Det beror lite på vad man skall ha sin GPS till. Är det lite hårdare tag så är det någon av Zumomodellerna eller en gammal 278 som gäller. Tomtom gillar jag inte eftersom de har för små skärmar.
Annars kan man ta vad som helst i princip, bara kartorna är ok. En vattentät ficka nånstans och så matning dit.
Har själv en 278 och väntade på att den nya efter Zumo 660 eftersom Zumon börjar kännas gammal. Vad kläcker Garmin ur sig då!? En 200:a - nånting, med BANTAD funktionalitet. WTF? Aldrig i liver att jag degar upp >5k på något som är gammalt från början.
Samtidigt sker utvecklingen på mobilsidan blixtsnabbt. Optimalt just nu tror jag skulle vara en Galaxy Note (stooor) med nån mjukvara, typ Co-Pilot för de tillfällen när man inte har täckning vilket händer rätt ofta om man inte bara åker till korvmojjen (vad skall man då med GPS till?). Jag har kollat lite på Waze, men det känns ärligt talat ganska kackigt, åt det larviga hållet. Jag vill ha en "vuxen" mjukvara, med avancerade GPS-funktioner såsom routing, tracking, spara spår, följa spår osv osv. Hur svårt skall det vara för nån av de stora att klämma ut sig nåt sånt? Jag vill BETALA för det.
tyvärr är mobilernas GPS-program inte gjorda för MC-förare. Det blir för knepigt att manövrera med handskar på, men det är väl bara att gilla läget.....