GP Silly Season 2008.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Och det lär nog ta för många år för att Butter ska kunna vinna en titel i stora klassen på en KTM. Det är ju lite skillnad att köra för HRC, som en dålig säsong gör att förarna iaf kan kliva upp på pallen, mot att köra en KTM som är mer eller mindre chanslös första åren.
Ny avatar? Varför ligger du och solar med så mycket solskydd på? ;)
Det kan ta många år för Dani att vinna en titel på en Honda också.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Sergio Gadea's nya kontrakt med Aspar är ett två-årskontrakt.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Lukas Pesek kommer enligt rykten gå över till 250GP nästa år. Han kommer köra för sitt nuvarande team Valsir Derbi. Det kommer innebära att Derbi gör comeback i 250GP.

Mattia Pasini är ännu en som väntas gå till 250GP nästa år. Förmodligen för samma team som han kör för i år.

KTM kommer förmodligen att göra som aprilia och inte ha något eget fabriksteam utan att istället supporta andra oberoende team istället. BQR ryktas vara ett team som kan komma att få 2st KTM 125 nästa år. Dessutom kommer förmodligen Puig köra med ett Repsol KTM team i både 125GP och 250GP.

Aspar kommer kanske ta in Pere Tutusaus som förare i sitt team i 125GP.

Stefan Bradl kommer få den nya RSA aprilian nästa år i Keifer teamet.
 
Last edited:

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Södermanland
Hoj
KTM ?
Enligt http://www.motogpmatters.com/ verkar Pedrosa "hota" med att gå till Kawasaki. Ett intressant men kanske inte så troligt scenario.

"Pedrosa In Talks With Kawasaki
The MotoGP paddock has spent a long time waiting for Dani Pedrosa to finally sign the new contract which HRC have waiting for him. It was thought that much of the delay was due to disagreements about the length of the contract, with HRC wanting Pedrosa to sign for 3 years, while Pedrosa only wanted to extend for a single year. With Pedrosa's displeasure with HRC becoming ever more public, delaying signing the contract seemed understandable, but rather pointless. After all, where, realistically, could Pedrosa go?

The answer to that is Kawasaki, according to Spanish sports daily AS.com. Although the move seems risky, as despite Honda's problems with the RC212V this year, you wouldn't bet against the Japanese giant not catching up next year, but there is more to it than just bikes...."




Jag tror personligen inte att Pedrosa är lika modig som Rossi var 2003
när Rossi tröttnade på hur Honda styrde och ställde med honom...
Som jag sett i en del rykten så vill Pedrosa köra på Bridgestone däck...
om inte Michelin rycker upp sig....så Pedrosa avvaktar säkert...
säsongen ut...Går ju rykten att Kawasaki även är beredda att hosta
upp mera pengar än Honda för att få Pedrosas tjänster..och det
innebär ju att Pedrosa skulle få tillgång till Bridgestone däcken...

Vad gäller Yamaha så har jag nu sett i flera medier att rykten blir
allt starkare att Yamaha funderar att gå över till Bridgestone till
nästa år.
 

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Södermanland
Hoj
KTM ?
Mera rykten...
Honda har hotat Michelin att blir det ingen bättring
så kommer samtliga Honda hojar att köra Bridgestone nästa
år. Samtidigt funderar Yamaha att göra det samma.....
Bara för att rädda sig kvar i MotoGP så går Michelin in som
huvudsponsor i Yamaha Tech 3 teamet och det teamet kommer
att bli dom enda som kör Michelin nästa år...

Många rykten är det just nu.....men som sagt...alla rykten blir
ju aldrig sanna....:(
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
..
Vad gäller Yamaha så har jag nu sett i flera medier att rykten blir
allt starkare att Yamaha funderar att gå över till Bridgestone till
nästa år.

Problemet är att Bridgestone säger att dom redan har max antal team som dom hinner med att supporta med däck. Något annat team måste isf vilja byta bort dom mot annat. Vilket inte heller är troligt.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Problemet är att Bridgestone säger att dom redan har max antal team som dom hinner med att supporta med däck. Något annat team måste isf vilja byta bort dom mot annat. Vilket inte heller är troligt.

Har de avtal med alla? Risken finns ju att Bridgestone rankar Yamaha och Honda högre än Kawasaki och Suzuki och således "byter ut" ut dessa team om de inte redan sitter i avtal med dessa.

Vad gäller Yamaha så har jag nu sett i flera medier att rykten blir
allt starkare att Yamaha funderar att gå över till Bridgestone till
nästa år.

Jag tror alla sådana rykten blir lite överdrivna nu när Michelin inte fungerar riktigt lika bra som de har gjort. Det är säkert också ett sätt för Yamaha och Honda att sätta lite press på Michelin så att de skärper sig.

KTM kommer förmodligen att göra som aprilia och inte ha något eget fabriksteam utan att istället supporta andra oberoende team istället. BQR ryktas vara ett team som kan komma att få 2st KTM 250 nästa år. Dessutom kommer förmodligen Puig köra med ett Repsol KTM team i 250GP.

Har Repsol alltså lämnat Honda och valt KTM istället i 250?
 
Last edited:

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Någon som vet om Ilmor kommer tillbaka till Motogp nästa år ?

Har inte hört ett pip om dom sen dom försvann :confused:
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Någon som vet om Ilmor kommer tillbaka till Motogp nästa år ?

