Tror inte att racingen skulle bli bättre, möjligtvis generellt lägre varvtider.Ännu ett av DORNA:s idiotiska påhitt!
Fria tester på vald hemmabana skulle ge bättre racing och inte kosta speciellt mycket i relation till totalbudget.
Tror inte att racingen skulle bli bättre, möjligtvis generellt lägre varvtider.Ännu ett av DORNA:s idiotiska påhitt!
Fria tester på vald hemmabana skulle ge bättre racing och inte kosta speciellt mycket i relation till totalbudget.
Tror inte att racingen skulle bli bättre, möjligtvis generellt lägre varvtider.
Som jag förstått det får tillverkarna testa precis hur mycket det vill så länge hojarna inte körs av förare som är kontrakterade för att köra i MotoGP-klassen.Jag får erkänna att jag inte har följt MotoGP särskilt länge så jag måste fråga. Hur sker begränsningen i utprovning? Har teamen fri utprovning på egna banor eller begränsas den även där?
Känns också som Rossi/Ducati hittat något nu, när han väl fick fritt spår gick det snabbt.
Jämfört med innan förmodligen. Inte för att jag tycker att det blivit så stor skillnad sen Qatar där han var 16 sekunder efter Stoner och gick imål som 7e.Jämfört med vad? Rookie 1000?
1- 1 Jorge LORENZO SPA Yamaha Factory Racing YAMAHA 1'48.402
7- 46 Valentino ROSSI ITA Ducati Team DUCATI 1'49.301
8- 19 Alvaro BAUTISTA SPA Rizla Suzuki MotoGP SUZUKI 1'49.448
9- 8 Hector BARBERA SPA Mapfre Aspar Team MotoGP DUCATI 1'49.468
1- 1 Jorge LORENZO SPA Yamaha Factory Racing Yamaha 41'50.089
6- 46 Valentino ROSSI ITA Ducati Team Ducati +26.450
7- 8 Hector BARBERA SPA Mapfre Aspar Team MotoGP Ducati +28.745
Jämfört med innan förmodligen. Inte för att jag tycker att det blivit så stor skillnad sen Qatar där han var 16 sekunder efter Stoner och gick imål som 7e.
Rykten i Italien pratar om en spricka mellan Burgess och Preziosi. Det ska ha varit en del i varför Burgess valde att åka hem till sin fru i Australien.
Det har också varit betydligt färre och mindre optimistiska tweets från Rossis mekaniker Alex Briggs. Ska bli intressant att se vart det här tar vägen men uppenbarligen är det inte helt lugnt i Ducatilägret..
Rykten i Italien pratar om ..
Näh. Det var Nicky själv som sa det.Finns väl inga problem! Är bara att vrida på rullen hette det ju då Nicky fick crapbike i sina händer!
FIM ROAD RACING WORLD CHAMPIONSHIP
GRAND PRIX REGULATIONS
2011
1.15 Practice
B. Practice by non-contracted riders:
Practice by non-contracted riders (test riders) is allowed at any
circuit at any time, but limited by the use of a total of 240 tyres
per manufacturer, per calendar year, supplied exclusively by the
MotoGP tyre supplier. However, it is forbidden to test:
During the season, at a Grand Prix circuit included in the calendar
before the race has taken place. However manufacturers may,
before 31st January of each year, designate and inform the Race
Direction of their 2 testing circuits at which they may test but not as
from 14 days of the event scheduled at the circuits. The schedule
of such tests and any subsequent amendments must be notified to
the Race Direction at least 7 days in advance.
A non contracted rider (test rider) cannot become a contracted
rider during the same season. Waiver may be granted by the Race
Direction.
Rossi har väl undanröjt alla tvivel som fanns och en gång för alla bevisat att Ducatin inte är bra. Stacey fick pusha den till framhjulssläpp var och var annat race för att hänga med men så sakteliga räckte inte ens det.So get with the programme Nicky.
Det räcker iaf till 120 racesimuleringar240 däck låter inte särskilt mycket i sammanhanget. Om man sliter ut en uppsättning på ett race så kan inte 120 uppsättningar räcka långt.
Har teamen klagat på att det är för stora inskränkningar i utprovningarna eller är det bara jag som tycker det verkar lite?
I dag meddelade Pramac och Capirex att han kör igen redan på Sachsenring.Har Loris gått med på det nu? Var annars ett förslag från hans manager Carlos Pernat att Loris borde stå över 2 race för att återhämta sin skada från Assen.
"I don´t need a nice bike, I need a fast bike."
I dag meddelade Pramac och Capirex att han kör igen redan på Sachsenring.
Vet inte om de var missnöjda med Guintolis tider eller vad som ligger bakom.
Tveksamt om han är okej men det spelar väl egentligen inte så stor roll. Gubben borde pensionera sig omgående.Kul om Capirex är okey!
Guintoli plockar väl ungefär lika många poäng som deras ordinarie förare oavsett vilka varvtider han håller.I dag meddelade Pramac och Capirex att han kör igen redan på Sachsenring.
Vet inte om de var missnöjda med Guintolis tider eller vad som ligger bakom.
Tveksamt om han är okej men det spelar väl egentligen inte så stor roll. Gubben borde pensionera sig omgående.
Jämfört med vad? Rookie 1000?
1- 1 Jorge LORENZO SPA Yamaha Factory Racing YAMAHA 1'48.402
7- 46 Valentino ROSSI ITA Ducati Team DUCATI 1'49.301
8- 19 Alvaro BAUTISTA SPA Rizla Suzuki MotoGP SUZUKI 1'49.448
9- 8 Hector BARBERA SPA Mapfre Aspar Team MotoGP DUCATI 1'49.468
1- 1 Jorge LORENZO SPA Yamaha Factory Racing Yamaha 41'50.089
6- 46 Valentino ROSSI ITA Ducati Team Ducati +26.450
7- 8 Hector BARBERA SPA Mapfre Aspar Team MotoGP Ducati +28.745
Tveksamt om han är okej men det spelar väl egentligen inte så stor roll. Gubben borde pensionera sig omgående.
Du menar alltså att 26 sekunder efter Lorenzo (och subsequently 24 sekunder efter Stoner) är bättre än 16 sekunder efter Stoner?
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |