Gran Premio d'Italia MUGELLO

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Pinsamt för Pedrosa att inte efter så många år i GP-racing veta hur man beter sig när kameran är på. Visst, det är på banan det avgörs, men att kunna spelet med media kan man förvänta sig från honom tycker jag. Han framstår ju bara som löjlig tycker jag när han vägrar skaka hand.
Ja, det är så barnsligt, men det passar ju Pedrosa bra. Nästan så man hoppas att Pedrosa får till en bra start men blir avtryckt av Simoncelli.
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Goofy

Marco är ett barn med ett barns intelekt och vill väl på sitt sätt antagligen lite naivt hamna på ett nollresultat med den lille Spanjoren..

Men!!
Den lille Spanjoren har suttit hemma i Spanien och bränt säkring efter säkring tillsammans med Puig :mad::mad::mad:
Och är därför INTE receptiv för sportsliga yttringar som..
"Ska vi vara kompisar igen":krama

Jag tror att känslan i Peddo är att :
Marco dödade Peddos sista chans till ett VM genom krashen i Frankrike och är lagom förbannad i paritet med det...:gnissla:gnissla
Tror
Roffe
:tummenupp
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
tror dom tagit efter detta för att få lite mer media bevakning
Som jag skrev när jag såg den förra veckan: Ser ut som en vanlig MotoGP- eller WSBK-helg med Stacey och Max :D

Jag tror att känslan i Peddo är att :
Marco dödade Peddos sista chans till ett VM genom krashen i Frankrike och är lagom förbannad i paritet med det...:gnissla:gnissla
Tror
Roffe
:tummenupp
Och vad får dig att tro att Pedrosa skulle ha en sämre chans nästa år?
 
Last edited:

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 65/85
Vad i ligger det löjliga? Varför skall Simoncelli komma fram och låtsas att allt är som vanligt?

För att det gynnar hans PR-värde.
Se på Rossi, oavsett vad man tycker om honom får man medge att han är den absolut bäste i depån när det gäller att hantera media. Så fort kameran är i närheten springer han fram och skakar hand med den han precis tryckt av banan. Om motståndaren då är sur och vresig, framstår Rossi bara som den fina killen och motståndaren som sur och dålig förlorare. Klart Simoncelli skiter i Pedrosa, och tvärtom, men när kameran är på anser jag att de förlorar mediamässigt på att uppträda på det sätt Pedrosa gör i klippet. Det är en del av psykningen. Tänk på den gamla incidenten mellan Max och Rossi, då de slogs innan de gick upp på pallen. Rossi vann massor i PR-värde medans Max framstod som vresig, för att Vale hela tiden log och var försonlig NÄR KAMERAN VAR PÅ.

Man vinner inga VM-titlar på det, men väl sponsorer.
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Och vad får dig att tro att Pedrosa skulle ha en sämre chans nästa år?

Pedrosa har haft MÅNGA år nu med Honda utan att lyckas med det som många inkl han själv har hoppats på.

Nästa år med nytt koncept och många fler starka hungriga förare som vill visa vad dom kan kommer att göra livet surt för Dani.

Dessutom tror jag inte att Dani kommer rent fysiskt att orka.
Han är för liten och klen..

Sen är min känsla att Marco kommer att mogna och Casey har några år kvar på toppen.
Likt sin idol kommer han nu att ta några VM på raken..
Tror
Roffe
:tummenupp
 

Bifogat

  • Dani upsidedown.jpg
    Dani upsidedown.jpg
    63.1 KB · Visningar: 87

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Pedrosa har haft MÅNGA år nu med Honda utan att lyckas med det som många inkl han själv har hoppats på.

Nästa år med nytt koncept och många fler starka hungriga förare som vill visa vad dom kan kommer att göra livet surt för Dani.

Dessutom tror jag inte att Dani kommer rent fysiskt att orka.
Han är för liten och klen..

Sen är min känsla att Marco kommer att mogna och Casey har några år kvar på toppen.
Likt sin idol kommer han nu att ta några VM på raken..
Tror
Roffe
:tummenupp

Håller med till fullo, tror aldrig Dani kommer ta en titel. Även om jag hoppas tror jag inte Rossi kommer ta en titel till heller.

Snygg bild f.ö. :tummenupp
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Åtminstone har Honda satsat helhjärtat på Pedrobot de senaste 5-6 åren. Att det oftast är hans klena fysik som sätter käppar i hjulet står såklart utom allt tvivel. HRC 800cc går som tåget och var hans chans till en riktigt stor titel. Jag har fortfarande känslan att puig o pedrobots dagar är räknade hos HRC Honda. Möjligheten att ta in en orädd ung talang brevid Stoner har väl aldrig varit mer tydlig.
 

MC Doktorn

Guest
HeHe får nog ta tillbaka att jag tror Ducati & Rossi får till det nästa år.... med sådana ursäkter:D men jag citerar en insändare

Tons of text ...D

:tummenupp
Härligt konspirations tänkande fast inte utan anledning.