Har inte hört ett pip om dom sen dom försvann :confused:

Dom har väl erbjudigt sig att kunna leverera sina delar/kunskaper åt andra som är intresserade av att använda dom. Men dom kommer inte starta upp sitt eget team igen som det verkade.

KR är förmodligen också på väg ut från MotoGP till nästa år.

..
Har Repsol alltså lämnat Honda och valt KTM istället i 250?

Enligt dom ryktena som går nu så ska KTM ha betalat Puig för att driva ett team med KTM i 250GP nästa år. Puig tar isf med sig Repsol-sponsen dit då.
 
Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
KR är förmodligen också på väg ut från MotoGP till nästa år.
Hade inte Kenny sagt sig vilja köra MotoGP nästa år de kan få prylar till två cyklar ifrån Honda, men Honda vill bara lova till en. Skulle därför driva ett team i WSBK istället?
 

sandstream

Guest
Hade inte Kenny sagt sig vilja köra MotoGP nästa år de kan få prylar till två cyklar ifrån Honda, men Honda vill bara lova till en. Skulle därför driva ett team i WSBK istället?
KR Sr verkar inte klara sig så bra utan Hondas tekniker. Förra året, när RC211V gick bra, hade HRC tid att låna ut tekniker till KR och hjälpte honom med chassit. I år har HRC-teknikerna fullt upp med RC212V och KR får klara sig själv.
Ny avatar? Varför ligger du och solar med så mycket solskydd på? ;)
Måste ju visa att jag inte är någon soffliggare utan en aktiv RR-förare som testar gränserna ;)
Haha, det ser ut som en strandad val på avataren. :rofl :tungan
Dags för tjockare glas? :cool:
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Hade inte Kenny sagt sig vilja köra MotoGP nästa år de kan få prylar till två cyklar ifrån Honda, men Honda vill bara lova till en. Skulle därför driva ett team i WSBK istället?

Nått sånt ja. Eller ev AMA-SBK. KR har inte fått någon uppdatering på sina motorer under hela året. Inte ens det nya avgasröret som ger mera vrid hade dom fått. Så dom är väl inte helt nöjda. KR tillverkar en del grejjer till WSBK-hojar. Bl.a svingen som Toseland kör med har dom gjort. Så WSBK kanske inte är helt fel gissat att dom går över till. Enligt en snubbe som har lite koll på vad som händer hos KR så ska det komma något besked om 5-6veckor om läget mellan HRC/KR. Han hade tysnadsplikt eller något liknande och fick inte skvallra, men lät lite arg på läget just nu..

KRJR ska ha lagt hjälmen på hyllan iaf. Han har sitt motorhome till salu. Är inte såld än och står i Amsterdam om nån vill kolla in den! ;)
 
Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Måste ju visa att jag inte är någon soffliggare utan en aktiv RR-förare som testar gränserna ;)
Är det inte bättre att ligga i soffan än i leca-havet?
Kunde de inte komma med skamkärran och bärga dig istället för att bara markera ut dig med en röd kon?

Man behöver tyvärr inte vara aktiv RR-förare för att kasta sig på bana :näsblod
 
Last edited:

sandstream

Guest
Kunde de inte komma med skamkärran och bärga dig istället för att bara markera ut dig med en röd kon?
Har du varit på en LMS-träning nångång? Björn, Kobbe mfl slänger sig i tid och otid så för att alla ska få åka några varv märker vi bara ut folk som kraschat med koner :D
(Skamkärran samlar upp dem när träningen är slut)
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Nått sånt ja. Eller ev AMA-SBK. KR har inte fått någon uppdatering på sina motorer under hela året. Inte ens det nya avgasröret som ger mera vrid hade dom fått. Så dom är väl inte helt nöjda. KR tillverkar en del grejjer till WSBK-hojar. Bl.a svingen som Toseland kör med har dom gjort. Så WSBK kanske inte är helt fel gissat att dom går över till. Enligt en snubbe som har lite koll på vad som händer hos KR så ska det komma något besked om 5-6veckor om läget mellan HRC/KR. Han hade tysnadsplikt eller något liknande och fick inte skvallra, men lät lite arg på läget just nu..

Kommer KR att få support från Honda i WSBK eller ska han bygga något eget och homologisera?

Har du varit på en LMS-träning nångång? Björn, Kobbe mfl slänger sig i tid och otid så för att alla ska få åka några varv märker vi bara ut folk som kraschat med koner :D
(Skamkärran samlar upp dem när träningen är slut)

Varför inte bara ge alla varsin kon som de kan ställa upp själva när de kraschat? :)
 
Last edited:

Evol

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Nix
Ännu mer kawarykten. Enligt Eurosport verkar Nakano vara på väg tillbaka till Kawa, eftersom Konica Minolta jagar en ersättare. Låter trist eftersom jag hellre hade sett att DePuinet eller West får fortsätta.
Fast Nakano är nog en god utvecklingsförare, vurpar i stort sett aldrig och Japan. Minst två saker som Randy inte lever upp till och förmodeligen alla tre.
Eurosport
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Randy är hårdrock, han kommer vinna crash-ligan överlägset i år nu när Stoner lärt sig hålla sig på hjulen (eller var det tekniken?). 9 krascher i år, 14 ifjor. Bortsett ifrån att RdP har svårt att hålla sig på hjulen så känns han ändå snabbare än Nakano (som ligger inklämd mellan Dunlop-hojarna i tabellen...). Hoppas inte Kawa tar tillbaka Shinya annat än som testförare då.
 
Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Top