GP Silly Season 2008.

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
Rykten går om att LCR och Randy d Puniet har haft samtal...
men helst vill LCR ha Andrea Dovizioso från 250...

Men tydligen är Dovizioso eventuellt på väg till Konica Minolta, så LCR väntar
på besked där...

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
men helst vill LCR ha Andrea Dovizioso från 250...

Men tydligen är Dovizioso eventuellt på väg till Konica Minolta, så LCR väntar
på besked där...

Det vore väl en helomvändning från KM, jag trodde de var Hondas "japanska" team med japansk sponsor och japansk förare?

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
Det vore väl en helomvändning från KM, jag trodde de var Hondas "japanska" team med japansk sponsor och japansk förare?

Konica är Japansk team ja.. så jag håller med dig där..
men LCR.. är det också Japansk då? jag har ingen aning..

såja, där satt den
http://www.motogp.com/en/motogp/motogp_news.htm?menu=news&news_id=20753&championship_id=3&section=1

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
LCR måste ha rabatt på kåpor. Stoner, Checa och nu RdP. Friskt vågat!
Carlos har iofs. någorlunda lärt sig att hålla ut tills målgång.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Checa kastar inte hojar i onödan, kraschprocenten ökar när han har så bra material att han kan vinna. Då går han för seger till varje pris.

Tror nog kwak ville ha kvar RdP men det är rätt att de kan känna sig blåsta när de hållit honom på halster. Jag tror att Hondan är en bättre hoj än Kawan 2008 och som ende(?) franske förare kan han kanske hjälp LCR med sponsorer också.

Går Carlos till WSBK nu? Blir det Honda, Ducati eller Yamaha då? Han har känningar hos alla 3. Eller så kanske de vill honom tillbaka i Tech Trois?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tech 3 är ju redan klart, bara Edwards signatur klart så är det To52land och Edwards.

Evol

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Nix

Tror nog kwak ville ha kvar RdP men det är rätt att de kan känna sig blåsta när de hållit honom på halster. Jag tror att Hondan är en bättre hoj än Kawan 2008 och som ende(?) franske förare kan han kanske hjälp LCR med sponsorer också.

Fattar inte riktig hur du resonerar där. Kawa är uppenbarligen missnöjda med RdPs sammanlagda poängsskörd och har inte jobbat på att behålla honom. Nästa säsong kommer West vara stadig bland top 10 och brinna till på ett och annat wetrace med en topplacering. West ska också enligt rykten vara bättre än RdP på att förmedla info till utvecklingsavdelningen.
Om inte Shinya kommer tillbaka och kniper Wests plats på meriten att han blir ensam japan i Moto-Gp nästa år, med det intresse som det innebär. Har svårt att se att någon vill behålla Tamada.

Fast visst kommer jag och en och annan Kawa-fan sakna RdP i det gröna stället, han hade det jävlarochanamma som Shinya saknade.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Konica är Japansk team ja.. så jag håller med dig där..
men LCR.. är det också Japansk då? jag har ingen aning..

Nä, LCR drivs väl av Lucio Checcinello (med reservation för stavningen) och har vare sig japansk sponsor eller japansk förare.

Konica Minolta är så utstuderat riktat mot den japanska marknaden så det låter lite konstigt att ta in någon annan än en japan där. Men å andra sidan är det lite tunnsått med "dugliga" japaner i MotoGP just nu och jag tror personligen att Dovizioso skulle vara intressantare på den Hondan än vad Shinya har visat sig vara.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Fattar inte riktig hur du resonerar där. Kawa är uppenbarligen missnöjda med RdPs sammanlagda poängsskörd och har inte jobbat på att behålla honom.

Kawasaki didn't take up the option it had on de Puniet's contract – an option that expired on 30 June – but later offered him an extension to his deal.
http://www.crash.net/news_view.asp?cid=6&id=153429

det var ungefär som jag tänkte.

Cecchinello verkar dock nöjd, han har jobbat med RdP i 250 förut:
We are very happy to work with Randy again. Our past collaboration gave the team some impressive results, and thanks to Honda, our technical partners and our sponsors' support, Randy will be able to demonstrate his huge potential in the most prestigious and competitive class in the world in 2008.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

Cecchinello verkar dock nöjd, han har jobbat med RdP i 250 förut:

har verkligen svårt att se RdP som en snabbare förare hos Cecchinello, HRC matreal ska även 2008 först till HRC Racing Team samt att RdP kommer tillbringa 2008 på Michelin som redan nu har problem att hänga Bridgestone ... RdP kommer tyvärr bli kraschkung 2008 hos Cecchinello.....

