Har nyss köpt en totalrenoverad GPZ1100 (Untitrack) från 83 och allt funkar kanon utom en grej, LCD Kontrollfönstret varnar för dåligt batteri.
Vad jag vet så Varnar den egentligen för Low Battery Fluid level.
Och på de gamla batterierna skulle det tydligen finnas ett hål med en liten sensor"pinne" man körde ner, men eftersom det inte finns såna batteri längre så undrar jag följande....
Är det någon som vet hur man ska få lampan att sluta blinka?
Då det e oehört störande med en stor röd fyrkantig varningslampa som
bländar en när man kör.
Har provat att jorda kabeln men det hjälpte inget alls, och köra ström bakvägen genom nåt kan kanske skada mer än göra nytta så det har jag inte vågat..
Ska kanske tillägga att sensor pinnen inte finns kvar utan är bara en sladdstump med en kontakt"hane".
Tacksam för svar!!
Vad jag vet så Varnar den egentligen för Low Battery Fluid level.
Och på de gamla batterierna skulle det tydligen finnas ett hål med en liten sensor"pinne" man körde ner, men eftersom det inte finns såna batteri längre så undrar jag följande....
Är det någon som vet hur man ska få lampan att sluta blinka?
Då det e oehört störande med en stor röd fyrkantig varningslampa som
bländar en när man kör.
Har provat att jorda kabeln men det hjälpte inget alls, och köra ström bakvägen genom nåt kan kanske skada mer än göra nytta så det har jag inte vågat..
Ska kanske tillägga att sensor pinnen inte finns kvar utan är bara en sladdstump med en kontakt"hane".
Tacksam för svar!!