Man anar en bitterhet i Rossis resonemang att man gav honom en skithoj som är färdig för museet.

Men jag läste någonstans att Stoner gav Ducati en känga genom att påstå att Ducati is more about appereance and the Honda is more about racing.
Någon nämnde också att på en normal hoj gör man en förändring men på Ducati måste man göra 3 förändringar för att få samma resultat.

Man kan också påstå att Stoner visar Pedrosas svaghet som haft fullt fabriksstöd under 6 år utan att lyckas.

Men helt klart min uppfattning att Ducati is more about Appearance
Precis som en histrionisk kvinna från italien "För att andra skall kunna tycka om mig, måste de bli förtrollade av mig":D

Marquez kör för Repsol i MotoGP inom 2-3 år, for sure.

Helt klart.

För att det gynnar hans PR-värde.
Se på Rossi, oavsett vad man tycker om honom får man medge att han är den absolut bäste i depån när det gäller att hantera media. Så fort kameran är i närheten springer han fram och skakar hand med den han precis tryckt av banan. Om motståndaren då är sur och vresig, framstår Rossi bara som den fina killen och motståndaren som sur och dålig förlorare. Klart Simoncelli skiter i Pedrosa, och tvärtom, men när kameran är på anser jag att de förlorar mediamässigt på att uppträda på det sätt Pedrosa gör i klippet. Det är en del av psykningen. Tänk på den gamla incidenten mellan Max och Rossi, då de slogs innan de gick upp på pallen. Rossi vann massor i PR-värde medans Max framstod som vresig, för att Vale hela tiden log och var försonlig NÄR KAMERAN VAR PÅ.

Man vinner inga VM-titlar på det, men väl sponsorer.

Det är just det som Dovi kritiserar att det handlar för mycket om att vara en populär person utanför banan i TV.

Tror det är extremt viktigt för Sic att han börjar prestera resultat och få bort stämpeln som "the bad boy".

Jag har aldrig uppfattat Pedrosa som en vresig otrevlig person, snarare en ganska blyg tillbakadragen typ som inte gör mycket väsen av sig.
Tror många tycker synd om han när den stora stygga vargen har fällt honom.
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Pedrosa har haft MÅNGA år nu med Honda utan att lyckas med det som många inkl han själv har hoppats på.

Nästa år med nytt koncept och många fler starka hungriga förare som vill visa vad dom kan kommer att göra livet surt för Dani.

Dessutom tror jag inte att Dani kommer rent fysiskt att orka.
Han är för liten och klen..

Sen är min känsla att Marco kommer att mogna och Casey har några år kvar på toppen.
Likt sin idol kommer han nu att ta några VM på raken..
Tror
Roffe
:tummenupp
Jag skrev för flera år sedan att Pedrosa aldrig kommer att vinna någon titel i MotoGP-klassen så där håller jag med dig.

Däremot tror jag att chansen är lika stor/liten nästa år som den var i år. 2006 körde Pedrosa 990 och kom femma totalt så jag tror inte att nästa års hojar kommer att vara någon större nackdel för honom.

Nu dags för FP3 :)
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Inte helt osannolikt. Dessutom, hur länge dröjer det innan vi får se Maverick Viñales i största klassen?

Han ska bara vinna 125 och Moto2 först, sen garanterat. Vinna 125 känns smo han kan göra redan i år om det här håller i sig. Han är fan sanslös!
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Jag skrev för flera år sedan att Pedrosa aldrig kommer att vinna någon titel i MotoGP-klassen så där håller jag med dig.

Däremot tror jag att chansen är lika stor/liten nästa år som den var i år. 2006 körde Pedrosa 990 och kom femma totalt så jag tror inte att nästa års hojar kommer att vara någon större nackdel för honom.

Nu dags för FP3 :)

Jag tror att nästa års MOTO GP kommer mer likna MOTO 2 nästa år med många fler aktörer som vill dela poäng på racen.
Det betyder att dom som är vana att köra med arbågarna in i smeten kommer att klara sig betydligt bättre.
Det är säkert en 5-6 killar från GP 2 som kommer att kliva in i manegen och ALLA dom typ Bradl Marques,Smith Iaonone med flera kommer att bli att räkna med då bara dom får material som är jämbördigt blir det kanoon att kolla på !

Tror
Roffe
:tummenupp
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Grin-Jörgen rullade fram och stötte till Edwards bakdäck vid provstarten Edwards vände sig bara om och nickade. Viasats kommentator, Tobias Lyon: - Tur att det inte var Pedrosa, för då hade han brutit båda benen och fått en whiplash! :D

Nej du Rossi, nu får du fan i mig ta och höja tempot :gnissla
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Nej du Rossi, nu får du fan i mig ta och höja tempot :gnissla

Det känns lite trist, men bilden av den fantastiska Rossi falnar ganska snabbt på Ducatin. Jag vet, det är säkert inte rättvist, men han ser mer och mer mänsklig och medioker ut för varje passa denna säsong.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top