Gran Premio bwin de España - MotoGP Jerez, runda 4

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Intryck efter FP3.

Lorenzo ser fortsatt stabil ut.
Pol imponerar och krossar sin teammate.
Crutchlow imponerar, frågan är hur jämnt har kan köra.
Aleix kommer att göra ett bra kval, men inte räcka till i racet.
Marquez, ser inte helt oberörd ut, men kanske sparar krafterna till kvalet.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tror att jag får ändra min pallgissning, tror fan att JL kommer hamna högt upp på pallen, och MM kommer få stå utan pallplats. Men, den grabben är ju rätt bra på att köra som en komplett dåre, så fan vet. VR bör hamna på pallen med. Misstänker att Dovi är med på pallen fortfarande.

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Min bedömning av FP3 stinterna är att Lorenzo, Rossi, Dovi och Marquez kommer fightas om pallplatser.

Lorenzo och Rossi ser jämnast ut än så länge, men å andra sidan kan Marquez hämta något extra på söndag med tanke på omständigheterna. Dovi är lite långsammare än Lorre och Rossi.

Detta kan bli bra! Får bara hoppas att de ovan nämnda kvalar och hamnar i topp 4 så man ser en bra fight framme. Skulle bli lite segt om t.ex. Rossi eller Lorre startar i 3:e startled... blir svårt att fightas för pallplatser då.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Tänkte på MM:s skadade hand, skulle inte såna där jättehandskar som Capirossi körde med va nåt? Som skydd medan fingret är som det är alltså?

Bild:
Capirossi.jpg

Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Synd får VIN.. Kul för HER

Dags för Q2, undra vad ROSSI kan göra? Eller skall han köra .5-.6 Sek per var snabbare under racet än i Q? :)

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Ja om de är nått race som skall lira för lorre är det väl detta. Rossis bästa start placering för iår?

Fick man svaret direkt av burken. 4 från USA ja..

Last edited:

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Pallen...

1. Rossi, som jagar i kapp Lorre på slutet & passerar i sista böj...
2. Lorenzo.
3. Pol E

4. MM, missar pallen precis pga sin skada...

Hoppas det blir ett spännande race & att inte Lorre får 5 sekunders försprång direkt... :)

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Känns inte riktigt som Marquez kommer ha med pallen att göra i morgon.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
?..Jag hoppas och tror att detta blir stället där Lorenzo blir kvitt alla hjärnspöken, med besked. Förhoppningsvis MM, VR och JL i klunga ut på sista varvet.
ja jisses vad rätt Du fick, JLo hittade sin mojo med besked och det blir intressant att se om de övriga Aliens står emot Lorenzos patenterade inledande ryck? Då vill det till att de övriga inte stökar inledningsvis och PEsp samt Iannone må passeras rätt omgående.

JLo måste även välkomna det förlängda Yamaha-avtalet, om än jag nästan började misstänka att Ducati ville lägga vantarna på honom. Och PEsp gnissla tänderna när en fabriksYamaha inte kommer att finnas tillgänglig under 2016.

Iannone är väl jokern i leken, om än jag befarar att hans däck lär degradera mer än de övrigas. Dovi fick slita så förmodligen är läget för racetempo inte riktigt lika bra som under tidigare tävlingar. Orkar MM köra genom smärtan hela racet och kunna utmana de sista varven?

Jag börjar tro på Din prognos med en pall Aliens, dock vågar jag inte avfärda Iannone än. Om han håller sig på hjulen.

Spännande blir det, det är det enda vi kan vara riktigt säkra på. Igen. :)

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Vad händer med kallio:confused:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Var det en lampa i hjulhuset på Ducatin som syntes i reprisen precis innan Baz gick omkull?

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Trist race. Men Tobias och Nikola bjuder på insiktsfulla kommentarer:
"Lillfingret dansar..."
"Ja, det hänger med som ett dödfinger. Som ett flöte."

I klass med Zachrisson måste jag säga. :hihi

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Rossi har i alla fall vett att backa av och nöja sig med en pallplats och poäng istället för att göra något korkat och bli helt utan..

Bra kört av MM i dag dock!

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Är det troligt att Pol E. får fortsatt kontrakt med Yamaha inkl 'fabrikshoj' men får köra Tech3 även nästa år? Aoyama har det kämpigt, synd.

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Årets tråkigaste race. 99 visar att han kan. Rossi lyckas inte få till det, blir 3a.
Vilken placering hade Dovi fått utan sin avkörning? Känslan va dock att Ducatin inte kunde bjuda upp till dans idag.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ptjaa, en traditionell JLo-seger utan att förringa hans bedrift - idag körde JLo så bra och kliniskt felfritt som bara han kan! All heder åt honom och hans uppriktiga glädje går inte att ta miste på. Han har dominerat hela helgen så detta var välförtjänt. Tre Aliens på podiet och Rossi förmodligen rätt nöjd när Dovi tappade mark i mästerskapstabellen.

Längre ned i fältet så imponerar fortfarande Petrucci på mig, om än Hernandez drog det längsta strået idag. Snygg uppkörning av Dovi efter grusturen och Iannone reparerade väl sin skada hyfsat. Men detta var inde Ducatis helg.

CC gjorde väl vad han kunde, Tech 3 med bägge sina förare som #5 och 8 lär somna rätt nöjda ikväll.

Det känns väl som att situationen börjar normalisera sig, när cirkusen väl landat på europeisk mark...

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Är det troligt att Pol E. får fortsatt kontrakt med Yamaha inkl 'fabrikshoj' men får köra Tech3 även nästa år? Aoyama har det kämpigt, synd.

hur mkt fabriksmaterial sitter på tech3 hojarna? Personligen väljer jag pol över smith alla dar i veckan!

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Undrar f.ö. vad Ianonne satt och funderade på?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA