För att de vinner ibland och har minst en storstjärna i laget. Men det visste du förhoppningsvis redan.Jaså? Varför i hela friden tittar de på svenska landslaget i fotboll då?
För att de vinner ibland och har minst en storstjärna i laget. Men det visste du förhoppningsvis redan.Jaså? Varför i hela friden tittar de på svenska landslaget i fotboll då?
Jag tror, återigen utan att dissa Alex, att han skulle kunna sitta på Sykes Kawasaki eller Guintolis Aprilia utan att han en chans att stå på pallen.Tror Alex har en chans faktiskt!
Vad behövs..
Ett fabriksteam ( Med gott om Flis ) somhar de bästa delarna.
Många träningstillfällen. ( särskilt då vintertid ) Så att han blir mindre skadedrabbad!
Specialträningar istället för att åka hem o jobba ihop pengar!
Sedan vet man om han har det där sista som krävs, I belive it
Blev det billigare att utveckla fyrtaktare?Enligt mig så skenade även tvåtaktskostnaderna, de proffsigaste stallen drog iväg bl.a. med hjälp av kapital för utveckling.
Bevisligen kan det bli bra racing med hojar baserade på standardmodeller - men det är sjukt att genom reglementet styra maskiner för GP-racing allt närmare mot vad de stora fabrikerna tillverkar för gatbruk.Vidare så är framgångarna för den intressanta racingen i WSBK och BSB som du nämnde i ditt tidigare inlägg inte alls besläktad med dyra prototyper med hög frihetsgrad.
Det innebär i så fall att du tror att din uppfattning även är andras uppfattning, vilket är ett självcentrerat perspektiv som man brukar växa ifrån i 9-årsåldern. De som hellre tittar på fotboll eller golf än motorsport gör förstås det därför att de tycker att det är mer intressant.Det är fler i Sverige som kollar på golf och fotboll än som kollar på motorsport, och det är knappast för att det är intressant.
Ferdinand Alonso.
Kanske det, prova att googlaMenar du Fernando Alonso?
Racing i toppklassen har blivit dyrare, en trend som säkert går att påvisa oavsett motorteknologi. Detta framgick i mitt inlägg som du citerar, men valt att ta bort delar av.Blev det billigare att utveckla fyrtaktare?
Blev det billigare att tävla med fyrtaktare?
Finner frågan lite märklig, men kan väljer att svara så här: Det finns vissa säsonger som körts med fyrtakt som varit väldigt underhållande och med väldigt bra racing i toppen, likväl som det funnits säsonger under tvåtaktseran som var rena sömnpiller då samma person ryckte i starten och helt dominerade i ensamt majestät. Kanske går det att mäta det så här: En av sportens absolut största och populäraste stjärnor körde tvåtakt bara två säsonger i stora klassen, sedan dess har han kört samtliga säsonger med fyrtakt.Blev det bättre racing med fyrtakt?
Ingen aning, jag finner ett sådant mått fullständigt ointressant och gissar att mer än 99,9% av de som är intresserade av MotoGP inte heller skulle bry sig om något sådant mått.Blev det bättre varvtider med fyrtakt räknat per cc cylindervolym eller kilo motorvikt?
Detta läser jag mest som massa osammanhängande gnäll utan större verklighetsförankring. Jag tvivlar starkt på att inovationerna ifrån racingen var gynsammare för gathojar när racing kördes ideellt... Så länge som jag följt racing så har det funnits ett begränsande reglemente av någon form, bra så.Bevisligen kan det bli bra racing med hojar baserade på standardmodeller - men det är sjukt att genom reglementet styra maskiner för GP-racing allt närmare mot vad de stora fabrikerna tillverkar för gatbruk.
GP ska vara ett laboratorium där man med prototyper i liten skala testar ny teknik, nya material och idéer för att hitta bättre lösningar på hur man fortast kommer runt en bana, alltså gör bättre motorcyklar.
