Gran Premio d'Italia MUGELLO

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nån mer än jag som tyckte att Abraham släppte förbi Hayden lite väl lätt?
Luktade "Titta vad snäll jag är! Får jag leasa en Ducati nästa år också?"

Jag tyckte tillochmed han sparkade ut med benet för att visa var han skulle släppa. Men Hayden var å andra sidan halvsekunden snabbare per varv, han kanske gjorde det bara för att inte skapa en situation.

Intressant dock att se att Simoncelli, trots att han håller sig på hjulen, blir alldeles för upphetsad i situation efter situation. Spies första omkörning; #11 tog yttern och jag är tveksam om huruvida han faktiskt skulle kommit om där och Sic hade hållt sig i skinnet. Istället måste han bromsa dyngsent och Spies bara vek in innanför. Sen gick han vitt och brett lite överallt för att komma ikapp och om, vilket han sen förlorade på i sista kurvan (eller var det lite tidigare? :va).
 

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Underbart race som var lite tråkigt tills klubban visade vart skåpet skulle stå!

Det är några saker som framgår väldigt tydligt under dagens race som visar mkt av de olika förarna!

1. Lorenzo är ihop med Rossi de överlägset mest kompletta förarna.
2. Stoner är snabbast men har mindre racekraft och för trubbiga armbågar.
3. Dovvi är en smygare som verkar veta hur man sparar däck och har mkt racekraft.
4. Spisen jobbar sjukt metodiskt och kommer bli riktigt vass i slutet av säsongen för att inte nämna nästa.
5. Simoncelli kan precis som Stoner göra fantastiskt snabba varv men är för het på banan och när han måste lugna sig går det inte lika snabbt. Får hoppas han lär sig en bra balans mellan de två.

Väldigt tydligt är även att Rossi kommer vara sexa hela säsongen så länge alla håller sig på hjulen då samtliga framför är jämna med honom men med bättre material!

Är det bara jag som tycker att Simoncelli gör dåliga starter?

Det var nog den sämsta analysen jag läst :D:D:D
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Iofs såg man ju att det slira som fan för stoner på slutet, det var ju ända anledning till att jlo knep förstaplatsen... :mattias

Jag säger som alla sagt om Honda tidigare..... 2 vinster i rad... har Yamma hittat det där lilla extra nu? jag tror det helt enkelt är så att Lorre sitter på den snabbaste hojen :D , sen trodde jag att du om någon uppskatar lite info om omständigher... nej nej va en grinkärring som Lorre:D

Hook, line and sinker. :rofl

Jag tyckte tillochmed han sparkade ut med benet för att visa var han skulle släppa. Men Hayden var å andra sidan halvsekunden snabbare per varv, han kanske gjorde det bara för att inte skapa en situation.

Intressant dock att se att Simoncelli, trots att han håller sig på hjulen, blir alldeles för upphetsad i situation efter situation. Spies första omkörning; #11 tog yttern och jag är tveksam om huruvida han faktiskt skulle kommit om där och Sic hade hållt sig i skinnet. Istället måste han bromsa dyngsent och Spies bara vek in innanför. Sen gick han vitt och brett lite överallt för att komma ikapp och om, vilket han sen förlorade på i sista kurvan (eller var det lite tidigare? :va).
Här är skillnaden.
Ben Spies
We did a good job getting back up to Simoncelli. Once I saw we weren't going to catch the front guys I let Marco back by, I wanted him to pull me around to see where I was stronger than he was. I left it until the last lap, the last corner I could see he was leaving the door wide open so we were able to sneak right in and get fourth place.[/quote]
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
De Puniets bakdäck.

motogpdepunietpneuitali.jpg
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Inte bara Bridgestone i MotoGP som hade däckproblem. Även i 125GP med Dunlop fanns problem.

