Vart tog alla "Simoncelli är kung" och att han kommer att piska alla, ingen annan har en chans-kommentarer vägen?
Som jag sagt innan, kräver lite mer racecraft och inte bara förmågan att vara snabbast på kval mm för att vinna och bli "kung" som simoncelli saknar. Han kan sätta ett par snabba varv men har inte så mkt att sätta emot på en hel racedistans riktigt än ser det ut som, när han inte kör på den absoluta gränsen som gör det farligt både för honom och alla runtom så blir han inte mkt bättre än runt 5e plats.. Han har ju inte ens stått på pallen en enda gång i motogp väl?
Men blev ändå lite imponerad över hur lugnt han tog det i början av racet, han fick väl inte världens bästa start? men dom första varven verkade han rätt så avvaktande. Hade nog kunnat legat på lite mer som han brukar utan att ha vurpat med varmt i backen och ny fin asfalt, lite skillnad mot assen med 13 grader och dimregn. Såg verkligen ut som han höll igen i början. Men han höll sig på hjulen iaf som var hans mål med racet som han sa innan.
Var kul att se rossis uppkörning från 12e plats, såg ut som att han kunde pressa hojen lite mer än hur det sett ut på dom tidigare racen. Kanske börjar få lite ordning på skräpet?
Vad hände med pedrosa? Gjorde han en dålig start (måste vara första gången han gör det) eller gjorde han ngt misstag i inledningen? Tyckte att han var nere på typ 13e plats i början? Men han körde ju upp sig lite iaf men hade väntat mig att han skulle vara med bättre, har inte hört ngt om hur hans axel fungerade om det var därför han inte hängde med..? Vad det än var så kommer han väl skylla på axeln ändå iofs.
Crutchlow avbröt för att han inte hade någon känsla för greppet fram och ville inte riskera en krasch när han redan är skadad. Synd, tycker ändå att både han och edwards varit med rätt bra i år. Hoppas båda får stanna kvar i gp, crutchlow är nog given men hoppas Edwards är kvar, rätt bra resultat i år och en jävligt skön snubbe
Cruthlow - rookie of the year award?
Fint kört av Spies också men det räckte inte riktigt till pallen, trodde faktiskt att han kunde ligga bakom Simoncelli och dra nytta av slipstreamen och spara däck och att dom skulle köra upp sig och komma ikapp topp 3 gruppen så att nån av dom skulle få en pallplats men dom kom inte ikapp. Men en grym omkörning av Spies i sista böjen som visade än en gång vem som är den bättre av dom två
Lorenzos körning och omkörningen av Stoner
Ser ut att bli lite fight om mästerskapet trots hondas och Stoners överlägsenhet i början av säsongen
Du såg inte när Simoncelli dök på insidan Hayden på första varvet eller? Jag hann tänka att "åhhh inte nu igen" men sen gick de över till annan kamera
Det gick ju vägen men måste varit nära hehe.
Och Stoner, Pedrosa och Spies!Rossi är slut.
Tja, han har säkrat minst en andra plats iaf.Cruthlow - rookie of the year award?
Nej fan missade den, får kolla reprisen, tur att det inte hände ngt då men tyckte ändå det såg ut som han höll igen på nåt sätt, när han satsar brukar det synas på hela hans kropp för han rör sig mer på cykeln då, nu såg det så lugnt ut i början som om han var lite stel, kanske vart det efter nära hayden omkörningen
Men hade faktiskt väntat mig lite mer do or die av Simoncelli när han var på hemmaplan och inte den ganska lugna körningen man såg i början för att sen satsa och försöka bli first looser utanför pallen och sen bli snuvad på den av Spies i sista böj..
Tyckte nästan lite synd om honom när han såg så ledsen ut i boxen och försökte vinka och se glad ut ändå..
Nån mer än jag som tyckte att Abraham släppte förbi Hayden lite väl lätt?
Luktade "Titta vad snäll jag är! Får jag leasa en Ducati nästa år också?"
Nån mer än jag som tyckte att Abraham släppte förbi Hayden lite väl lätt?
Luktade "Titta vad snäll jag är! Får jag leasa en Ducati nästa år också?"
Buhu hu. Det var fel däcktryck i Stoners hoj så han vann iGenKliGEn!!1!!!
Buhu hu. Det var fel däcktryck i Stoners hoj så han vann iGenKliGEn!!1!!!
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|