Gran Premio d'Italia MUGELLO

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Trodde loppet var kört redan efter ett par varv men Grin-Jörgen bet ihop och stod för en imponerande körning som kröntes med passeringen av Stacey Moaner.

Lite impad av att Tråk-Dovi för en gångs skull inte nöjde sig med pallen.
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Vart tog alla "Simoncelli är kung" och att han kommer att piska alla, ingen annan har en chans-kommentarer vägen?:D

Som jag sagt innan, kräver lite mer racecraft och inte bara förmågan att vara snabbast på kval mm för att vinna och bli "kung" som simoncelli saknar. Han kan sätta ett par snabba varv men har inte så mkt att sätta emot på en hel racedistans riktigt än ser det ut som, när han inte kör på den absoluta gränsen som gör det farligt både för honom och alla runtom så blir han inte mkt bättre än runt 5e plats.. Han har ju inte ens stått på pallen en enda gång i motogp väl?

Men blev ändå lite imponerad över hur lugnt han tog det i början av racet, han fick väl inte världens bästa start? men dom första varven verkade han rätt så avvaktande. Hade nog kunnat legat på lite mer som han brukar utan att ha vurpat med varmt i backen och ny fin asfalt, lite skillnad mot assen med 13 grader och dimregn. Såg verkligen ut som han höll igen i början. Men han höll sig på hjulen iaf som var hans mål med racet som han sa innan.

Var kul att se rossis uppkörning från 12e plats, såg ut som att han kunde pressa hojen lite mer än hur det sett ut på dom tidigare racen. Kanske börjar få lite ordning på skräpet?

Vad hände med pedrosa? Gjorde han en dålig start (måste vara första gången han gör det) eller gjorde han ngt misstag i inledningen? Tyckte att han var nere på typ 13e plats i början? Men han körde ju upp sig lite iaf men hade väntat mig att han skulle vara med bättre, har inte hört ngt om hur hans axel fungerade om det var därför han inte hängde med..? Vad det än var så kommer han väl skylla på axeln ändå iofs.


Crutchlow avbröt för att han inte hade någon känsla för greppet fram och ville inte riskera en krasch när han redan är skadad. Synd, tycker ändå att både han och edwards varit med rätt bra i år. Hoppas båda får stanna kvar i gp, crutchlow är nog given men hoppas Edwards är kvar, rätt bra resultat i år och en jävligt skön snubbe:)
Cruthlow - rookie of the year award?

Fint kört av Spies också men det räckte inte riktigt till pallen, trodde faktiskt att han kunde ligga bakom Simoncelli och dra nytta av slipstreamen och spara däck och att dom skulle köra upp sig och komma ikapp topp 3 gruppen så att nån av dom skulle få en pallplats men dom kom inte ikapp. Men en grym omkörning av Spies i sista böjen som visade än en gång vem som är den bättre av dom två:tummenupp

Lorenzos körning och omkörningen av Stoner:Bugar
Ser ut att bli lite fight om mästerskapet trots hondas och Stoners överlägsenhet i början av säsongen:tummenupp
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Vart tog alla "Simoncelli är kung" och att han kommer att piska alla, ingen annan har en chans-kommentarer vägen?:D

Som jag sagt innan, kräver lite mer racecraft och inte bara förmågan att vara snabbast på kval mm för att vinna och bli "kung" som simoncelli saknar. Han kan sätta ett par snabba varv men har inte så mkt att sätta emot på en hel racedistans riktigt än ser det ut som, när han inte kör på den absoluta gränsen som gör det farligt både för honom och alla runtom så blir han inte mkt bättre än runt 5e plats.. Han har ju inte ens stått på pallen en enda gång i motogp väl?

Men blev ändå lite imponerad över hur lugnt han tog det i början av racet, han fick väl inte världens bästa start? men dom första varven verkade han rätt så avvaktande. Hade nog kunnat legat på lite mer som han brukar utan att ha vurpat med varmt i backen och ny fin asfalt, lite skillnad mot assen med 13 grader och dimregn. Såg verkligen ut som han höll igen i början. Men han höll sig på hjulen iaf som var hans mål med racet som han sa innan.

Var kul att se rossis uppkörning från 12e plats, såg ut som att han kunde pressa hojen lite mer än hur det sett ut på dom tidigare racen. Kanske börjar få lite ordning på skräpet?

Vad hände med pedrosa? Gjorde han en dålig start (måste vara första gången han gör det) eller gjorde han ngt misstag i inledningen? Tyckte att han var nere på typ 13e plats i början? Men han körde ju upp sig lite iaf men hade väntat mig att han skulle vara med bättre, har inte hört ngt om hur hans axel fungerade om det var därför han inte hängde med..? Vad det än var så kommer han väl skylla på axeln ändå iofs.


Crutchlow avbröt för att han inte hade någon känsla för greppet fram och ville inte riskera en krasch när han redan är skadad. Synd, tycker ändå att både han och edwards varit med rätt bra i år. Hoppas båda får stanna kvar i gp, crutchlow är nog given men hoppas Edwards är kvar, rätt bra resultat i år och en jävligt skön snubbe:)
Cruthlow - rookie of the year award?

