GP Silly Season 2008.

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
R6-99
Näe... verkar inte visas på "svenska" eurosport.. men det visas på brittiska!... jävla pisskanal :mad:

Kan den inte visas i efterhand på eurosport 2 då? Har fått för mig att den inte är bunden till något speciellt land (helt engelskspråkig)... fast jag har säkerligen tråkigt nog fel:confused:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
www.motogp.com 50 euro för hela säsongen för oss trogna tittare

boxer blåser en bara på pengar och är otrevliga när man vill få rättelse så jag sa upp abbonemanget och har en massa pengar över... lägger 50 euro till Dorna istället och slipper reklamen

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA

boxer blåser en bara på pengar och är otrevliga när man vill få rättelse så jag sa upp abbonemanget och har en massa pengar över... lägger 50 euro till Dorna istället och slipper reklamen

Kör dom "live" tv på MotoGps hemsida? Typ som på Worldsbk.com?
Jag trodde det bara var filmklipp och intervjuer man kunde få på deras
hemsida, och inte live tv sädning...
Isåfall låter det som man kanske skulle skaffat ett sådant...hmm

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Kör dom "live" tv på MotoGps hemsida? Typ som på Worldsbk.com?
Jag trodde det bara var filmklipp och intervjuer man kunde få på deras
hemsida, och inte live tv sädning...
Isåfall låter det som man kanske skulle skaffat ett sådant...hmm

Klart att de kör live!! Även fredagsträningar och kval sänds live utan reklam. Jag har haft konto där de senaste åren och det funkar utmärkt. WSBK-sidan var 100% värdelös i jämförelse...

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250

Helgens tester på Jerez ingår inte om man köper ett säsongspaket idag, eller? :va

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
MotoGP.com-konto skulle kanske vara ett alternativ, men det vore isf fint om man kunde få HD-material och det skulle gå att få att lira utan Windows Media Player. Tror bestämt jag ska labba lite.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Det är det enda negativa, dvs att testsäsongen ingår inte i en vanlig säsong utan man måste köpa den separat.

OK, som jag misstänkte då.

Har för övrigt försökt påtala för dom att jag skulle vilja kunna se FP och QP i efterhand som man kan med racen, men det verkar dom inte ha gjort något åt.

sandstream

Guest
MotoGP.com-konto skulle kanske vara ett alternativ, men det vore isf fint om man kunde få HD-material och det skulle gå att få att lira utan Windows Media Player. Tror bestämt jag ska labba lite.
MotoGP filmas väl inte med HD-kameror, eller?
Hoppas de börjar med det så snart som möjligt, har själv sett F1-klipp i full-HD med 5.1-ljud och det är sanslöst bra (lär dock inte bli något de skickar över nätet pga bandbredden).

Ska nog prova ett konto hos MotoGP.com i år.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
MotoGP filmas väl inte med HD-kameror, eller?
Hoppas de börjar med det så snart som möjligt, har själv sett F1-klipp i full-HD med 5.1-ljud och det är sanslöst bra (lär dock inte bli något de skickar över nätet pga bandbredden).

Ska nog prova ett konto hos MotoGP.com i år.

Deras High Quality verkar vara 576p-upplösning, rätt låg bitrate dock.
Skulle vara fint om det fanns en ström man kunde se via HTPCn.

Läste lite om tjänsten och den hade varit intressant om det ingick ett arkiv med samtliga race från åtminstone 10 år tillbaks som man kunde ha fri tillgång till.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
men, bara på datorn eller får man ut det på tv med rätt hårdvara?

sandstream

Guest
men, bara på datorn eller får man ut det på tv med rätt hårdvara?
Det är bara att dra bildkabeln från datorns grafikkort till TV:n eller projektorn :)

Deras High Quality verkar vara 576p-upplösning, rätt låg bitrate dock. Skulle vara fint om det fanns en ström man kunde se via HTPCn.
576i (720 x 576 interlace @ 50 Hz) tar ca 5 mbps enligt SVT så det är säkert ännu mer komprimerat. Man ska nog inte ha för stor skärm och kolla på. På datorn duger det säkert utmärkt.

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Klart att de kör live!! Även fredagsträningar och kval sänds live utan reklam. Jag har haft konto där de senaste åren och det funkar utmärkt. WSBK-sidan var 100% värdelös i jämförelse...

Hur ska man se WSBK, SS600 och Superstock 1000 i år då? :gråta
Även om sidan var sunkig så kunde man ändå se racen.

Jag har mailat till www.worldsbk.com om det kommer något alternativ till worldsbk.tv men får (förstås) inget svar.

Drygt 1000 bagis om man ska ha säsongen 2008 i high-res, vilket är det enda som duger i min mening.

Relevant fråga faktiskt, då Xbox Media Center (XBMC) - världens överlägset bästa mediacenter-mjukvara - håller på att portas till Linux och Mac OS X.
http://www.xboxmediacenter.com/wiki/index.php?title=Linux_port_project

XMBC är den bästa mjukvaran jag använt. Den är helt enkelt underbar :tummenupp
Kan rapportera att den kompilerar och rullar redan rätt smidigt på Linux, dock ännu bara som en vanlig app i Gnome med dess fönsterhanterare.

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Men allvarligt, jag har ju köpt extra tv abbonemang just för att få EuroSport 1 och 2 ... så visar dom inte!

//EDIt eller menar ni officiella testet =)

Last edited:
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
Livetimeing är igång på MotoGp testet.. men den uppför sig något mysko...

fräckt att Edwards och Melandri satte sina snabbaste varv på varv
17, när dom bara kört 16 varv :va

känns som där är nått som inte är som det ska så att säga :)

Bifogat

• Image1.jpg
    Image1.jpg
    197.1 KB · Visningar: 75
Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping