GP Silly Season 2008.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Jag tror jag tippar Barros på den där andrahojen hos KR. Då får KR nog en hel del pengar från DORNA och sydamerika för att köra med en förare från Brasilien..
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Det är ju just det som Sr han klagat på mest hos Honda...

Jora med all rätt tror jag.Men det var ju inte bara motorsidan som spökade även däcksidan var i otakt med deras situation..
Det var nog jäkligt frustrerande när 990 chassiet funka så jäkla bra mot slutet av 2006 bara för att hamna på nytt på nolläge..:gnissla

Vi får hoppas att nästa år blir bättre för dem.
serien mår mycket bättre om det finns fler team som fightas om äran.
18-20 cyklar tycker jag är för få på gridden.
Även om Moto GP är så jäkla mycket roligare än F1 så känner jag att båda disiplinerna brottas med samma bekymmer att kollossen är/blir för stor och det gör att det är snart helt omöjligt för nya aktörer att komma med och leka...

Sen tycker jag Anders har en poäng med Barros.Sydamerika har aldeles för få aktörer och han behövs säkert som dragplåster.
Dessutom är det jäkligt skoj att Alex fortfarande kan visa att gammal är äldst..:=)
Men var är alla andra aktörer från den kontinenten?
Porko tröttnade och sen fanns det ingen kvar...Synd..

Men.. Vi får väl se vad som händer, när dammet har lagt sig.:tummenupp
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hodgson: Toseland Will Put Edwards On the Trailer

by staff
Wednesday, October 10, 2007

Former World Superbike champion and current American Honda rider Neil Hodgson was asked recently how newly-crowned WSBK champ James Toseland will do in MotoGP next year--specifically against his '08 teammate Colin Edwards.

Hodgson said that he expects Toselad to outshine Edwards next season. "I think he'll blow Colin Edwards away," Hodgson said. "He's a better rider, I'm convinced of it."

In 2004 Hodgson raced a private Ducati in MotoGP.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Hodgson said that he expects Toselad to outshine Edwards next season.

I think he'll blow Colin Edwards away, Hodgson said. He's a better rider. I'm convinced of it.
Tror som Hodgson. Inte så märkvärdigt. Edwards är verkligen over due i MotoGP. Och på tal om det tycker inte ens jag att det skulle vara så värst kul att se Barros hos KR 2008. Kom igen - han har kört GP sedan 80-talet. Gå i pension!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ilmormotorer i KR-chassien?

Ilmor Could Return To MotoGP - With Team KR
The arrival of the Ilmor 800 cc X3 bike was one of the most eagerly anticipated events of the last days of the 2006 season, and many people had high hopes for the outfit, with an engine designed by Formula 1 genius Mario Illien, and a chassis created by Eskil Suter, the man behind the original Kawasaki ZXRR MotoGP bike, as well as the MuZ 500 cc two stroke racer. And so the disappointment was great when Ilmor made the shock announcement that they would be withdrawing from the MotoGP series after only the first race of the 2007 season. Staff were laid off, and Mario Illien announced that although bike development would cease, for the most part, engine development would continue.

Now, it looks like that choice is could pay off. The Italian site GPOne.com is reporting that Team KR are in talks with Ilmor to supply engines for the 2008 season. The news comes at a moment when the future of Team KR was looking more and more uncertain, after Honda refused to supply the team with enough engines to run two bikes for 2008, with speculation running rife about which of the other manufacturers would be willing to supply Kenny Roberts with engines. The deal is said to be dependent upon Team KR getting enough money out of their current main sponsor, MGM Grand Hotel Treasure Island, to run two bikes for next year. And according to GPOne.com, the team has already tested a new chassis and Ilmor engine, with Ilmor's former rider Andrew Pitt at the controls.

A switch to Ilmor would several advantages for Team KR, but it also carries a number of risks. On the plus side, Ilmor's base is just a few miles up the road from Team KR's home in Banbury in the UK, in the middle of Oxfordshire's Formula 1 valley, making collaboration and communication fast and easy. And the Ilmor engine was said to have plenty of power, as some of the top speeds it recorded showed.

But the problem with the Ilmor is reminiscent of Team KR's former forays into engine building, when they constructed a 990cc V5 with the help of Formula 1 guru John Barnard. The complaints heard about the Ilmor bike were that the engineers had designed it to generate horsepower, with no regard to the way that horsepower affects the handling of a motorcycle, with Ilmor's data technicians telling riders to hold the engine at high revs through corners, a process which is both very difficult and totally unnatural for a motorcycle racer.

The success of such an operation will come down to how much control Team KR will have over the electronics, and engine management system. If the team can use an electronics package which will allow a KR / Ilmor hybrid to be ridden like a conventional MotoGP bike, then the project could have a chance of success. If not, it could lead to yet another demise of a project emanating from Formula 1 engineers. Time will tell.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
drömmer lite..

tänk va gött om spons/finanser fanns till följande satsningar:

Illmor/suter
KR (med egen motor)
Blata (blir nog aldrig av)
MotoCzysz (kommer men inte till GP)
WCM (ja vet nån nått?)
och fabriksprojekt:
BMW (kommer säkert)
Aprilia (kommer hoppas och tror jag)
MVagusta (pengar finns meeen..)
KTM (mkt möjligt)

angående Illmor KR, visst vore det kul, va väl snack om KR/MV häromdagen?
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
På sista racet för nån rr-serie i Portugal för 2 veckor sen så stod Ilmors trailers i depån på Estoril. Dom skulle nog göra nått på måndan där då.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
En sillyseasonlista från en spansk sida så som dom tror det kan bli i några team i 125GP och 250GP nästa år.

125GP 2008

Master-Mapfre Aspar
Sergio Gadea Aprilia RSA
Gabor Talmacsi Aprilia RSA

Emmi - Caffe Latte Aprilia
Sandro Cortese Aprilia RSA ?

Polaris World
Bradley Smith Aprilia RSA ?

Kiefer
Stefan Bradl Aprilia RSA ?

WRB
Nicolás Terol Aprilia RS
Simone Corsi Aprilia RSA

Derbi
Pol Espargaró Derbi RSA
Joan Olivé ? Derbi RSA ?

Blusens
Scott Reding Aprilia RS

Valsir Seedorf Racing
Koyama KTM FPR
Krummenacher KTM FPR
Lorenzo Zanetti KTM FPR

Repsol KTM 125 cc
Tito Rabat KTM FPR
Marc Márquez ? KTM FPR ?

Kopron Team Scot
De Rosa KTM FPR
Lombardi KTM FPR



250GP 2008

Master - Mapfre Aspar
Alvaro Bautista Aprilia RSA
Hector Faubel Aprilia RSA

Emmi - Caffe Latte Aprilia
Thomas Luthi Aprilia RSA
Lukas Pesek Aprilia RSW LE

Fortuna Aprilia
Alex Debón Aprilia RSA
Aleix Espargaró Aprilia RSW LE

Polaris World
Mattia Pasini Aprilia RSA

Metis Gilera
Roberto Locatelli Aprilia RSW LE
Marco Simoncelli Aprilia RSW LE

Team Toth Aprilia
Hector Barberá Aprilia RSW LE

Aprilia Racing
Manuel Poggiali Aprilia RSW LE

Red Bull KTM 250
Hiroshi Aoyama KTM FPR
Mika Kallio KTM FPR

Repsol KTM 250cc
Julian Simon KTM FPR

Kopron Team Scot
Yuki Takahashi Honda RS250RW
 
Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Själv hoppas jag på att min första idol, Eddie Lawson, kommer tillbaka. Han har dessutom fyra VM-titlar i stora klassen och är en av dem som klarat vinna på olika fabrikat :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Top