Simone Grotzky bakdäck.
262631_1818631946945_1274526278_31544961_6272853_n.jpg
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Ok, så nu tycker du att han borde köra mer do or die? Först sitter du och tror hela värdlen går under för att en elak pojke kanske har sönder din lilla pedrosa eller lill-lorre eller vem du nu håller på, och nu när han innan helgen har sagt att han bara tänker ta målflagg och ta lite poäng och kommer femma, så tycker du han saknar do or die? SKÄRPNING NUTTE!


Hahaha vad du brusar upp, har inte sagt att jag tycker det, bara att jag trodde det.
Hela världen går väl inte under för att Lorenzo vann och för att din retarderade långa pojke med stort hår inte får vara med på pallen? Han sa förra racet att han skulle ta det lugnt och ta lite poäng också.
SKÄRPNING SKURKEN (läs ät skit)


ps. svara inte, orkar inte bjäbba med adhd-barn som berättar för mig vad jag tycker när jag inte ens skrivit att jag tycker det du påstår.
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Intressant dock att se att Simoncelli, trots att han håller sig på hjulen, blir alldeles för upphetsad i situation efter situation. Spies första omkörning; #11 tog yttern och jag är tveksam om huruvida han faktiskt skulle kommit om där och Sic hade hållt sig i skinnet. Istället måste han bromsa dyngsent och Spies bara vek in innanför. Sen gick han vitt och brett lite överallt för att komma ikapp och om, vilket han sen förlorade på i sista kurvan (eller var det lite tidigare? :va).

Ja det var sista böj, Spies var väl bland dom snabbaste eller den snabbaste i sista delen av banan också på kval mm har jag för mig. Såg ut som Marco gick lite lite brett och verkade inte förvänta sig att Spies skulle dyka på innern i sista böjen tycker jag att det såg ut som, fint var det.
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Wohoo, min pengabetting på att lorre tar mästerskapet känns som det finns en chans igen. Hejja Lorenzo grymt kört! :D
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Inte bara Bridgestone i MotoGP som hade däckproblem. Även i 125GP med Dunlop fanns problem.

Simone Grotzky bakdäck.
262631_1818631946945_1274526278_31544961_6272853_n.jpg

Tycker oxå det ser ut som bakdäcket tuggat på högersidan, MEN varför 2 skivbromsar på "bakhjulet"?! :va
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Rossi körde ett mkt bra race sett till hans förutsättningar

Öh? Va? Rossi sitter i ett fabriksteam och klarar knappt av att köra ifrån Barbera på en fjolårshoj. Rena turen att Nicky gick av så han slapp bli frånåkt av honom..
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Intressant dock att se att Simoncelli, trots att han håller sig på hjulen, blir alldeles för upphetsad i situation efter situation. Spies första omkörning; #11 tog yttern och jag är tveksam om huruvida han faktiskt skulle kommit om där och Sic hade hållt sig i skinnet. Istället måste han bromsa dyngsent och Spies bara vek in innanför. Sen gick han vitt och brett lite överallt för att komma ikapp och om, vilket han sen förlorade på i sista kurvan (eller var det lite tidigare? :va).

Helt naturligt beteende för Italienare (alla med nån form av ADHD, va?) som pimplar i sig alldeles för mkt Monster Energy bubbel innan start!! :D Någon som minns när han helt omotiverat tryckte ut självaste Max Biaggi (som låg på en pallplats o före Ben Spies) in i sista kurvan i sitt Wildcard för Aprilia WSBK-team?? Semi-dutti Mikro-fån-boll :tummenupp

[YOUTUBE-ID]lv0j_aA_WZs[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tycker oxå det ser ut som bakdäcket tuggat på högersidan, MEN varför 2 skivbromsar på "bakhjulet"?! :va

Bilden ställer onekligen MÅNGA frågor! OM det är ett bakhjul, hur driver det, ser inget drev?? Är det via någon fiffig app på Iphonen?

Mer seriöst, kör de med två skivor fram i 125?
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top