Gps till hojen

USA

A Swede in the states!
Gick med
22 Jan 2006
Hoj
Yamaha R1 - Raven & Harley Road King Classic
Gps

jag har en Garmin 2610, funkar skit bra. Har ett faste pa H-Dn och ett faste pa R1'n. (Hade samma faste pa Hayabusan, har fortfarande kvar max hastigheten registrerad, 174 mph, I-80 in Cleveland Ohio)

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
toxicated skrev:
Det är sant, men du får ju inte glömma att byter du hoj har du gps´kvar till den nya, likaså har du den i bilen också.
Då tycker jag att man kan lägga en slant extra. :tummenupp

det är klart. kanske till båten med=)?

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
toxicated skrev:
Jag skall köpa GPS till hojen men det är ju en mindre djungel :confused:

Tittade lite på Garmin Street pilot 2660 verkar vettig,vattentät o så som QUOTE]

I dag kom en minst sagt omfattande katalog från Touratech Sverige.
Jo, de har öppnat eget här i sverige: www.touratech.se

Firman finns i Lidköping

Har ej hunnit kolla katalogen ännu men vet att de har moteringsprylar för de flesta behov (GPS). Har de inte är enkelt att anpassa något i närhete av.

(ska kolla vad de svenska priset blev på den konsol jag köpte från DE i somras)

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
Blev en TomTom Rider , fick den idag, verkar hur frän som helst, var ute o testa den med bilen innan .....fan vad lättroad man är :)

_basse_

ailirpA
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Aprilia RSV Mille
toxicated skrev:
Blev en TomTom Rider , fick den idag, verkar hur frän som helst, var ute o testa den med bilen innan .....fan vad lättroad man är :)

Funderar också på att köpa er Rider.

Några fler erfarenheter? Har du provat med Bluetooth-snäckan?
Är skärmen bra?

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
_basse_ skrev:
Funderar också på att köpa er Rider.

Några fler erfarenheter? Har du provat med Bluetooth-snäckan?
Är skärmen bra?

Jag har inga tidigare erfarenheter av gps men tycker att ridern verkar kanon. Har provat den i bilen när jag hade ärende, skärm färg o upplösning är helt okey.......
Har provat att prata i tfn med via bluetooth o ridern o det funkar kalas..........sms´en kommer oxå upp på skärmen så man behöver aldrig ha telefonen uppe :tummenupp

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
toxicated skrev:
Jag har inga tidigare erfarenheter av gps men tycker att ridern verkar kanon. Har provat den i bilen när jag hade ärende, skärm färg o upplösning är helt okey.......
Har provat att prata i tfn med via bluetooth o ridern o det funkar kalas..........sms´en kommer oxå upp på skärmen så man behöver aldrig ha telefonen uppe :tummenupp

Går det att prata medans man kör med? fattade som att man tvungen att stå still när jag läste texten. är den inte stor att ha på mc:en? skymmer den inte varvräknare eller hastighetsmätaren? vill ju inte gärna ha den sittandes vid spegeln eller nåt.

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
HumAnyt skrev:
Går det att prata medans man kör med? fattade som att man tvungen att stå still när jag läste texten. är den inte stor att ha på mc:en? skymmer den inte varvräknare eller hastighetsmätaren? vill ju inte gärna ha den sittandes vid spegeln eller nåt.

Det går att prata mens man kör det går bara inte att ringa upp nån medans man kör, inkommande samtal kan man ta emot medans man kör.
Stor o stor tycker jag inte den är,hurvida den skymmer eller ej vet jag ej, har inte satt på fästet på hojen än eller kollat vart jag skall ha det......

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
toxicated skrev:
Det går att prata mens man kör det går bara inte att ringa upp nån medans man kör, inkommande samtal kan man ta emot medans man kör.
Stor o stor tycker jag inte den är,hurvida den skymmer eller ej vet jag ej, har inte satt på fästet på hojen än eller kollat vart jag skall ha det......

Du får se till att slänga dit den och ta kort på det så får jag se hur pass den passar :) nämligen sugen på en GPS med.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Kör alla med specialnavigator? Är det ingen som har blåtandsgps till sin pda eller smartphone? Jag är vansinnigt sugen på en P990 med blåtandsgps till! Den kommer ju dessutom lagom till mc-säsongen! :tummenupp

Quart

problemlösare
Gick med
8 Sep 2004
Hoj
Honda vfr 800 -06
Hoztic skrev:
Kör alla med specialnavigator? Är det ingen som har blåtandsgps till sin pda eller smartphone? Jag är vansinnigt sugen på en P990 med blåtandsgps till! Den kommer ju dessutom lagom till mc-säsongen! :tummenupp

Jag är också inne på detta med pda och blåtand.
Jag har en plam Tungsten T5 med 1Gb minne.
Har installerat TomTom på den, skall bara köpa mig en blåtands gps, just nu lutar det åt denna Dustin länk

Denna gps finnsbilliagre på inet, köper den nog där.
Sedan är ju problemet hur man får tag i en "plastlåda" till palmen så den inte blir blöt, men det skall nog gå att skaka fram

martan

Posör, #2428
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916, Ducati 998BP 1:9
Hoztic skrev:

Jag kör en Bluei BT-GPS till min IPAQ, funkar klockrent även om man stoppar
GPS:en under kutsen (visserligen bara tunn plast). Ipaqen sitter med
kardborre över hastighetsmätaren. Häpp!

/M

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Om man vill ha en gps som går att använda till allt så är det väl Garmin Quest2 man ska ha om jag fattat rätt.

Den har fäste för både bil, mc, snöskoter/fyrhjuling, båt och fungerar ypperligt att hålla i handen när man är ute och går.

Den är dessutom den enda, så vitt jag vet, som är vattentät.

TeamTribal

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2004
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K7 Gate, Suzuki GSXR 1000 K8 Bane
Biturbo skrev:
Den är dessutom den enda, så vitt jag vet, som är vattentät.

Jeg kjører med Garmin Quest og har feste for både bil och MC. Meget fornøyd med denne og den er virkelig vattentät. Kjørte nesten 50 mil i regn fra Adenau (ved Nürburgring) til Hamburg i regn og den holdt seg tørr!!

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
Gps

toxicated skrev:
Jag skall köpa GPS till hojen men det är ju en mindre djungel :confused:

Tittade lite på Garmin Street pilot 2660 verkar vettig,vattentät o så som kan kännas viktigt på bågen. Men varför har den bara "LCD i 8 färger / pekskärm " eller e det rent ut sagt skit samma, tänker tex en gammal mobil T68i som jag har med 256färg e där ju inge vidare skärpa på ?

Vad har ni för erfarenheter ang gps till mc?

Det som känns viktigt är ju att skärmen är tillräckligt stor så det bli lätt att slå en blick på den o lätt se.

Vad skall man titta på, vad är bra?
Tom Tom Rider verkar vara den enda som är avsedd att ha på MC,
köpes komplett med hållare styre, kablage för strömförsörj.från Mc batteri
röstintruktioner trådlöst i hjälmen via Bluetooth pek skärm som ska funka även med handskar på. Har man Mobil med Bluetooth så kan man även koppla till den.
Håller på att undersöka var vi kan få bästa priset och lägga upp den i butiken.
Smakar så kostar det, priset blir ca.8000 M.V.H. Guzzi Center

Last edited:

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Hoztic skrev:

Jag har en blåtandsgps till min handdator, dock inte en P990.
Kör med Destinator3. Fungerar helt okej att se och följa vägen, men jag skulle nog inte vilja använda den på hojen. Alldeles för krånglig och petig i menyer och liknande. Du måste garanterat ha full koncentration på gps'en om du ska ändra inställningar. :huvet

Men till bil är den okej. :)

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
HumAnyt skrev:
Du får se till att slänga dit den och ta kort på det så får jag se hur pass den passar :) nämligen sugen på en GPS med.

Om ett par veckor skall jag fixa allt på hojen inför säsong ink gps så då fixar jag en bild oxå :tummenupp

jens_rock

SMC Väst - AI
Gick med
17 May 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7 dirt edition
Tracking

Ni som har GPS...

Är också i GPS funderingar...

Har Garmin Quest "tracking"?
D.v.s den registrerar var man kört, även om man inte kör efter en rutt.
Och sedan kolla var man varit.

:va

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke