På en Yamaha är det vänstra greppet på styret och på en FIAT är det vänstra pedalen på golvet som är kopplingen!
Fiat kanske betalade honom för att förnedra BMWn i helgen också
På en Yamaha är det vänstra greppet på styret och på en FIAT är det vänstra pedalen på golvet som är kopplingen!
Hade han gjort likadant på en Fiat så hade det slutat i framsätetFiat kanske betalade honom för att förnedra BMWn i helgen också
Frågan är om det bara har med storleken på däcken att göra, banans beläggning brukar väl passa däcksfabrikaten olika bra.Undrar hur månag race vi behöver vänta innan Bridgestone testar med 16" framdäck med tanke på Michelins framgångar på senaste testet? Speciellt Michelins kvaldäck verkar ha funkat kanon.
Butter verkar ju kunna köra fort på sin Honda men mer effekt vill de väl alltid ha.Honda verkar ha en svag motor, Hayden klagade på effekten på första testet och nu är det Checa.
Jag hoppas att uttalandet är baserat på en analys på var de tappar emot konkurrenterna. Butter kan ju mycket väl också haft klent med toppeffekt men kompenserat bättre än de andra. Honda har gått om resurser men det är väl också team:et som ändrat mest tills i år. Inte omöjligt om de inte är ikapp riktigt ännu, men det kommer. De verkar ha oändligt med resurser och i fjor slog de äntligen Burgess (som inte alls verkar bitter).Butter verkar ju kunna köra fort på sin Honda men mer effekt vill de väl alltid ha.
Exakt!Frågan är om det bara har med storleken på däcken att göra, banans beläggning brukar väl passa däcksfabrikaten olika bra.
Läste en intressant artikel om Yamaha och deras "chefstekniker". Han sa att det inte är några problem att få fram mer effekt i en 990 eller 800 men med den minskade tankvolymen från och med i år så måste de hela tiden väga den eventuellt ökade effekten som en förändring kan ge mot hur mycket bensin det kommer att "kosta".Jag hoppas att uttalandet är baserat på en analys på var de tappar emot konkurrenterna. Butter kan ju mycket väl också haft klent med toppeffekt men kompenserat bättre än de andra. Honda har gått om resurser men det är väl också team:et som ändrat mest tills i år. Inte omöjligt om de inte är ikapp riktigt ännu, men det kommer. De verkar ha oändligt med resurser och i fjor slog de äntligen Burgess (som inte alls verkar bitter).
Förvisso men jag tror ändå att Bridgestone tittar närmare på 16" däck än vad de säger. den största fördelen är att de nya däcken blir lite lättare och det förbättrar vissa egenskaper som man vill ha nu med den högre kurvhastighetenFrågan är om det bara har med storleken på däcken att göra, banans beläggning brukar väl passa däcksfabrikaten olika bra.
Repsol teamet ska ha fått uppdateringar som satellitteamen inte har tillgång till ännu.Butter verkar ju kunna köra fort på sin Honda men mer effekt vill de väl alltid ha.
Som sagt har HRC Repsol fått uppdateringar på motorsidan som inte LCR har. Självklart är det en analys av var de tappar. Butters fria snabba varva kanske blir svåra att omsätta till snabba racevarv när du har fullt med folk omrking dig.2791560Jag hoppas att uttalandet är baserat på en analys på var de tappar emot konkurrenterna. Butter kan ju mycket väl också haft klent med toppeffekt men kompenserat bättre än de andra. Honda har gått om resurser men det är väl också team:et som ändrat mest tills i år. Inte omöjligt om de inte är ikapp riktigt ännu, men det kommer. De verkar ha oändligt med resurser och i fjor slog de äntligen Burgess (som inte alls verkar bitter).
Yamaha, genom Burgess, har sagt att de inte är oroliga för bränslemängden eftersom de system de har för att hålla koll på det funkar så bra. De kanske inte alltid kommer att klara invarvet efter målflagg men soppatorsk under race så måste ngt gå sönder som för Sete i Brno 2005.2791585Läste en intressant artikel om Yamaha och deras "chefstekniker". Han sa att det inte är några problem att få fram mer effekt i en 990 eller 800 men med den minskade tankvolymen från och med i år så måste de hela tiden väga den eventuellt ökade effekten som en förändring kan ge mot hur mycket bensin det kommer att "kosta".
Honda kanske behöver minska/ändra något i motorn för att få ur ett par hästar till så att Hayden mfl blir nöjda.
Teamcheferna i MotoGP ska ha ett möte den 12 april där man ska diskutera problemen med bristen med sponsorer till sin klass.
Det där löser sig! Vem ska hitta luckor och öppningar om inte Repsols lilla räka? Minsta paketet i MotoGPButters fria snabba varva kanske blir svåra att omsätta till snabba racevarv när du har fullt med folk omrking dig.
Skulle inte förvåna mig om de redan tagit fram ett 16" däck men de borde dra sig in i det längsta för att gå ut och testa det officiellt. Lite pinsamt att "kopiera" konkurrentens koncept.Förvisso men jag tror ändå att Bridgestone tittar närmare på 16" däck än vad de säger. den största fördelen är att de nya däcken blir lite lättare och det förbättrar vissa egenskaper som man vill ha nu med den högre kurvhastigheten
Okej, trodde Hayden hade "gnällt" efter senaste testen.Repsol teamet ska ha fått uppdateringar som satellitteamen inte har tillgång till ännu.
Hur ska funktionärerna kunna ta prover på soppan om det inte finns något kvar i tanken?Yamaha, genom Burgess, har sagt att de inte är oroliga för bränslemängden eftersom de system de har för att hålla koll på det funkar så bra. De kanske inte alltid kommer att klara invarvet efter målflagg men soppatorsk under race så måste ngt gå sönder som för Sete i Brno 2005.
..
Trodde de var tvugna att ha en viss mängd kvar när de kommer in efter avslutat lopp.
Låter lite smånaivt av tävlingsledningen men det kanske är ärligare i MotoGP än i tex F1.Tror inte man använder det systemet i GP. Man tar proverna innan på alla bränslen och sen har man märkta fat som visar att det är godkänt att använda.
Låter lite smånaivt av tävlingsledningen men det kanske är ärligare i MotoGP än i tex F1.
http://www.imdb.com/title/tt0853012/plotsummary
Innan d gick upp för mig att d var en film om motogp som spelats in under Porugal Spanien o Moskva mm under 2006.. Någon som vet mer om filmen?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |