Grävling.

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Super Ténéré -91, YZ 426-00
Så länge vi inte har köttätande elefanter i skogarna så känns det i alla fall ganska tryggt, både på vägen och i skogen.

Exxpert

Ny medlem
Gick med
11 May 2005
Hoj
Bmw R1200rt
Mahti skrev:
2282524 det kan vara lite svårt att hinna med om man kommer i "lagom" fart, + mörkt visir och efter klockan 12 :rolleyes: man ser inte så långt då

O vad fan gör du ute på vägen efter kl 12 med mörkt visir?! :huvet :7peta Om du inte menar att lagom fart är ca 20 km/h?

_bamse_

Grusbusare
Gick med
3 Oct 2005
Hoj
Yamaha dt125R-04
sEiKo skrev:
2284005 Inte fan vet väl jag:)
En stor rådjursbock trodde jag var bra mycket fetare än så men där ser man hur det är.
Rådjuret har väl större tendens att vilja glida upp på huven och rutan än grävlingen och med horn och sånt så kan det nog bli otäckt.

Humöret är även det en myt, dom är inte mer agressiva än andra djur.
Alla djur blir agressiva om dom blir trängda och måste försvara sig.
Går du omkring med knäckebröd i stövlarna om du går i skogen också eller?

Tycker du ska sluta att förklara djurs utseende,vikt och humör.

Såg någon liknande person på ett annat forum som tyckte rådjur hade en mankhöjd på 1,74 cm.

vad lär sig vissa i skolan?

Sen till killen som slog på grävlingen med låset, den var inte redan död då? dödsryckningar osv. Dock så vet jag hur seglivade grävlingar samt suggor kan va. Min farsa har blivit tvungen att skjuta flera skott med ett salongsgevär för att få död på dem. pma för blodiga detaljer ;)

xds

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Hoj
Ingen denna sommar.. :(
Ni är säkra på att det inte var en myskoxe ni körde på då?

Beskrivningarna stämmer mer in på en sådan tror ja.. ;)

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
_bamse_ skrev:
2286467 Tycker du ska sluta att förklara djurs utseende,vikt och humör.

Såg någon liknande person på ett annat forum som tyckte rådjur hade en mankhöjd på 1,74 cm.

vad lär sig vissa i skolan?

Sen till killen som slog på grävlingen med låset, den var inte redan död då? dödsryckningar osv. Dock så vet jag hur seglivade grävlingar samt suggor kan va. Min farsa har blivit tvungen att skjuta flera skott med ett salongsgevär för att få död på dem. pma för blodiga detaljer ;)
Jag tycker du ska sluta försöka kontrollera människor när du bara är 16.

Orka Googla allt innan man skriver(för det var väl troligen där 90% av dom som svarade fick sin information).
Jag hade fel, jag erkände det, big deal.

Om olika djur har olika beteende och läten vid aggression, betyder det då att dom är olika arga?
Jag vet folk som tagit hand om rådjurskid som när dom blivit bockar med horn och blivit "arga", orsakat ganska elaka skador då hornen är väldigt vassa och sitter i bukhöjd.

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
Att köra på grävling med MC är inte så farligt!

Jag vet: Körde på en grävling på motorvägen. Hade 140 blås och hade sekunderna innan kört om en långtradare.

När grävlingen sprang in i min ljuskägla, så var katastrofen redan ett faktum. Tankarna gick direkt till långtradaren bakom mig, och hur död jag hade vart om jag ramlat. :död

Men det enda som hända var att jag hoppade på/över den stackars grävlingen. Sedan efter en evighet (tror jag det var) så landade jag med ett tydligt däckskrik. :tomten

Var tvungen att stanna efter vägkanten och darra ur lite addrelin från benen.

Tror grävlingen slutade sina dagar under långtraderen. Undrar vad chaffisen tänkte om det hela? :brinnerup

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
en blåvit
Exxpert skrev:
2286428 O vad fan gör du ute på vägen efter kl 12 med mörkt visir?! :huvet :7peta Om du inte menar att lagom fart är ca 20 km/h?

Jag jobbar natt, och det är lite jobbigt att byta visret varje kväll, har en arai som krånglar vid byte..

Jonathan

Guest
Mahti skrev:
2282477
Vad händer oftast om man kör på en grävling med hoj i ca 140km/h?

Jag vet iaf vad som händer om man kör på en räv i ovan nämnda hastighet med bil :3freak

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln