Nej förstås inte, utan som jag skrev, i jämförelse med det exemplet, ...eller för den delen Capirossis VM-titelvinnande torpedering av Harada, så är Simoncelli bara en liten sommarbris i jämförelse.
Kan vara rimligt att ha i bakhuvudet mellan sågningarna av hans körstil tycker jag.
Ja det finns händelser med värre resultat men oftast enskilda och det jag tycker är skillnaden med simoncelli är att han i nästan varje race lyckats att göra bort sig alldeles själv flera ggr när han innan kvalat bra och har haft bra chans på race vinst och kanske legat 2a-3a i början av racen och istället för att avvakta och planera så gör han korkade ogenomtänkta manövrar som han kunnat göra på bättre sätt och senare i racet och kanske skulle vunnit istället för att bara kört så jävla korkat och farligt vissa ggr andra dragits med i incidenten.
Och så gör han om det gång efter gång efter gång känns det som och visar inte att han ångrar något utan vinkar bara visare glatt med sitt leende
.. Visst media blåser upp det men håll med om att han är ju inte helt oskyldig som vissa verkar tycka, förstår inte riktigt det och säger att det har funnits förare som kört värre och fulare förut, vad har det med saken att göra? Nu är nu med gällande regler och då var då. Han har ju en otrolig potential och skulle kunnat ligga bra till i mästerskapet om han bara körde med lite hjärna istället för att leka bowlingklot.. Sen är det ju roligt att italjanos å andra hardcore fans blir förbannade så fort ngt negativt om krullbob sägs..
Men som sagt, skit i det nu. Får se hur det går för honom i framtiden, ska bli väldigt intressant å se vad han kan hitta på imorgon på racet, Det pratades om att det inte skulle regna, vore kul att se torr race och en riktig kamp om vinsten med en klunga och alla på hjulen för omväxlingsskull.
Ang. kvalet.
Lorenzo verkade inte hunnit ut på kvalet innan regnet kom, 1'48.080 satte han på FP3 och bara 1'48.756 på kvalet mot stoners poletid på 1'48.034, inte mkt mindre än Lorenzoz FP3 tid så Lorenzo blir nog farlig imorgon till racet.
Hoppas på bra kamp mellan casey, spies, simoncelli och lorenzo. Alla dom har ju visat att dom kan åka låga 48or så det kan bli spännande imorgon
Får se vad pedrosa som verkar revansch sugen kan hitta på och dovi som vill visa att han är lika snabb som dom stora pojkarna högst upp. Har bra förutsättningar för ett riktigt bra race imorgon men det har vi ju haft många ggr denna säsongen men inget hänt..
Men hoppas på imorgon och att det blir torrt!
Kul att Edwards är med bra på 6e också! Rossis nya "ram" gav ingen förbättring för framhjulsfästet och fortare gick det inte heller.. Känns inte lovande för nästa säsong när han redan har det mesta från nya hojen.. Verkar bli ett långdraget bytande och ändrande får jag en känsla av för rossi och ducati innan han lyckas, kanske mycket mer än vad han hade väntat sig...?