Gran Premio d'Italia MUGELLO

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Och förresten, en landsortsbo (undertecknad:)) är i Stockholm och har inget för sig på eftermiddagen. Kan man glida in på en lokal någonstans centralt och se alla delikatesser tillsammans med likasinnade?:)

Rapido MC brukar väl ha öppet under MotoGP sändningarna.
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
från MB MCN:

Mugello MotoGP: Marco Simoncelli vows to avoid mistakes By Matthew Birt -
MotoGP
02 July 2011 19:04

Marco Simoncelli has vowed to cut out the big mistakes that have made him public enemy number one in 2011, as he goes in search of his maiden MotoGP podium on home soil tomorrow.

Simoncelli will start the Italian Grand Prix from third place on the grid after he finished just 0.006s behind Assen winner Ben Spies and 0.451s behind world championship leader Casey Stoner after a rain-affected qualifying session this afternoon.

Simoncelli clocked a best time of 1.48.485 to claim a place on the front row of the grid for the sixth successive race, yet he’s still not broken his premier class podium duck.

And the controversial Italian says his first target in tomorrow’s race is to make it to the chequered flag after his first lap blunder in Assen seven days ago.

Simoncelli crashed on the opening lap and took out factory Yamaha rider Jorge Lorenzo, who then launched another scathing attack on the San Carlo Gresini Honda star.

He has been the subject of more criticism too this weekend from Dani Pedrosa, who is back in action for the first time since he broken his right collarbone in a collision with Simoncelli during the French Grand Prix at Le Mans.

Simoncelli said: "The important thing is to do a good race and not make any mistakes. I’m calm and I have no problem with all the discussions. Seeing a lot of people support me here in the track is unbelievable and I’m so happy and I will be happy tomorrow if I do a good result in the race. Today the practice was so strange because at the beginning it was dry but in every part of the track you can see on the screen some small water. I need to believe the track was dry but I wasn’t sure. I got a good lap time and I am happy and confident for tomorrow."


Enligt denna intervju så sa han ju som han sagt förut att mål nr ett i detta race är att få se målflaggan och den förra gången han sa det så tourade han in på en 5e-9e? plats. Marco brukar låta så när en viss liten men ganska arg liten japan med mycket inflytande över HRC (deras chef men vet inte hans namn) har gett Marco lite bassningar om hur han ska köra.

Tror det finns 2 alteranativ om det här.


Alt. nr 1.
Tror det finns 2 situationer/alternativ för marco imorgon där han säkert redan fått lite råd av hrc att ta det lugnt i starten och första varvet, bara safe-omkörningar och att hans primära mål med racet är att fullfölja det och få se målflaggan alltså inte krascha. Vilket är det som Marco uppgett i intervjun ovanför att han kommer köra efter, att hellre toura runt för att bara köra safe och rulla in utanför pallen men fullförs sitt mål och får se målflagg och fullföljer racet.

Alt.2:
Han kommer nog tänka innan start att ta det lite lugnt i och efter starten och inte slå på för mkt med den senaste kraschen i bakhuvudet och tänka på att hans mål som var just att ta sig i mål, fullfölja racet utan att krascha..
MEN med alla fans och här på hemmaplan med alla flaggor med hans namn på och när 100,000 pers står och skriker å hejar på krull-Bob så blir han nog rätt sugen på att satsa allt för en vinst, tror inte vi kmr få se honom toura in på en 5e plats nu när han kör på hemmaplan.

Vid det där laget så är nog Simoncelli rätt sugen på en sin första vinst, hela säsongen han har kvalat till första startled och tagit en pole men inte ens en pallplats. Han måste vara sjukt motiverad av att försöka göra det nu, speciellt här på hemmaplan och kommer köra all in direkt från start och satsa Simoncelli-style hela racet igeonom. Vilket historiskt sett inte har gått så bra... Men han kanske lugnar sig lite även fast han säkert kör för vinst denna gången?

Var egentlige bara intervjun jag skulle posta, men som vanligt va jag tvungen att läggat ill lite reflektioner över artikeln...:D
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Kan någon bekräfta det? Och var är det?

http://www.rapido.se/info/info.php4?id=4&PHPSESSID=iae47fbbnqi2auo9nbu3udf612

Har aldrig varit där själv men googlade å kollade deras hemsida men hittade ingen info om ngn sändning?

Finns det inte sport-barer typ o`learys å sånt som visar GP racen? Måste ju finnas nånstans tycker man! Men det är ju klart, det finns väl en fotbollsmatch som är viktigare än gp´t som ska visas.

Tänk om det fanns en motor-bar? som sportbar men sänder bara racing:yoparty
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Alt. 3: "Jävla tjat på gnällkärringarna... OK, ska ta det lugnt till däcken är varma men sedan ska jag åka skjortan av löjlpellarna som vill få roadracing-VM att bli något slags trafiksäkerhets-VM..."

