GP Silly Season 2008.

Jag tror jag tippar Barros på den där andrahojen hos KR. Då får KR nog en hel del pengar från DORNA och sydamerika för att köra med en förare från Brasilien..
 
Det är ju just det som Sr han klagat på mest hos Honda...

Jora med all rätt tror jag.Men det var ju inte bara motorsidan som spökade även däcksidan var i otakt med deras situation..
Det var nog jäkligt frustrerande när 990 chassiet funka så jäkla bra mot slutet av 2006 bara för att hamna på nytt på nolläge..:gnissla

Vi får hoppas att nästa år blir bättre för dem.
serien mår mycket bättre om det finns fler team som fightas om äran.
18-20 cyklar tycker jag är för få på gridden.
Även om Moto GP är så jäkla mycket roligare än F1 så känner jag att båda disiplinerna brottas med samma bekymmer att kollossen är/blir för stor och det gör att det är snart helt omöjligt för nya aktörer att komma med och leka...

Sen tycker jag Anders har en poäng med Barros.Sydamerika har aldeles för få aktörer och han behövs säkert som dragplåster.
Dessutom är det jäkligt skoj att Alex fortfarande kan visa att gammal är äldst..:=)
Men var är alla andra aktörer från den kontinenten?
Porko tröttnade och sen fanns det ingen kvar...Synd..

Men.. Vi får väl se vad som händer, när dammet har lagt sig.:tummenupp
 
Hodgson: Toseland Will Put Edwards On the Trailer

by staff
Wednesday, October 10, 2007

Former World Superbike champion and current American Honda rider Neil Hodgson was asked recently how newly-crowned WSBK champ James Toseland will do in MotoGP next year--specifically against his '08 teammate Colin Edwards.

Hodgson said that he expects Toselad to outshine Edwards next season. "I think he'll blow Colin Edwards away," Hodgson said. "He's a better rider, I'm convinced of it."

In 2004 Hodgson raced a private Ducati in MotoGP.
 
Hodgson said that he expects Toselad to outshine Edwards next season.

I think he'll blow Colin Edwards away, Hodgson said. He's a better rider. I'm convinced of it.
Tror som Hodgson. Inte så märkvärdigt. Edwards är verkligen over due i MotoGP. Och på tal om det tycker inte ens jag att det skulle vara så värst kul att se Barros hos KR 2008. Kom igen - han har kört GP sedan 80-talet. Gå i pension!
 
Ilmormotorer i KR-chassien?

Ilmor Could Return To MotoGP - With Team KR
The arrival of the Ilmor 800 cc X3 bike was one of the most eagerly anticipated events of the last days of the 2006 season, and many people had high hopes for the outfit, with an engine designed by Formula 1 genius Mario Illien, and a chassis created by Eskil Suter, the man behind the original Kawasaki ZXRR MotoGP bike, as well as the MuZ 500 cc two stroke racer. And so the disappointment was great when Ilmor made the shock announcement that they would be withdrawing from the MotoGP series after only the first race of the 2007 season. Staff were laid off, and Mario Illien announced that although bike development would cease, for the most part, engine development would continue.

Now, it looks like that choice is could pay off. The Italian site GPOne.com is reporting that Team KR are in talks with Ilmor to supply engines for the 2008 season. The news comes at a moment when the future of Team KR was looking more and more uncertain, after Honda refused to supply the team with enough engines to run two bikes for 2008, with speculation running rife about which of the other manufacturers would be willing to supply Kenny Roberts with engines. The deal is said to be dependent upon Team KR getting enough money out of their current main sponsor, MGM Grand Hotel Treasure Island, to run two bikes for next year. And according to GPOne.com, the team has already tested a new chassis and Ilmor engine, with Ilmor's former rider Andrew Pitt at the controls.

A switch to Ilmor would several advantages for Team KR, but it also carries a number of risks. On the plus side, Ilmor's base is just a few miles up the road from Team KR's home in Banbury in the UK, in the middle of Oxfordshire's Formula 1 valley, making collaboration and communication fast and easy. And the Ilmor engine was said to have plenty of power, as some of the top speeds it recorded showed.

But the problem with the Ilmor is reminiscent of Team KR's former forays into engine building, when they constructed a 990cc V5 with the help of Formula 1 guru John Barnard. The complaints heard about the Ilmor bike were that the engineers had designed it to generate horsepower, with no regard to the way that horsepower affects the handling of a motorcycle, with Ilmor's data technicians telling riders to hold the engine at high revs through corners, a process which is both very difficult and totally unnatural for a motorcycle racer.

The success of such an operation will come down to how much control Team KR will have over the electronics, and engine management system. If the team can use an electronics package which will allow a KR / Ilmor hybrid to be ridden like a conventional MotoGP bike, then the project could have a chance of success. If not, it could lead to yet another demise of a project emanating from Formula 1 engineers. Time will tell.
 
drömmer lite..

tänk va gött om spons/finanser fanns till följande satsningar:

Illmor/suter
KR (med egen motor)
Blata (blir nog aldrig av)
MotoCzysz (kommer men inte till GP)
WCM (ja vet nån nått?)
och fabriksprojekt:
BMW (kommer säkert)
Aprilia (kommer hoppas och tror jag)
MVagusta (pengar finns meeen..)
KTM (mkt möjligt)

angående Illmor KR, visst vore det kul, va väl snack om KR/MV häromdagen?
 
Last edited:
På sista racet för nån rr-serie i Portugal för 2 veckor sen så stod Ilmors trailers i depån på Estoril. Dom skulle nog göra nått på måndan där då.
 
En sillyseasonlista från en spansk sida så som dom tror det kan bli i några team i 125GP och 250GP nästa år.

125GP 2008

Master-Mapfre Aspar
Sergio Gadea Aprilia RSA
Gabor Talmacsi Aprilia RSA

Emmi - Caffe Latte Aprilia
Sandro Cortese Aprilia RSA ?

Polaris World
Bradley Smith Aprilia RSA ?

Kiefer
Stefan Bradl Aprilia RSA ?

WRB
Nicolás Terol Aprilia RS
Simone Corsi Aprilia RSA

Derbi
Pol Espargaró Derbi RSA
Joan Olivé ? Derbi RSA ?

Blusens
Scott Reding Aprilia RS

Valsir Seedorf Racing
Koyama KTM FPR
Krummenacher KTM FPR
Lorenzo Zanetti KTM FPR

Repsol KTM 125 cc
Tito Rabat KTM FPR
Marc Márquez ? KTM FPR ?

Kopron Team Scot
De Rosa KTM FPR
Lombardi KTM FPR



250GP 2008

Master - Mapfre Aspar
Alvaro Bautista Aprilia RSA
Hector Faubel Aprilia RSA

Emmi - Caffe Latte Aprilia
Thomas Luthi Aprilia RSA
Lukas Pesek Aprilia RSW LE

Fortuna Aprilia
Alex Debón Aprilia RSA
Aleix Espargaró Aprilia RSW LE

Polaris World
Mattia Pasini Aprilia RSA

Metis Gilera
Roberto Locatelli Aprilia RSW LE
Marco Simoncelli Aprilia RSW LE

Team Toth Aprilia
Hector Barberá Aprilia RSW LE

Aprilia Racing
Manuel Poggiali Aprilia RSW LE

Red Bull KTM 250
Hiroshi Aoyama KTM FPR
Mika Kallio KTM FPR

Repsol KTM 250cc
Julian Simon KTM FPR

Kopron Team Scot
Yuki Takahashi Honda RS250RW
 
Last edited:
Själv hoppas jag på att min första idol, Eddie Lawson, kommer tillbaka. Han har dessutom fyra VM-titlar i stora klassen och är en av dem som klarat vinna på olika fabrikat :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top