Fint kört av Spies också men det räckte inte riktigt till pallen, trodde faktiskt att han kunde ligga bakom Simoncelli och dra nytta av slipstreamen och spara däck och att dom skulle köra upp sig och komma ikapp topp 3 gruppen så att nån av dom skulle få en pallplats men dom kom inte ikapp. Men en grym omkörning av Spies i sista böjen som visade än en gång vem som är den bättre av dom två:tummenupp

Lorenzos körning och omkörningen av Stoner:Bugar
Ser ut att bli lite fight om mästerskapet trots hondas och Stoners överlägsenhet i början av säsongen:tummenupp

Du såg inte när Simoncelli dök på insidan Hayden på första varvet eller? Jag hann tänka att "åhhh inte nu igen" men sen gick de över till annan kamera :D
Det gick ju vägen men måste varit nära hehe.
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Du såg inte när Simoncelli dök på insidan Hayden på första varvet eller? Jag hann tänka att "åhhh inte nu igen" men sen gick de över till annan kamera :D
Det gick ju vägen men måste varit nära hehe.

Nej fan missade den:va, får kolla reprisen, tur att det inte hände ngt då:) men tyckte ändå det såg ut som han höll igen på nåt sätt, när han satsar brukar det synas på hela hans kropp för han rör sig mer på cykeln då, nu såg det så lugnt ut i början som om han var lite stel, kanske vart det efter nära hayden omkörningen :eek:

Men hade faktiskt väntat mig lite mer do or die av Simoncelli när han var på hemmaplan och inte den ganska lugna körningen man såg i början för att sen satsa och försöka bli first looser utanför pallen och sen bli snuvad på den av Spies i sista böj..
Tyckte nästan lite synd om honom när han såg så ledsen ut i boxen och försökte vinka och se glad ut ändå..:gråta:såjaponken
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Lorenzo gjorde en Rossi, fortsatte att pressa, pressa, pressa, pressa och pressa. Gör man det gång på gång på gång på gång och lite mer på gång blir man världsmästare flera gånger. Det kommer, tyvärr, Lorenzo att bli tror jag. Han är tyvärr alldeles grym. Förjävligt.

Rossi är slut.
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Grymt!!! Lorenzo är min nya gud. Som förare är han komplett, väldigt lik Rossi vad gäller föraregenskaper. En class act helt enkelt.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Grymt bra race till slut efter en grym uppkörning av Lorenzo. Grymt snygg omkörning av Stoner och sedan visar Spies Simoncelli vad det är att racea och inte bara köra fort. :)
Kul att Dovi bet tillbaka också.
Barbera gör ett väldigt bra race också - värmen som gjorde det kanske?

Marquez var imponerande också.
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Grymt fin körning av Lorenzo idag! Kul också för mästerskapet även om Stoner kommer bli en hård nöt att knäcka över hela året.


Hade kanske väntat mig mer av Simocelli men tror om att han kommer att blomma ut som en av de stora inom Motogp om något år :)


Rossi körde ett mkt bra race sett till hans förutsättningar, starten kunde iof varit bättre
Jobbar dom vidare på detta tror jag dom kan minska glappet och vinna race redan iår

Rossi är långt ifrån slut, Rossi tar inte slut han bestämmer när det ÄR slut PuNGt
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Nej fan missade den:va, får kolla reprisen, tur att det inte hände ngt då:) men tyckte ändå det såg ut som han höll igen på nåt sätt, när han satsar brukar det synas på hela hans kropp för han rör sig mer på cykeln då, nu såg det så lugnt ut i början som om han var lite stel, kanske vart det efter nära hayden omkörningen :eek:

Men hade faktiskt väntat mig lite mer do or die av Simoncelli när han var på hemmaplan och inte den ganska lugna körningen man såg i början för att sen satsa och försöka bli first looser utanför pallen och sen bli snuvad på den av Spies i sista böj..
Tyckte nästan lite synd om honom när han såg så ledsen ut i boxen och försökte vinka och se glad ut ändå..:gråta:såjaponken

Ok, så nu tycker du att han borde köra mer do or die? Först sitter du och tror hela värdlen går under för att en elak pojke kanske har sönder din lilla pedrosa eller lill-lorre eller vem du nu håller på, och nu när han innan helgen har sagt att han bara tänker ta målflagg och ta lite poäng och kommer femma, så tycker du han saknar do or die? SKÄRPNING NUTTE!
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Nån mer än jag som tyckte att Abraham släppte förbi Hayden lite väl lätt?
Luktade "Titta vad snäll jag är! Får jag leasa en Ducati nästa år också?"

Ja, här hemma var vi överens om det i TV-soffan också.
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Nån mer än jag som tyckte att Abraham släppte förbi Hayden lite väl lätt?
Luktade "Titta vad snäll jag är! Får jag leasa en Ducati nästa år också?"


Läste redan förra helgen i Assen att Abraham gjort klart för ett år till i Motogp!
Iof inte säkert att det va med Ducati men kan väl knappast tänka mig något annat :)

Fast det är klart stöta sig med fabrikarna kanske aldrig är bra :tungan
 
Last edited:

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Buhu hu. Det var fel däcktryck i Stoners hoj så han vann iGenKliGEn!!1!!!

Jag säger som alla sagt om Honda tidigare..... 2 vinster i rad... har Yamma hittat det där lilla extra nu? jag tror det helt enkelt är så att Lorre sitter på den snabbaste hojen :D , sen trodde jag att du om någon uppskatar lite info om omständigher... nej nej va en grinkärring som Lorre:D
 

MC Doktorn

Guest
Racets stora behållning var när krullbob fick kärringstop och vart passerad av spisen.

Stoners däck tog slut efter att däckteknikerna lurade honom med fel tryck.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top