Innan tjäna-massa-pengar blev huvudsaken var detta grundtanken med racing och vi har denna inställning att tacka för att dagens gathojar är så bra som de är.
Att som nu alltmer anpassa 'prototyper' till standardhojar för att gynna japanska fabriker med investeringar i verktyg och maskiner för att tillverka just denna sorts mc är helt fel om man är intresserad av nyutveckling och bra racing.
Det sjukaste nu är Moto2 där Honda måste trimma NER alla motorer som presterar bättre än den sämsta...
P€RRA;5830281 skrev:För att de vinner ibland och har minst en storstjärna i laget. Men det visste du förhoppningsvis redan.
Fotboll är något som alla växer upp med, spelas i varje by och mer än hälften har säkert också provat fotboll någon gång. En gräsplätt, en ram, en boll så är du igång. Klart det ger bättre underlag för intresse än något du måste åka till Sviestad för att prova.Det är ju bara för att fotboll spelas lag mot lag, så de vinner mot de andra soporna. De tar ju väldigt sällan guld någonstans...
Om MotoGP/WSBK istället kördes i heat i stil med speedway skulle fler andra förare "vinna" precis som i svenskarna i fotboll. Kanske vore något att föreslå för Dorna?
Kanske det, prova att googla
Synbart eftersom gapet i princip hela racet ökade och det ser man på både tv och på plats.Synbart snabbare kan jag inte riktigt förstå när medelhastigheten var:
Jlo: 164,4 km/h
MM: 164,3 Km/h
DP: 164,3 km/h
VR: 164,1 km/h
I MotoGP var topp tre synbart snabbare än de andra även om Rossi såg ok ut liksom Crutchlow så länge han var med. Smith gjorde ett solitt race där han ju kunde köra om Dovi till slut. Till och med Edwards såg ut att faktiskt vilja vara på bana!
Synbart eftersom gapet i princip hela racet ökade och det ser man på både tv och på plats.
varv 2 + 1.3
Varv 5 +1.9
Varv 10 +3.9
varv 15 +4.4
Varv 20 +5.5
Varv 25 +5.8
Topp tre låg inom en sekund från varv ett till varv 16. Det är också en klart synbar skillnad mot Rossis tempo.
Det roligaste var engagemanget från alla på plats en riktig folk och familjefest med härlig stämning där man hejar på alla och ger alla förare support.
Du förstod nog vad jag menade men visst - jag kan inte se en skillnad på 0.3 km/h när de passerar men i relation till varandra så såg man tidigt att Rossi inte hade riktigt samma tempo som de andra. Det hade du också gjort. Det var således synbart att Rossi tappade varje varv vilket för mig innebär att det de andra var synbart snabbare så det är väl en fråga om semantik.Jo, det kan jag absolut hålla med dig om, men att det var synbart snabbare , är omöjligt att se. Men givetvis var dom snabbare då luckan blev större. Du kan inte med blotta ögat se en sådan liten tempo skillnad.
Om det finns någon mer kunnande än jag (vilket det finns massor), skulle jag gärna vilja ha en förklaring hur det mänskliga sinnet kan se/uppfatta skillnad på mindre 0,3 km/h per varv.
Gött mos! Får ju annars en rejält annan bild här på SH, att MGP i Europa är på dekis och i stort sett kör för tomma läktare Skönt att få den näthinnebilden raderad en gång för alla. Läste någonstans att anläggningen tar 104.000 pers och att det var 100.000 pers på race dagen får ju anses som mycket mer än godkänt i "MGP krisens Europa" !!
Tycker nästan lite synd om Lorenzo, Pedrosa och Marquez. Det spelar ingen roll vad de presterar eller hur överlägsna de är, de flesta har kommit för att titta på The GOAT.Nästa sak man direkt noterar är att Rossi är sjukt stor även i Spanien. Gult och nr 46 på massor av folk från alla länder. Hans betydelse för sportens utbredning i folklagren går inte att underskatta.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |