han som ändå kan
vara med och slåss om titeln trots allt.

Forza Vale!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top