Klart dom andra förarna tycker att han är farlig att åka med då vissa har blivit har blivit skadade och när marco vurpar hela tiden.
Detta förutsåg lorenzo redan på första rundan på qatar att om simoncelli fortsätter med den här stilen så kmr folk att bli skadade.
Och det var ju sant!
'
Han har orsakat endel incidenter så då är det inte så konstigt att dom andra förarna klagar hos race comission och fortsätter med det för deras egna säkerhet på banan, det är redan farligt i MOTOGP-VM redan som det är så man behöver inga mer eventuella incidenter, vilket vissa tycker att simoncelli är.
Och det är ju ändå gp förare som gnäller, ganska många också, även simoncellis nära vän rossi har uttalat sig om att simoncelli har gjort fel i vissa sammanhang, det skulle han nog inte officiellt uttala sig om ifall det inte var sant när det är en nära vän det gäller.
Och det kan ju inte vara bara en massa gnällkärringar, det är ju motogp vi pratar om, rätt tuffa snubbar i grund å botten och skulle nog inte gnälla bara för att göra det utan för att det finns en orsak till det
Nu vart det massa tjat om den där:1pajas <---(simoncelli) igen!!!11:gnissla:huvet:)

Nu skiter vi i det och det är upp till bevis för Simoncelli imorgon känns det som.
Nu har han chansen att köra av alla konkurrenter deras gnälliga attityd, stringtrosor och handväskor och allt vad alla här har hittat på vad dom har för attiraljer:D:krama:yoparty

What is your TIPS??

1. ?
2. ?
3. ?
4. ?
5. ?
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Det fanns en lucka... Haradas framdel gick in i Capirossis bakcuts, Capirossi var således redan förbi när det small.

:)

Mao friar du Sic helt i Pedrosa incidenten.

En skillnad dock är att Sic höll ordinarie raceline, & Capirossi hade ingen som helst möjlighet/avsikt att klara kommande kurva. Det är ju inget svårt att få framhjulet före innan smällen om man skiter i att bromsa.
 

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 65/85
Mao friar du Sic helt i Pedrosa incidenten.

En skillnad dock är att Sic höll ordinarie raceline, & Capirossi hade ingen som helst möjlighet/avsikt att klara kommande kurva. Det är ju inget svårt att få framhjulet före innan smällen om man skiter i att bromsa.

Hej!
Jag tycker att Simoncelli körde hårt och att Pedrosa bromsade för sent. Båda är väl vållande på sitt sätt, men att någon bestraffas anser jag vara felaktigt.

Angående Capirossi och Harada får jag erkänna att jag inte sett hela racet, bara klippen på tuben, så hur det ligger till med raceline där vet jag inte.
 

Svegarn

Det är vägen dit som räknas!
Gick med
23 May 2008
Ort
Östersund
Hoj
KTM RC8R Pro Competition Revolver
Gillar super SIC kommentar efter att han råkade dra med sig J-LO i backen för några race sedan. Jennifer Lorenzo sa att om du kommer nära mig igen kommer det hända grejjer! SIC på sin bästa engelska- what are you gonna do, arrest me?? :).
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Nu börjar det!!

NEEEEEEEEEJ jag missade 125, skit också.
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Äkta 125cc rejs!

Vifta, vifta värst o peka rejs! kör om mig, kör om ..
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Gillar super SIC kommentar efter att han råkade dra med sig J-LO i backen för några race sedan. Jennifer Lorenzo sa att om du kommer nära mig igen kommer det hända grejjer! SIC på sin bästa engelska- what are you gonna do, arrest me?? :).

Nja det var inte så Lorenzo menade, han sa att om du kommer nära mig och inget händer-fine, men om du kommer nära mig och gör något så jag ramlar-då kommer det hända grejer.

Då sa Simoncelli - Ok, I will be arreeest. Och viftade bort att han skulle ha en körstil som var farlig.

sen sa JLo - Vill bara påpeka att din körstil är för aggresiv och folk kommer skadas, ville bara säga det.


Ungefär så var konversationen och det var innan ngt hade hänt har jag för mig eller iaf kanske efter typ första racet.
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Alex Hoffman - gammal RR-åkare och tyska Sport1:s kringspringande reporter är riktigt bra!

Brukar intervjua på tyska, engelska, spanska och italienska och idag snackade han också franska. Får därmed ut mycket mer ur förarna än de inlärda fraserna på engelska.
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Moto 2 känns svårtippat idag
Men men
1. De Angelis
2. Bradl
3. Sofuoglu

Sen tror jag Corsi kan köra upp sig från 23 nu när det är torrt !
Marquez vet man inte med riktigt.. Kanske dags för en krasch snart igen
 

MC Doktorn

Guest
Jag tror den tyske Rossi vinner VM i slipstreaming.
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top