GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte
Vad är det för logga över San Disk? Ser lite ut som ett Alfa Romeo märke. Eller är det för att jag precis läst FIAT-inläggen?

Japp, det är en Alfa-logga.
De har väl ett sammarbete med Ducati sedan ett tag, levererar bilar som används av teamet.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Japp, det är en Alfa-logga.
De har väl ett sammarbete med Ducati sedan ett tag, levererar bilar som används av teamet.
Du har rätt. Talar väl iaf. emot alternativet med en FIAT-Yamma då (ett av flera). Skulle vara märkligt att sponsra både Ducati och Yamaha.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Inget är för evigt. Bäst är han nog fortfarande men jag tror han brister i motivation efter alla framgångar och att han funderar på vad han ska göra efter MotoGP. Vi såg det i fjol och vi kommer att se mer av det i år även om många inte vill inse det. Samma sak hände med Schumacher, helt plötsligt var han en av de bästa i stället för bäst och då slutade han. Klarar Rossi av att förlora ett år till?

Enda som talar emot det är om Yamaha får till en kanonhoj (vilket faller på honom också till stor del) och att han lyckas fokusera hela säsongen. Jag är inte så säker.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Inget är för evigt. Bäst är han nog fortfarande men jag tror han brister i motivation efter alla framgångar och att han funderar på vad han ska göra efter MotoGP. Vi såg det i fjol och vi kommer att se mer av det i år även om många inte vill inse det. Samma sak hände med Schumacher, helt plötsligt var han en av de bästa i stället för bäst och då slutade han. Klarar Rossi av att förlora ett år till?

Enda som talar emot det är om Yamaha får till en kanonhoj (vilket faller på honom också till stor del) och att han lyckas fokusera hela säsongen. Jag är inte så säker.
Du har rätt: det är svårt att acceptera/inse att Rossi möjligen inte längre kan uppbåda vad som krävs för att vinna över en hel säsong.

Att på eget initiativ sluta när man är på topp är inte vanligt. Rainey, Schwantz, Doohan och Criville har alla mer eller mindre burits på bår bort från mästerskapet och sin karriär; medans de varit mästare. Lawson är den senaste mästaren som lagt av medans karriären gick utför (tog sin sista titel -89 och körde sista säsongen -92, slutade nia).

Vad ska man gissa? Att Rossi lyckas ta tillbaks titeln i år så att han kan sluta utan att riskera att efterlämna tvivel om vem som är tidernas mest begåvade förare?

sandstream

Guest
En av Rossis storheter är ju att han kan vinna även om han inte sitter på den bästa hojen. Blir ett spännande 2007.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Du har rätt: det är svårt att acceptera/inse att Rossi möjligen inte längre kan uppbåda vad som krävs för att vinna över en hel säsong.

Speciellt när så många inte har kollat på MotoGP längre än att Rossi varit mästare hela tiden, då kan det vara svårt att förstå att även han ska ersättas (och faktiskt redan blivit ersatt även om jag fortfarande tror att det är en ond dröm ;)).

Jag började följa amerikansk cross när Jeremy McGrath vann allt och kunde inte förstå hur han började förlora mot snorvalpen Ricky Carmichael som körde så vårdslöst mot McGrath's elegans. Nu gråter jag för att Ricky slutar (på topp). Tiden går...

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Speciellt när så många inte har kollat på MotoGP längre än att Rossi varit mästare hela tiden, då kan det vara svårt att förstå att även han ska ersättas (och faktiskt redan blivit ersatt även om jag fortfarande tror att det är en ond dröm ;)).
Nja, inte har Yamaha ersatt Rossi ännu. Vem/vad tänker du på?

Jag började följa amerikansk cross när Jeremy McGrath vann allt och kunde inte förstå hur han började förlora mot snorvalpen Ricky Carmichael som körde så vårdslöst mot McGrath's elegans. Nu gråter jag för att Ricky slutar (på topp). Tiden går...
Förstår precis vad du menar. Så känner jag inför alla svenska alpina skidåkare som har följt i Stenmarks kölvatten och alla svenska tennisspelare efter Wilander och Edberg.

sandstream

Guest
Jaha. Det tar jag dock med en nypa salt. Så länge Rossi inte med blotta ögat och regelbundet blir ifrånkörd av en annan förare är han i mina ögon alltjämt överlägsen resten.
Så länge man förlorar med liten marginal kan man alltså fortfarande kalla sig för bäst? :rolleyes:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2728361 Inget är för evigt. Bäst är han nog fortfarande men jag tror han brister i motivation efter alla framgångar och att han funderar på vad han ska göra efter MotoGP. Vi såg det i fjol och vi kommer att se mer av det i år även om många inte vill inse det. Samma sak hände med Schumacher, helt plötsligt var han en av de bästa i stället för bäst och då slutade han. Klarar Rossi av att förlora ett år till?

Efter den snöpliga förlusten förra året så tycker jag inte det är så mycket som tyder på att Rossi skulle ha tappat gnistan eller ha andra tankar i huvudet än att ta tillbaka "sin" titel.
Det kommer vara tight och en hel del som utmanar men som jag ser det går Rossi in som titelfavorit.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar