Gröndal SuperMoto Park

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Lite Uppdarteringar i tråden!
Arbetet i Gröndal fortskrider lagom fort och säkert framåt.
Vi kommer under nästa vecka få priser från tre olika företag vad gäller asfalt.
Vecka 32 finns med som ett bra alternativ för läggning. Jag lovar inget men det är som sagt ett alternativ...
Och när asfalten väl är på, ja då börjar vi brumma runt på banan:tummenupp.
Offroaddelen är i det närmaste klar, med lite finjustering samt en toppning med lite finare material, Avåkningszoner är fixade allt efter svemos önskan, och ska även de "bara" toppas med lite fin material. Jag återkommer med mer info så fort vi vet någe mera.

:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

Hääärligt!

Du har inte lust att lägga upp några "smyg" bilder för oss som bor en bit ifrån?

Rancid-Racing

#147 Gillisson
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Ducati 959 Corse, TM450 smx, TM300 en
Arbetshelg gröndal

Nu i helgen fre. lör. sön. kommer vi behöva så mycket arbetskraft som är möjlig. Vi har fixat ett antal maskiner (3st grävare, 3st lastare och 2st grusbilar med släp) som kommer gå för fullt hela tiden. Bef asfalt ska förberedas för breddning, övergång mellan grusplan/asfatsväg ska grävas ur dräneras och återbyggas. Offroaddelen ska finliras. Alla avåkningszoner ska snyggas till mm. Om detta går som det är tänkt är målet fortfarande att asfaltera v 32. Men vi kommer behöva folk för div. arbeten tex. plocka sten köra padda mm. Kom gärna den dag som passar. Vi fixar lunch till alla som hjälper till. Och sedan kommer det en inbjudan till en grillkväll med gocartåkning längre fram.
SEE YA IN THE PIT

Mvh Thomas Gillisson

Vid funderingar ring gärna: 070 2808997

Last edited:

Rancid-Racing

#147 Gillisson
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Missade o läsa lite annars hade jag vart med o hjälpt till ;) Kanske blir fler tillfällen ?

Ja, det var inte bara du som missade att läsa...
Men vi fick ihop ett bra gäng (på andra sätt)som kom för att hjälpa till.
Nu e det nära:)
Vi kommer att få ett datum nu i veckan för asfalt, och den kommer ligga där i början av augusti.
Vårat mål är att kunna ha invigning av banan 15 augusti i samband med mälaren runt, och då även köra lite uppvisnings race. Mer info om det kommer senare.
I lördags var Martin Holm förbi å kollade på banan, och hade inte några större anmärkningar.
Breddning av den befintliga asfaltsvägen kommer eventuellt att skjutas upp till nästa vår, då det kommer att behöva gå mycket tung trafik på den delen. Vi har en del utfyllnad kvar i några avåkningzoner där, men vägen är ju redan nu 6m bred och fullt åkbar.
Jobbet med finliret fortskrider och vi e sugna som satan att ut å dra, på en av de absolut bästa banorna i sverige;)

/Gillisson

Rancid-Racing

#147 Gillisson
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Nu händer det!!!

E det någon som har tvivlat?, ja förmodligen ganska många:) Men nu e det på riktigt, asfaltsdatumet är satt till den18/8. Jepp helt riktikt 18e augusti 2009.
Det känns så grymt skönt att det nu e klubbat efter alla turer som varit. Jag var återigen där i söndags för att prova lite på banan, och vi har lite småjusteringar kvar på gruset, men i det stora hela fungerade det fin fint! Med där var var även Hans Wedenius för att få lite info om anläggningen, och det kändes som även han åkte därifrån med positivt tänk. Kom nu ihåg att klappa Johan (hustomten) på axeln när ni kommer för att träna/titta, det är den mannen som gjort detta möjligt, och även dragit det tunga lasset. Finns givetsvis många att tacka, men det tar vi inte här.
Viktigas är trots allt att asfalten kommer, då har vi ju en bana på riktigt:yoparty
Info kommer fortlöpande här, med det håller även på att konstrueras en egen hemsida för banan, där mer info samt bilder kommer läggas upp.
Ja ska försöka få in lite bilder på min myspace sida inom kort, som en liten teaser.
SEE YA IN THE PIT

Rancid-Racing

#147 Gillisson
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Asfaltsdatum flyttat!

Och till det bättre. Asfalten kommer läggas Ons/Tors. nästa vecka (12-13 aug).
15 Augusti kommer det att bli premiärvisning av banan i samband med mälaren runt.
Välkomna!
OBS! Ingen träning då

SEE YA IN THE PIT

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Nu är asfalten HÄR :banana:banana
Lite bilder från i dag grabbarna har hunnit asfaltera lite drygt halva banan, imorgon lägger de det sista :Bugar
Bild #1 start o mål rakan fotat från kurva 1, #2 kurva 1och 2, #3 kurva 3, #4 " rakan" mot kurva 9 sista kurvan sen går det ut på start o mål ,#5 bilden tagen från Gocart banan på kurva 9...
Se och njut av våran fina bana det gör vi iaf.:D

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Man blir helt gråtfärdig - på ett bra sätt alltså ;) :tummenupp
När räknar ni med att vi kan komma och testa?????

Kort reflektion:
Eskilstuna bygger helt nytt, Botkyrka bygger nytt/om/till och Örebro bygger om. Och vad jag förstår blir alla banorna klart spektakulära. Intresset för vår 85cc-bajk har varit jäkligt bra. Vem tusan sa att Supermoton inte växer.....

Abris

:-)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 250 EXC-F, 950 SM
Galet kul!!

Fan, man blir bra sugen på att återuppta supermoton....
Kanonbra jobbat! :tummenupp

/

Abris

Rancid-Racing

#147 Gillisson
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Så, då var den nya banan provkörd!
Jag och pepe drog några varv nu på eftermiddagen, fan vad kul det var.

När vi kommer att ha träningar på banan offentligt törs jag inte säga, men vi kommer jobba fortsättningsvis lika hårt för att göra det möjligt så snart som det bara går, givetsvis.
Det är lite säkerhet som måste till, med lite staket och lite kvarvarande utfyllnad av avåkningszoner.
Vi kommer med fortlöpande info här...

Och: kom gärna förbi imorgon för att kolla då vi kommer ha liten infodag i samband med mälaren runt! Mellan kl9-17 finns vi på plats för att bara ta emot beröm;)

Last edited:

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Ser ju nästan för bra ut. Nu blir man ju helt galet sugen på att köra. :banana
Man blir helt gråtfärdig - på ett bra sätt alltså ;) :tummenupp
När räknar ni med att vi kan komma och testa?????

Kort reflektion:
Eskilstuna bygger helt nytt, Botkyrka bygger nytt/om/till och Örebro bygger om. Och vad jag förstår blir alla banorna klart spektakulära. Intresset för vår 85cc-bajk har varit jäkligt bra. Vem tusan sa att Supermoton inte växer.....
85cc??? Vad har man missat?

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Ser ju nästan för bra ut. Nu blir man ju helt galet sugen på att köra. :banana85cc??? Vad har man missat?

Supermoto sverige jobbar mkt för att få igång en ungdomsklass. Till den grad att sektionen inom svemo köpte in en 85cc som man kittat o haft för utlåning och uppvisning. :) Bästa som hänt i Sverige på länge. Många bra o positiva krafter som jobbar inom sporten just nu känns det som.

Gröndal en utav dom!!! Jag fäller en tår med övriga över dom fina bilderna ;)

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
En liten bild på Tomas från igår över det lilla "hoppet":tummenupp

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...