GP Silly Season 2008.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Vad räknas som flopp i din bok?
De som ännu inte vunnit ett race är ju mediokra så det kanske även gäller titeln?
Såhär sade Hayden själv till Superbikeplanet:

Q: You bring up the 2007 season. How do you look at it? Is it the worst year of your life?

A: I don't want to sit here and try to justify the crap season and sound like any more of a crybaby and make any more excuses than I've already done this year, because all that's over.

Crap season, flopp. Kalla det vad du vill. :)
Och ja, den som ännu inte har vunnit ett race är medioker i sin klass.
Inte dålig, men medioker.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Spies har ju sagt att han ska köra bägge de amerikanska GP-loppen för Suzuki i år och gärna fler wildcards. Capirossi har ettårskontrakt. Skulle tippa på att det blir Suzuki för Spies 2009.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Spies har ju sagt att han ska köra bägge de amerikanska GP-loppen för Suzuki i år och gärna fler wildcards. Capirossi har ettårskontrakt. Skulle tippa på att det blir Suzuki för Spies 2009.
Just det, det är två race i USA i år. :)

Frågan är vilken Suzukiförare som får lämna över till Spies efter 2008. Troligen ser man långsiktigt och tänker sig att Capirossi är en bättre teamkompis till Spies än Vermeulen.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Tänker inte bidra med någon analys, men däremot ett fräckt foto från Bens hemsida.

Bifogat

• ben14.gif
    ben14.gif
    58.3 KB · Visningar: 94

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Just det, det är två race i USA i år. :)

Frågan är vilken Suzukiförare som får lämna över till Spies efter 2008. Troligen ser man långsiktigt och tänker sig att Capirossi är en bättre teamkompis till Spies än Vermeulen.
Tom O´Kane som är Vermeulens crew chief och väldigt respekterad i Suzuki anser att Vermeulen är en blivande världsmästare och en av de smartaste förare han jobbat med ( han började för Kenny Roberts team och har jobbat med folk som Rainey, Abe, Cadalora etc...) så jag är inte alls säker på att de låter Vermeulen gå. Han anser ju sig själv som försteförare 2008 också...skulle tippa på Vermeulen / Spies 2009.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Tom O´Kane som är Vermeulens crew chief och väldigt respekterad i Suzuki anser att Vermeulen är en blivande världsmästare och en av de smartaste förare han jobbat med ( han började för Kenny Roberts team och har jobbat med folk som Rainey, Abe, Cadalora etc...) så jag är inte alls säker på att de låter Vermeulen gå. Han anser ju sig själv som försteförare 2008 också...skulle tippa på Vermeulen / Spies 2009.
Att O´Kane säger så är inte konstigt, det är hans jobb att göra det, mer eller mindre. Och att vara smart räcker som vi har sett bara "so far". Hur som helst så vore det troligen tufft för Spies (som kommer från samma läge som Hayden gjorde) att ha en teamkompis som är ens värste konkurrent istället för en som bjuder till och är till hjälp. Det ska i alla fall bli kul med Spies i MotoGP och jag hoppas att han tvålar till både Hayden, Vermeulen och Stoner (blir svårt).

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6

Som tex Jörgen Andersson som kom 2:a i SM i år. Han är medioker? nää man är inte medioker bara för man inte vinner.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Att O´Kane säger så är inte konstigt, det är hans jobb att göra det, mer eller mindre. Och att vara smart räcker som vi har sett bara "so far". Hur som helst så vore det troligen tufft för Spies (som kommer från samma läge som Hayden gjorde) att ha en teamkompis som är ens värste konkurrent istället för en som bjuder till och är till hjälp. Det ska i alla fall bli kul med Spies i MotoGP och jag hoppas att han tvålar till både Hayden, Vermeulen och Stoner (blir svårt).
Förvisso är det så men jag har fått intrycket att Szuki tror stenhårt på Vermeulen så jag tror Capirossi ligger lösare till än Vermeulen inför 2009, om de inte kör fler hojar som det talats om med Pons/Schwantz.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Molenaar hade sin pressrealese och teampresentation idag inför årets säsong. Man har bytt från Honda till aprilia i år och man har även fått förstärkning i teamet med Amerikanen Steve Bonsey till Holländaren Hugo vd Berg och Engelsmannen Danny Webb.

motorfiets%20statie.jpg

team-molenaar-0004.JPG

team-molenaar-0067.JPG

team-molenaar-0054.JPG

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Såhär sade Hayden själv till Superbikeplanet:

Q: You bring up the 2007 season. How do you look at it? Is it the worst year of your life?

