Hej,
Tänkte höra om det är någon som kört med 1260 kit på en gammelkawa?
Motorn i fråga är en idag orginal Gpz1100 från -84 med RS36or och
V&H 4-1. Jämnade till på insugssidan när jag monterade RS36orna, så
insugsgummi-topp fick en fin konisk övergång.
Planerar en översyn i vinter och då kompet är i lägre intervallet så har
jag tänkt byta kolvar och fodra om. Ventilerna är knappast täta heller men
jag har en känsla av att dom inte är ensam bov för kompet.
10.25:1 blir det med 1260 grejerna.
Vill få det driftsäkert och lite mer effekt/vrid än det jag har idag så
vad tycker den samlade expertisen att jag bör/inte bör göra??
Klarar jag mig med org. kammarna? Behöver vev svetsas? Portning?
Andra ventiler? Hur illa blir det med värmen?
Tacksam för synpunkter och råd!!
/Danne
Tänkte höra om det är någon som kört med 1260 kit på en gammelkawa?
Motorn i fråga är en idag orginal Gpz1100 från -84 med RS36or och
V&H 4-1. Jämnade till på insugssidan när jag monterade RS36orna, så
insugsgummi-topp fick en fin konisk övergång.
Planerar en översyn i vinter och då kompet är i lägre intervallet så har
jag tänkt byta kolvar och fodra om. Ventilerna är knappast täta heller men
jag har en känsla av att dom inte är ensam bov för kompet.
10.25:1 blir det med 1260 grejerna.
Vill få det driftsäkert och lite mer effekt/vrid än det jag har idag så
vad tycker den samlade expertisen att jag bör/inte bör göra??
Klarar jag mig med org. kammarna? Behöver vev svetsas? Portning?
Andra ventiler? Hur illa blir det med värmen?
Tacksam för synpunkter och råd!!
/Danne