Grövsta hastighetsboten...?

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Finns ju ett otal "köra i 300" och "smet från polisen" trådar...men vem (EDIT: här på sporthoj) har åkt dit med den grövsta (EDIT: i km/h) "dokumenterade" hastighetsboten? (inte Basshunter)

Enorm risk att tråden spårar ur efter 2 inlägg men jag hoppas ni kan hålla er... :pannkyss
 
Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
illebror skrev:
2417937 Finns ju ett otal "köra i 300" och "smet från polisen" trådar...men vem har åkt dit med den grövsta "dokumenterade" hastighetsboten? (inte Basshunter)

Enorm risk att tråden spårar ur efter 2 inlägg men jag hoppas ni kan hålla er... :pannkyss
Det bör väl vara några av våra finska eller norska sporthojare, eftersom det i Finland är dagsböter på hastighetsöverträdelser (hög lön = höga böter) och det i Norge är allmänt skithöga böter.
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Bananhjärna skrev:
2417945 Det påstås ju att en Koenigsegg CCR håller rekordet på 242 mph (~388 km/h)
http://en.wikipedia.org/wiki/Koenigsegg_CCR

Har tyvärr ingen koll på vilken hastighet nån har torskat på en hoj
Det är väl hur fort bilen går. Är väl ingen som åkt dit för att kört i 388 km/h eller?
Med bil har man ju hört att det var nån finne som fick pröjsa 600 000 eller nåt sånt. Men i sverige så är det ju inte alls så höga belopp.
 

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Speed Triple 955 -05
sportarn skrev:
2417952 Det är väl hur fort bilen går. Är väl ingen som åkt dit för att kört i 388 km/h eller?
Med bil har man ju hört att det var nån finne som fick pröjsa 600 000 eller nåt sånt. Men i sverige så är det ju inte alls så höga belopp.

Läs längst ner, där står de:

"During its review of the CCR's successor, the CCX, BBC television program Top Gear reported that the Koenigsegg CCR holds the record for fastest speeding ticket ever issued, at 242 mph."
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Jag var kanske lite otydlig, tänkte mest på vem på sporthoj som åkt dit och hur fort det gick... :yoparty
 

Bananhjärna

Child at heart
Gick med
16 May 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati Streetfighter S
Zee skrev:
2417963 Bananhjärna. :lol
Nu ska vi inte vara såna.... :krama

illebror skrev:
2417970 Jag var kanske lite otydlig, tänkte mest på vem på sporthoj som åkt dit och hur fort det gick... :yoparty
Ok tillbaka till allas vår vän google igen....

hittade den här
http://www.usatoday.com/news/offbeat/2004-09-21-speeder_x.htm
205 mph

eller vänta.... idioten hade tydligen mätt upp hastigheten med en stoppklocka.... :dummer
Så mycket för den tillförlitligheten....
 
Last edited:

nolimits

From the place of no upper speed limit..
Gick med
29 Jul 2006
Ort
kungliga hufudstaden
Hoj
Yamaha R1 -05, Yamaha WR450 -05 (enduro/motard)
en fartkamera har ju blinkat till i 200km/h över gällande hastighet...tror inte jag ska ange mig själv till kiruna :arsele
men det finns nog betydligt värre fartsyndare än så här...
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Dålig fart i tråden, nån stackare måste ju blivit skjuten med laser eller efterföljd o stoppad. Är ju inget o skämmas över... :pannkyss

Hade jag fått ett kvitto av herr konstapel på 200+ så hade det åkt upp på väggen :yoparty
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
147 på 90-väg..... En snuthoj som stog o tryckte vid en påfart på E4 här i sthlm... 4 mån indraget + 2000 spänn i böter...
Men jag lär ju inte vara värst...
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Blanco skrev:
2418686 147 på 90-väg..... En snuthoj som stog o tryckte vid en påfart på E4 här i sthlm... 4 mån indraget + 2000 spänn i böter...
Men jag lär ju inte vara värst...
:felämne
147kmh lär vara inofficiellt hastighetsrekord för lastbil med släp i Polen. På vanlig landsväg alltså.
Lär innehas av en svensk..
Ev böter stod inget om i artikeln... :D
:felämne
 

amaktor

svettig
Gick med
15 May 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Nej, tyvärr
Läste ett test på turbinhojen Y2K i brittiska performance bikes tror jag det var. Enligt dem var det nån rik jänkare som blev stoppad i ca 330 km/h.
Bågen kostar ju en del, så han hade förmodligen råd både att betala boten och gå på krogen efteråt.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top