Själv tror jag att vi får se Dani hos Kawasaki 2008 jag tror att anledningen att han inte skrivit på det liggande 2års kontrakt med HRC e Michelin o att han söker sig till Bridgestone istället o prövar lyckan där istället! Kan bli intressant....

Däcksreglerna ett misstag!
http://http://www.roadracingworld.com/news/article/?article=30039

"Roadracing World & Motorcycle Technology magazine correspondent Dennis Noyes, who also writes for Speedtv.com, reports that DORNA boss Carmelo Ezpeleta has told reporters in Europe that the current tire rule for MotoGP was a mistake and that if competitive balance cannot be restored, the MotoGP World Championship may have to go to a spec tire rule."

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
DUCATI
Marlboro Ducati Corse - Bridgestone
Casey Stoner / Marco Melandri

Pramac D'Antin Ducati - Bridgestone
Alex Barros / Alex Hoffman / Sylvain Guintoli / Andrea Dovizioso / Alex de Angelis / Hiroshi Aoyama

HONDA
Repsol HRC
Nicky Hayden / Dani Pedrosa

LCR Honda
Randy de Puniet

Konica/Minolta Honda
Shinya Nakano

Gresini Honda - Bridgestone
Toni Elias / Alex de Angelis

KAWASAKI
Team Kawasaki - Bridgestone
John Hopkins / Anthony West / Shinya Nakano

KR-HONDA
Team KR
????

SUZUKI
Rizla Suzuki - Bridgestone
Chris Vermeulen / Loris Capirossi

YAMAHA
Fiat Yamaha
Valentino Rossi / Jorge Lorenzo

Tech3 Yamaha - Dunlop / Michelin / Bridgestone
James Toseland / Colin Edwards

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Öppenhjärtligt ang Colin till Tech3 från H. Poncheral o Dunlop ut o Michelin in verkar d som ...

No official announcement has been made yet on which tyre brand James Toseland and Colin Edwards will run, but it seems likely their YZR-M1 machines will run on Michelin rubber.

"Herve Poncheral told MCN: “I have been working for a long time with sponsors and I’m quite confident. Until you sign the contract you never know.

“I’m confident we will have new partners on board and that was happening before we even signed James. For sure signing James gives much more credibility to our project and Colin joining this will be another plus.

“Clearly in the scenario that Dunlop is not going to be with us next year then we have to find somebody to replace their investment because they are the major investor by far in out team.

“First you need bikes and then you need riders, only once you have that have you got something to sell. It is easier to sell with James Toseland than Makoto Tamada, with the greatest respect to Makoto."

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
LCR måste ha rabatt på kåpor. Stoner, Checa och nu RdP. Friskt vågat!
Carlos har iofs. någorlunda lärt sig att hålla ut tills målgång.

Cecchinello kör med kåpor från Carpimoto. Kanske tom får betalt för det. Så han lär inte lida något. Mekanikerna däremot har väll haft lite övertidsjobb ibland.. :)

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Cirano Mularoni och Gianluca Montiron (cheferna på Team Honda Scott och JIR Konica Minolta) ska ha kommit överens om ett sammarbete enligt ett rykte. Ska bara finnas ett muntligt överenskommelse. Men man förväntas komma med ett offentligt besked nu på torsdag på Misano. Föraren blir Andrea Dovizioso och hojen kommer ha samma färgsättning som man har nu i 250GP och man kommer köra med Michelin.

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Gabor Talmasci har blivit erbjuden en styrning hos Emmi Caffe Latte teamet i 250GP.

Julian Simone ser ut att vara klar för Alberto Puigs KTM Repsol team i 250GP nästa år. Dom övriga 2 platserna är lediga än så länge.

I 125GP blir det nog 6st KTM nästa år. Puig vill behålla sina förare Bradley Smith och Esteve Rabat i det nya KTM-teamet.

Last edited:
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
Alberto Puig, är det han som hjälper Pedrosa hela tiden?
Är det klart att han går till KTM då? Trodde inte det var klart än faktiskt...

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Alberto Puig, är det han som hjälper Pedrosa hela tiden?
Är det klart att han går till KTM då? Trodde inte det var klart än faktiskt...

Jepp, han är väl Pedrosas manager. Kanske inte har kommit något officiellt utalande än om Puig/KTM. Så det är fortfarande silly season rykte! :) Men det låter som det är så gott som klart.

Honda har gått ut med att man förmodligen bara kommer göra mindre uppdateringar på sina leasing-kit i 125-250GP av 2007 modellerna. Förmodligen pga att dom måste lägga större resurser på att komma tillrätta med sina MotoGP-hojar. Det + att KTM ska ha betalt en stor summa har det nog inte gjort svårt för Puig att byta hojar.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...