Gräsklipparproblem

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Min polare skickade bilden. Han har en sån Husqvarna, fyrhjulsdriven, midjestyrd med aggregatet fram.
Jag har lärt honom att klippa diagonalt för att variera klippningen lite. Det måste man göra. 😄

IMG_0765.jpeg
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Körde i morse med den, tror att det blev lite bättre nu. Justering som är gjord, jag skruvade in (kortade) vajern som styr hur långt ner fronten går ner på klippbordet. Skulle nog egentligen kortas ännu mer. Förut har vi alltid klippt på högsta läget, nu fick jag gå ner ett hack. Men det har fortfarande inte vuxit så mycket, trots att det kom drygt 12 mm regn i förrgår, idag kom lite till men jag har inte kollat regnmätaren.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Hehe, den klipper bra nu. Men jag fick ett annat problem. Den började gå dåligt, efter filmen nedan har rengöring av förgasare och oljebyte gjorts. Min teori är att det flödat över och läckt ner i vevhuset. Går inte lika bra som en diesel när det kommer extra olja...

Hoppas att det räcker. men jag fick inte loss huvudmunstycket. Men blåst med tryckluft åt alla möjliga håll, och rosten (från före min tid är jag ganska övertygad om) i flottörkoppen borttagen.

 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Köpte ny förgasare. Funkar väldigt bra efter byte, dock en sak kvar att göra innan den är klar. Hålet för pinnen (syns i videon) är för litet. Vete fan vad det är för gänga, ska åka till lokala järnhandeln imorgon och köpa en gängtapp. Pinnen är för att hålla fast luftfiltret.

 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top