Gran Premio d'Italia MUGELLO

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Ja, är man femma i VM, före exempelvis Spies, Pedrosa och Simoncelli, är man givetvis helt bortglömd. :rolleyes:
Sen 2007 har han varit väldigt anonym och fått ungefär den uppmärksamhet som en mid pack rider förtjänar.

Tolka mig rätt, jag gillar Nicky och hoppas att 1000-kubikaren nästa år kan få fart på honom rejält, men han gör varken något på banan eller mellan racen som drar till sig någon uppmärksamhet. De senaste åren har handlat mycket mer om de förare du nämner, med all rätt.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Sen 2007 har han varit väldigt anonym och fått ungefär den uppmärksamhet som en mid pack rider förtjänar.

Tolka mig rätt, jag gillar Nicky och hoppas att 1000-kubikaren nästa år kan få fart på honom rejält, men han gör varken något på banan eller mellan racen som drar till sig någon uppmärksamhet. De senaste åren har handlat mycket mer om de förare du nämner, med all rätt.
Då är det alltså bara topp tre i VM-tabellen som inte är mid pack riders? För inte räknar du med Rossi till toppen?
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Då är det alltså bara topp tre i VM-tabellen som inte är mid pack riders? För inte räknar du med Rossi till toppen?
Varken jag, eller media, stirrar sig blinda på VM-tabellen när vi diskuterar/skriver om det senaste racen.

Det är ju förarna i sig som skapar sitt mediautrymme och det gör de via bra eller dåliga prestationer. Att Bautista kör i mål på en 10:e plats är det nog bara Suzukis pressavdelning som intresserar sig för.

Nicky presterar varken bra eller dåligt och säger i princip ingenting mellan racen, därav litet utrymme i tidningar och på nätet. Rossi däremot gör saker på racen, kämpar sig upp och har åsikter om ditten och datten.
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Fanns inget att svara på då det jag skrev, var bara ett inlägg som jag skrev likadant och lika moget som du gjorde för att visa hur dumt det ser ut att skriva som du gör. Den enda som misstolkade var du som skrev att jag tyckte saker som jag inte skrivit istället för att skriva TROR som jag skrev. Det tycker jag var uppenbart och inte värt att svara på. Av samma anledning kommenterade jag dina tidigare damp-utbrott när lorenzo vunnit.

Och jag är inte sårad, jag lovar.:krama, har annat att jag göra och tänka på än det som ngn skriver til mig på ett forum, det är det sista på min "att tänka på som sårar mig lista".
Däremot verkade du blivit lite ledsen av det jag skrev innan om Simoncelli som gjorde att du var tvungen att svara som du gjorde för att Simoncelli inte vann som du gapade så mkt om innan racet. Ville bara få fram dom som gapade så mkt om att Simoncelli var kung och skulle vinna allt och det fungerade ju iaf då du verkade känna dig träffad som var tvungen att skriva så till mig:D

Absolut kände jag mig träffad, annars hade jag inte skrivit det, som du också säger. Det jag blev irriterad på var att jag inte har påstått att han är kung(Det var jag som skrev att han var kung) som i "Vinna allt på Rossi-vis"-kung, utan bara kung just för att han skiter i vad alla andra tycker och är hårdast. Tvärtemot mig, tydligen. Jag visste mycket väl att du skrev det endast för att provocera Kjelle-anhängare, kanske inte minst mig själv, och ångrar att jag nappade. Men att skriva adhd-barn, ät skit och Damputbrott är lite överdrivet även om jag inte tar åt mig av det.

Nu känns det som att vi ska lägga ner detta.. Lite väl mycket off topic.

Du hade rätt!
Det var olika gummiblandningar som var sååååå unikt :)

Det var första gången det användes på Mugello, det var det som var grejjen ;) Det tillsammans med ny asfalt stod nog för en del tiondelar angående varvrekorden :)
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Det var första gången det användes på Mugello, det var det som var grejjen ;) Det tillsammans med ny asfalt stod nog för en del tiondelar angående varvrekorden :)
Där tror jag att du har fel. Bakdäck med olika gummiblandningar har de kört med i ganska många år. Däremot var det första gången, på någon bana, sen Bridgestone blev ensam däckleverantör.

:)
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Där tror jag att du har fel. Bakdäck med olika gummiblandningar har de kört med i ganska många år. Däremot var det första gången, på någon bana, sen Bridgestone blev ensam däckleverantör.

:)

Så var det kanske.... Mer rimligt.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Däremot var det första gången, på någon bana, sen Bridgestone blev ensam däckleverantör.

:)

Nej. Första gången på Mugello. Senast på Catalunya hade dom också asymmetriska däck.
Bridgestone Motorsport Tyre Development Division Assistant to Director Hirohide Hamashima has said that the Gran Premi Aperol de Catalunya will be a tough round for the Bridgestone asymmetric rear slicks.
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Var det inte assymetriska framdäck? :va

Nej, framdäcken var bara runda, svarta & hade hål i mitten. Sjukt omodernt!

2011 Mugello MotoGP Bridgestone Post-Race And Post-Test Press Release

Bridgestone slick compounds available: Front: Medium, Hard. Rear (asymmetric): Medium, Hard

...This, coupled with the fact that Bridgestone brought asymmetric rear slicks to Mugello for the first time in the single tyre era, meant that the laptimes were fast and a new lap record and total race time record were set...
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
19 poäng - 10 race
känns som Jörgen tar titeln.

Känns också som Rossi/Ducati hittat något nu, när han väl fick fritt spår gick det snabbt.
Kan bli en eller ett par pallplatser till i år, till Gp11.1 motorna tar slut.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Rykten i Italien pratar om en spricka mellan Burgess och Preziosi. Det ska ha varit en del i varför Burgess valde att åka hem till sin fru i Australien.
Det har också varit betydligt färre och mindre optimistiska tweets från Rossis mekaniker Alex Briggs. Ska bli intressant att se vart det här tar vägen men uppenbarligen är det inte helt lugnt i Ducatilägret..
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Rykten i Italien pratar om en spricka mellan Burgess och Preziosi. Det ska ha varit en del i varför Burgess valde att åka hem till sin fru i Australien.
Det har också varit betydligt färre och mindre optimistiska tweets från Rossis mekaniker Alex Briggs. Ska bli intressant att se vart det här tar vägen men uppenbarligen är det inte helt lugnt i Ducatilägret..

Inte bra för oss som håller på #46.
Surt. Hoppas det inte är prestige.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top