GPS till motorcykel, Vilken ska man ha?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag vill med ha en GPS! Främst för att göra rutter för grusväg när jag kör skithojen. Jag har fortfarande inte hittat någon bra app som fixar navigering efter waypoints. Eller har jag bara inte fattat hur man gör det? Det går ju lägga upp en rutt i google maps och sen följa manuellt men då funkar inte navigations, dvs man får inga kördirektiv.

Har tittat en del på fästen till telefonen (Galaxy s3) och hittat ultimate addons tough case. Finns en uppsjö med olika fästanordningar och skalet ser schysst ut. Men dyrt...någon här som testat?

Sneglade även lite på ruskigt billiga Kina-gpser, typ en sånhär
Har någon här testat en sån?

Det här skalet då? USD15 inkl frakt från Kina?

http://www.aliexpress.com/item/Whol...Tough-Case-for-i9300-with-clip/623603118.html

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
För er som funderar på att dra ström genom ciggplugg hona/hane så kan detta vara intressant.

Kolla så art den kan ta hand om strömspikarna du får när tändningen slås av/på.
Jag testade en billigare variant till följd att min Smartphone kraschade varje gång jag slog på tändningen :brinnerupp

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Det är väldigt få paddor som har GPS.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1594#rparams=l=s104664923

iPad har A-GPS vilket väl är OK om man ligger på en väg med bil och tycker ett fel på 1km är OK. Som jag varit med om.

Men finns det verkligen fortfarande folk som inte förstår vad A-GPS är och som så gärna vill lära andra fel? Det är alltså en helt vanlig GPS-mottagare, som tar hjälp av mobilnätet för att snabba upp positioneringen. A:et står för assisted. Tappar du GPS-mottagningen så beror det på annat, har inget med att det är A-GPS.

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Kolla så art den kan ta hand om strömspikarna du får när tändningen slås av/på.
Jag testade en billigare variant till följd att min Smartphone kraschade varje gång jag slog på tändningen :brinnerupp

Ajdå... Visste inte ens att detta problemet fanns. Antar att det bara är att testa sig fram då. Kan man inte utröna detta genom att kolla vilka komponenter som används? Mitt förslag involverar trots allt att ta av höljet på USB-Ciggpluggen, alltså kan man se alla delar av enheten.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!