A: I don't want to sit here and try to justify the crap season and sound like any more of a crybaby and make any more excuses than I've already done this year, because all that's over.

Där finns det ingen anledning för mig att kommentera med mer än att intet nytt under solen Det som är mer intressant är nog varför Valentino alltid slipper undan så lätt i Dina tolkningar.. Skulle tro att Valentino oxå tycker att 2007 var Crap season = Skit säsong fast att han var nära att plocka 2:a platsen!

Förvisso är det så men jag har fått intrycket att Szuki tror stenhårt på Vermeulen så jag tror Capirossi ligger lösare till än Vermeulen inför 2009, om de inte kör fler hojar som det talats om med Pons/Schwantz.

Delar helt den känslan oxå.. Tyvärr har Capirex nog gjort sitt i toppen! Får hoppas att han iallafall bjuder oss på några hårresande kval igen 2008 :tummenupp

Last edited:

sandstream

Guest
Som regerande mästare inför 2007 var ju allt utom seger en flopp i Haydens ögon, han verkar inte vara typen som slår sig för bröstet och är nöjd med en andra plats, som vissa andra (ingen nämnd ingen glömd).

Ska Ben köra för Suzuki och de bara har två hojar 2009 är det såklart Capirex som får flytta på sig, han har passerat zenit vilket man inte kan säga om Vermeulen.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Som regerande mästare inför 2007 var ju allt utom seger en flopp i Haydens ögon, han verkar inte vara typen som slår sig för bröstet och är nöjd med en andra plats, som vissa andra (ingen nämnd ingen glömd).

Ska Ben köra för Suzuki och de bara har två hojar 2009 är det såklart Capirex som får flytta på sig, han har passerat zenit vilket man inte kan säga om Vermeulen.
Vermeulen är ju ungefär lika medelmåttigt genomhabil jämnt. Tror inte det blir så mycket vassare än så här och så dalar han sakta ner i glömskan.

Vem har slagit sig för bröstet för en andraplats i VM-sammanhang? :va

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nja, han vann ju ett race förra året så han är inte medioker längre enligt överste RR-esteten :D

Han som aldrig vunnit något sen 1997 ;)
En slumpseger i regn ja. Där är han vass men inte tillräckligt bra i regn.
Slagit sig för bröstet är ju din tolkning.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Som tex Jörgen Andersson som kom 2:a i SM i år. Han är medioker? nää man är inte medioker bara för man inte vinner.
Om man sitter på en konkurrenskraftig hoj och aldrig eller sällan vinner race är man per definition medioker. Det finns många bra exempel från 500/MotoGP: Checa, Laconi, Abe, Harada, Hopkins, Vermeulen, Barros, Hodgson m.fl. De är alla fenomenala talanger jämfört med dig och mig. Men jämfört med de allra bästa, förare som under olika förhållanden och över tid har radat upp segrar (Rossi, Melandri, Capirossi, Gibernau, Biaggi, Okada, Criville, Doohan, Schwantz m.fl.) så är de förstås medelmåttor. Har sällan eller aldrig med segern att göra. Skådebröd. Utfyllnad.

sandstream

Guest
Om man sitter på en konkurrenskraftig hoj och aldrig eller sällan vinner race är man per definition medioker.
Jag måste faktiskt backa här och ge dig rätt när det gäller betydelsen av medioker. För mig betyder det att man är en sopa, usel osv. Slog upp medioker och där var tolkningarna betydligt snällare, där heter det att man är medelmåttig, inte sticker ut osv.

Däremot kan jag inte hålla med om att någon som placerar sig tex topp 3 i ett mästerskap kan kallas för medioker. Ta Hopper tex, han har inte vunnit något race men kom fyra i totalen förra året med en andraplats och tre tredjeplatser. Då är man ingen medelmåtta.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Som regerande mästare inför 2007 var ju allt utom seger en flopp i Haydens ögon...
Att bli tvåa och att inte vinna ett enda race med nummer ett på sin hoj är två olika saker. Det ena är bra, det andra katastrof.

Ta Hopper tex, han har inte vunnit något race men kom fyra i totalen förra året med en andraplats och tre tredjeplatser. Då är man ingen medelmåtta.
Hopkins befinner sig i ett litet utrymme mellan "medelmåtta" och de som nätt och jämt kvalar inte som "de bästa".

Last edited:

BikerMike

Medlem
Gick med
20 Sep 2005
Hoj
Ducati 996R -01 no.0022
Någon som vet om dom visar på Eurosport från BMW M award testerna som dom gjorde förra året. Det körs nu på söndag i Jerez.

mvh Micke

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...