Gran Premio d'Italia MUGELLO

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Rossi är slut.

Nu jävlar tar vi och lugnar ner oss. !! :ajjabajja :7peta

Rossi är INTE slut. Han bara bidar sin tid. :fakta

Men nog fan är det tråkigt när man måste tillstå att Lorenzo är en fan så duktigt förare. För det är han. Spöar Stoner när man tror att CS ska köra i mål ohotad. Dovi gör sitt i det dolda och spöar på han med.

Ett ganska så spännande race med MotoGP mått mätt, alltså egentligen inte spännande alls, men det hände ju saker stundtals i alla fall.

Torped-Simon torpederar INGEN och alla sitter med långnäsa och undrar vad som (inte) hände. :brinnerup

Rossi...ja...vad ska man säga. FAN..FAN..FAN!! Men han kommer igen.

Peddot...kommer han att återgå till sin forna form. Eller ska man bara tycka synd om hans armliga uppenbarelse.

Nåja...ett par veckors spekulerande...sen blir det nya tag.

//M

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Någon som minns när han helt omotiverat tryckte ut självaste Max Biaggi (som låg på en pallplats o före Ben Spies) in i sista kurvan i sitt Wildcard för Aprilia WSBK-team?? Semi-dutti Mikro-fån-boll :tummenupp
Han nuddade inte ens Tjejsaren och tog den sista pallplatsen.
Vad var det som var omotiverat :va

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Ett par team har stannat kvar för att testa sina 800-kubikare, förutom Suter BMW som med Mika Kallios hjälp testar sin CRT-hoj (1000 kubik, en S1000RR-motor)

Guintoli ska ersätta Capirex de kommande racen.

Tider klockan 13:

1. Dovizioso (Honda) 1’48.271 (giri 31/31)

2. Stoner (Honda) 1’48.397 (giri 20/26)

3. Simoncelli (Honda) 1’48.509 (giri 33/34)

4. Abraham (Ducati) 1’48.950 (giri 38/46)

5. Pedrosa (Honda) 1’48.015 (giri 25/26)

6. De Puniet (Ducati) 1’49.525 (giri 23/41)

7. Barbera (Ducati) 1’49.635 (giri 25/28)

8. Aoyama (Honda ) 1’47.724 (giri 39/39)

9. Bautista (Suzuki) 1’49.789 (giri 26/38)

10. Guintoli (Ducati) 1’52.398 (giri 30/30)

11. Kallio (Suter-BMW) 1’55.782 (14/17)

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Ett par team har stannat kvar för att testa sina 800-kubikare, förutom Suter BMW som med Mika Kallios hjälp testar sin CRT-hoj (1000 kubik, en S1000RR-motor)

Tider klockan 13:

1. Dovizioso (Honda) 1’48.271 (giri 31/31)

2. Stoner (Honda) 1’48.397 (giri 20/26)

3. Simoncelli (Honda) 1’48.509 (giri 33/34)

4. Abraham (Ducati) 1’48.950 (giri 38/46)

5. Pedrosa (Honda) 1’48.015 (giri 25/26)

6. De Puniet (Ducati) 1’49.525 (giri 23/41)

7. Barbera (Ducati) 1’49.635 (giri 25/28)

8. Aoyama (Honda ) 1’47.724 (giri 39/39)

9. Bautista (Suzuki) 1’49.789 (giri 26/38)

10. Guintoli (Ducati) 1’52.398 (giri 30/30)

Det var snabbt av Hiroshi ...

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
..
..

Har Loris gått med på det nu? Var annars ett förslag från hans manager Carlos Pernat att Loris borde stå över 2 race för att återhämta sin skada från Assen.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
..

Finns nog lite att putsa på dom tiderna! Borde spöa Moto2 och WSBK tycker man.. :)

Gämförande tider för andra klasser har som bästa tider på Mugello

MotoGP 1.48:130 (2008)
WSBK 1.51:9 (2010)
500GP 1.52:454 (1999)
250GP 1.52:675 (2008)
Moto2 1.53:362 (2011)
WSS600 1.54:4 (2010)
125GP 1.57:783 (2011)
R6-Cup 1.58:6 (2010)

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
En intervju på Star Sport ESPN här borta i asien innan MGP rejset va Guintoli åtmindstone inställd på Tyskland, inget annat nämndes i den intervjun!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
" rossi är slut" "Ducati är skräphojar" underbart när såna människor sitter och skriver med kuken i handen framför datorn.

Men håller du inte med om att det känns som Rossi och Ducati är ganska långt up shit creek without paddles? Sylvain Guintoli sa att Ducatin är en "very italian race bike", och jag tolkade det inte som en komplimang.

Rossi är fast med en skithoj och vet om det. Journalisterna tisslar och tasslar om att han bara rabblar samma mantra på presskonferenserna numera. Inget skämtande, inga skojiga historier, ingen glimt i ögat. Var tar man vägen efter nåt sånt här? Jag tror inte att Honda eller Yamaha är skitintresserade av en Rossi med lost mojo, och Ducati i WSB känns mest som ett fattigt tröstpris.

Det är början på slutet, sanna mina ord.

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Hahaha vad du brusar upp, har inte sagt att jag tycker det, bara att jag trodde det.
Hela världen går väl inte under för att Lorenzo vann och för att din retarderade långa pojke med stort hår inte får vara med på pallen? Han sa förra racet att han skulle ta det lugnt och ta lite poäng också.
SKÄRPNING SKURKEN (läs ät skit)

ps. svara inte, orkar inte bjäbba med adhd-barn som berättar för mig vad jag tycker när jag inte ens skrivit att jag tycker det du påstår.

Självklart svarar jag när du går till personangrepp.... Jag glömde en ":D" simley efter texten, i mitt huvud var det inte menat att såra dig.

Ät skit, adhd-barn, kopiera och misstolka, vuxet :krama

Kallar man någon adhd-barn på nätet så får man allt tåla att personen ifråga svarar :D

Jag tycker detta bara bevisar att han inte är en psykopat (Hoppas jag inte folk verkligen tror, trots att dom säger det.), och inte kör över småpojkarna med flit alltid, som folk verkar tro... :D

Last edited:

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Självklart svarar jag när du går till personangrepp.... Jag glömde en ":D" simley efter texten, i mitt huvud var det inte menat att såra dig.

Ät skit, adhd-barn, kopiera och misstolka, vuxet :krama

Kallar man någon adhd-barn på nätet så får man allt tåla att personen ifråga svarar :D

Jag tycker detta bara bevisar att han inte är en psykopat (Hoppas jag inte folk verkligen tror, trots att dom säger det.), och inte kör över småpojkarna med flit alltid, som folk verkar tro... :D

Fanns inget att svara på då det jag skrev, var bara ett inlägg som jag skrev likadant och lika moget som du gjorde för att visa hur dumt det ser ut att skriva som du gör. Den enda som misstolkade var du som skrev att jag tyckte saker som jag inte skrivit istället för att skriva TROR som jag skrev. Det tycker jag var uppenbart och inte värt att svara på. Av samma anledning kommenterade jag dina tidigare damp-utbrott när lorenzo vunnit.

Och jag är inte sårad, jag lovar.:krama, har annat att jag göra och tänka på än det som ngn skriver til mig på ett forum, det är det sista på min "att tänka på som sårar mig lista".
Däremot verkade du blivit lite ledsen av det jag skrev innan om Simoncelli som gjorde att du var tvungen att svara som du gjorde för att Simoncelli inte vann som du gapade så mkt om innan racet. Ville bara få fram dom som gapade så mkt om att Simoncelli var kung och skulle vinna allt och det fungerade ju iaf då du verkade känna dig träffad som var tvungen att skriva så till mig:D

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
http://www.gpone.com/index.php/en/201107044230/Stoner-Abraham-match-al-Mugello.html

Stoner i blåsväder igen, den här gången är det en liftsökande Abraham som tycker att Stoner körde in i honom med flit.

Skulle inte förvåna mig om stoner hade tänkt att dra förbi Abraham riktigt nära för att visa att han var irriterad för att Abraham åkte och väntade på en tow, så vart det för nära så dom det blev kontakt.
Tom när Abraham gått över till stoners box för att kolla vad fan stoner håller på med så var han så förbannad över att han väntade på dragskjuts så deras team var tvungna att sära på dom två enligt texten. fattar inte varför det är så jobbigt för stoner att ngn åker bakom honom? Kanske är jobbigt att bli förföljd om redan är paranoid:D

Last edited:

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Jag gillar Stoner. Han är en sådan ut-i-fingerspetsarna idealist och djuriskt hungrig tävlare, en motpol och inspirationskälla i ett allt vekare klimat.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det var snabbt av Hiroshi ...

Verkligen! Tydligen på sitt sista varv. Undrar vad tiden på det näst snabbaste varvet var...

Edit: Men tiden måste vara fel! Här är tiderna när dagen är slut.

1. Casey Stoner AUS Repsol Honda 1m 47.326s (47 laps)
2. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 1m 47.422s (83)
3. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda 1m 48.061s (66)
4. Hector Barbera ESP Mapfre Aspar 1m 48.837s (67)
5. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing 1m 48.950s (46)
6. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda 1m 49.015s (26)
7. Alvaro Bautista ESP Rizla Suzuki 1m 49.199s (87)
8. Randy de Puniet FRA Pramac Racing 1m 49.384s (89)
9. Hiroshi Aoyama JPN San Carlo Honda Gresini 1m 49.432s (76)
10. Sylavin Guintoli FRA Pramac Racing 1m 52.398s (87)
11. Mika Kallio FIN Marc VDS Racing Team 1m 53.668s (63)

http://www.crash.net/motogp/results/170881/1/mugello_motogp_test_times_-_monday_6pm.html

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det är början på slutet, sanna mina ord.
Jag hoppas att de nya mjukare Bridgestone-ostarna kan få fart på det italienska skitbygget och hoppet är ju som bekant det sista som överger en.

Sen tror jag fortfarande att Ducati i första hand tog in Rossi för att utveckla GP12:an.

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping