GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
Jag tolkar det som att de fysiska problemen är konstaterade och att det spekuleras om psykiska problem därutöver.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2738840 Jag tolkar det som att de fysiska problemen är konstaterade och att det spekuleras om psykiska problem därutöver.
Det är ju en tolkning. Det kan ju vara ett inbillat tekniskt problem, dvs enbart hjärnspöken, som HRC gjorde allt för att lösa för att skingra hjärnspökena. Hönan eller ägget. ;) :D

sandstream

Guest
Jag tolkar det som att de fysiska problemen är konstaterade och att det spekuleras om psykiska problem därutöver.
Precis!

Och det finns folk som tror att Hayden vart jättekissnödig när Rossi närmade sig i tabellen. Så kissnödig att han slirade på tok för mycket på kopplingen så den vart jättevarm :rolleyes:

Om HRC hade misstankar om att det var Hayden det var fel på hade de väl langat upp tex Butter på samma hoj och frågat honom hur kopplingen kändes.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Precis!

Och det finns folk som tror att Hayden vart jättekissnödig när Rossi närmade sig i tabellen. Så kissnödig att han slirade på tok för mycket på kopplingen så den vart jättevarm :rolleyes:

Om HRC hade misstankar om att det var Hayden det var fel på hade de väl langat upp tex Butter på samma hoj och frågat honom hur kopplingen kändes.

Vet du att Hayden inte blev kissnödig? Att de hade problem med kopplingen är nog ganska solklart men hur Hayden reagerade på det i starterna kan varken du eller jag veta ett skit om.

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
Precis!

Det är ju svårt att tolka olika situationer, men dock alltid kul att spekulera. För HRC handlar det om att matcha en vinnare. Det är ju inte otänkbart att de inför Hayden lägger ansvaret på tekniken, visar att man jobbar på den biten för att stötta föraren och vips, så har man lagat både koppling och ett eventuellt sargat psyke. Det är ju en sport med stora mentala påfrestningar inblandade, och det vore konstigt om inte Hayden, eller vem som helst i samma sits, hade fått lite kalla kårar efter ryggraden som det utvecklade sig.

sandstream

Guest
Vet du att Hayden inte blev kissnödig? Att de hade problem med kopplingen är nog ganska solklart men hur Hayden reagerade på det i starterna kan varken du eller jag veta ett skit om.
Men om de hade problem med koppling är väl saken utredd :va

Det är ju en sport med stora mentala påfrestningar inblandade, och det vore konstigt om inte Hayden, eller vem som helst i samma sits, hade fått lite kalla kårar efter ryggraden som det utvecklade sig.
Speciellt med tanke på att teamkompisen kan torpedera en när man minst förväntar sig det :hihi

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Men om de hade problem med koppling är väl saken utredd :va
Men hur stort var problemet egentligen? Inte sällan som psykoligin kommer in i det hela och man kan förstora ett problem. Jag påstår inte att det var så men det är inte omöjligt att hayden koncentrerade sig på problemet med kopplingen och därmed gjorde det värre än vad det var.

sandstream

Guest
Men hur stort var problemet egentligen? Inte sällan som psykoligin kommer in i det hela och man kan förstora ett problem. Jag påstår inte att det var så men det är inte omöjligt att hayden koncentrerade sig på problemet med kopplingen och därmed gjorde det värre än vad det var.
Teoretiskt så kan det ju ha varit så men jag har svårt att tro att en kille som kört MotoGP i flera år helt plötsligt får problem med kopplingen bara för att hans ledning i totalen minskar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2739438 Stora delar av träningarna i Japan -06 gick åt till att testa olika kopplings arrangemang för att den var så kass. Det är tid jag tror att både Nicky o HRC gärna lagt på andra tester..
Näääh. Det var efter racet de testade kopplingen.

2739412 Honda #69 är ju annars en väl beprövad väg till pallen.......:D
Hur var det nu med OT? ;)

2739290 Ja, en teamkamrat som Butter.
Vad hade Pedrosa gjort som varit stressande för Hayden innan olyckan på Estoril, mer än att vara jävligt snabb?

Last edited:

sandstream

Guest
Vad hade Pedrosa gjort som varit stressande för Hayden innan olyckan på Estoril, mer än att vara jävligt snabb?
Det var ett skämt, beklagar att det inte gick fram.

Men fortsätt ni att tro att Haydens kopplingsproblem delvis var psykiskt :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det var ett skämt, beklagar att det inte gick fram.

Men fortsätt ni att tro att Haydens kopplingsproblem delvis var psykiskt :tummenupp
Det var ju ett uselt skämt så inte konstigt att det gick fram. ;) Sorry men vi är för OT för Webspy.
Tror ingenting om hans koppling men nog fan störde det honom, det sa han ju själv vid flera tillfällen...

sandstream

Guest
Det var ju ett uselt skämt så inte konstigt att det gick fram. ;) Sorry men vi är för OT för Webspy.
Ja, bäst vi spinner tillbaka innan han får fnatt :D
Tror ingenting om hans koppling men nog fan störde det honom, det sa han ju själv vid flera tillfällen...
Visst var det störande, han gnällde ju på skräpet, men jag tror inte att han själv var en orsak till att det strulade.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Näääh. Det var efter racet de testade kopplingen.

Japp O Nicky ratade allt vad 800cc test hette för att finna en lösning på kopplingsproblemet..O du kan räkna med att man även före/efter träning o kvalet mekade friskt med kopplingen hos HRC :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept