Gran Premio d'Italia MUGELLO

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
"Hårsvallet är enbart till för att pressa ner allt blod i hjärnan i ryggraden, när man kör. Man både ser o hör bättre, har jag märkt lixom..." Citat Simon-Kjelle a.k.a. "Broder Fluff nr.2" :)
 

Bifogat

  • broderna_fluff.jpg
    broderna_fluff.jpg
    53.5 KB · Visningar: 34
Last edited:

Tingeling

envis
Gick med
18 Aug 2005
Ort
Med Maverick_ou812
Hoj
såld
De med olika gummiblandningar har väl alltid kallats assymetrical men när du säger det måste det vara något annat de menar.

Saxat från motogp.com:

"Bridgestone slick compounds available: Front: Medium, Hard. Rear (asymmetric): Medium, Hard

The fast and flowing Mugello circuit is a fan favourite but particularly demanding on tyres because of the high speed, heavy braking and marked elevation changes. In response, and as part of work to ensure ongoing improvement, this year Bridgestone will bring asymmetric rear slick tyres to the 5.245km Italian venue.

With nine right-handed corners and six lefts, the left shoulders of the rear tyres are now softer than they were last year with this introduction of asymmetric rear slicks, meaning improved warm-up performance and grip on the lesser-used side of the tyres. This is one of the five additional circuits that we will bring asymmetric rear slicks to compared to last year."
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Dovi kanske inte är den roligaste killen i klassen, det finns ju inget man kan häckla honom för :D
And what I don't like about the MotoGP world, but not just MotoGP, I think it's the world, is the TV and the media put more attention on funny riders, not on the faster rider.
This I don't like

Så uttrycks frustrationen av att vara nästan ständig 4a och utanför pallen oftast, visst skulle han synas lite mer om han var en pajas men det bästa sättet att få uppmärksamhet är ju att vinna eller att iaf stå med på pallen och det är det som krävs för att bli ordentligt uppmärksammad, pajas eller ej.. Eller att krascha jävligt mkt och dra med sig andra rätt så ofta:D

Men han har det ju inte så lätt att vara team mate med stoner och pedrosa som är snäppet vassare än honom, även fast dovi absolut tillhör toppskiktet i gp. Frågan är om han blir kvar i repsol och om dom vill ha 3 st förare, är ju inte så vanligt. Kanske får hoppa ner till gresini honda och ersätta aoyama nästa år?
Fast skulle hellre se Randy DP få en riktig styrning i tex gresini teamet, vilket jävla nedköp för honom att sitta på pramac duccen i år jämfört med förra året när han rockade runt på bredden på LCR hondan..
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Hahaha svenska svartsjukan? Vet inte hur du menar riktigt men hur menar du att det handlar om svartsjuka:va
Rossi är väl italienare och vem är svartsjuk på honom för att han vinner?
Och att simoncelli ställer till det och risken för det är mer fakta och ser man procentuellt så har han ju ställt till med spektakel i mer än hälften av racen så det är väl inte så konstigt att man tror att det mönstret kommer att fortsätta när han gång på gång visar hur korkad han är och inte lär sig av sina misstag:brinnerup det börjar bli mer och mer roligt ju mer man ser honom göra bort sig så jag tycker att det är kul att han är med, däremot skiter jag fullständigt i om han är italienare eller spanjor eller engelskman.. Har inte med saken att göra, om man inte är italienare själv tydligen:D

Du måste skämta.:va Dom andra förarna borde ha fattat vid det här laget att man inte kör om honom hur som helst. Kom i närheten av Krullspaggen så är du rökt. Simoncelli gör inte bort sig, han är kung. Lorenzo gör bort sig när han spexar till det, eftersom han försöker vara en kopia av Rossi. Simoncelli är Rock N' Roll rakt igenom, så är det bara.:yoparty

För att citera den Svarte Riddaren från Monthy Pyton and the Holy Grail: I move for no man.:Bugar
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
[YOUTUBE-ID]uwGkpxDEYY0[/YOUTUBE-ID]
 

markimark

Underlagskontrollant #17
Gick med
27 Feb 2011
Ort
Borås
Hoj
Nyskild.
Så fort man öppnar plomberingen av motorn är den förbrukad. Om den sen har gått sönder av mekaniska skäl eller vid en krasch spelar ingen roll. Det var tex därför Ducati monterade nät på utblåsen, de ville inte ha in grus och annat skit i motorn vid en krasch.

Rossi har som sagt plockat ut 5 av 6 motorer (de två sista pga andra fästen på GP11.1) och med lite otur kan han få starta från depån i slutet av säsongen (om inte reglerna ändras så att de som inte vunnit något race i år får ha 9 motorer tex. Har ju hänt med Suzuki...).

Honda ligger däremot jättebra till och tex Stacey har bara använt 2 motorer under hela säsongen.

Hej där, sitter här i Mugello efter en runda i Assen och ja undrar bara om du har någon källa på det där för vidare läsning. T.ex hur det funkar med plombering, vem som specar motorbyten etc. Tack och skål..
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Saxat från motogp.com:

"Bridgestone slick compounds available: Front: Medium, Hard. Rear (asymmetric): Medium, Hard

The fast and flowing Mugello circuit is a fan favourite but particularly demanding on tyres because of the high speed, heavy braking and marked elevation changes. In response, and as part of work to ensure ongoing improvement, this year Bridgestone will bring asymmetric rear slick tyres to the 5.245km Italian venue.

With nine right-handed corners and six lefts, the left shoulders of the rear tyres are now softer than they were last year with this introduction of asymmetric rear slicks, meaning improved warm-up performance and grip on the lesser-used side of the tyres. This is one of the five additional circuits that we will bring asymmetric rear slicks to compared to last year."

Hade varit bättre om dom skrev triple compound istället. För det är förmodligen det som dom menar.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Stoners nästa pole position blir hans 27:de.
På Silverstone tog han sin 27:de vinst.
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Tack för bra info men vilket larv!

Racing ska befordra utveckling av bättre produkter för oss vanliga dödliga, har dock svårt att tänka mig att multi-compound däck någonsin skulle hamna på min shoppinglista.

Saxat från motogp.com:

"Bridgestone slick compounds available: Front: Medium, Hard. Rear (asymmetric): Medium, Hard

The fast and flowing Mugello circuit is a fan favourite but particularly demanding on tyres because of the high speed, heavy braking and marked elevation changes. In response, and as part of work to ensure ongoing improvement, this year Bridgestone will bring asymmetric rear slick tyres to the 5.245km Italian venue.

With nine right-handed corners and six lefts, the left shoulders of the rear tyres are now softer than they were last year with this introduction of asymmetric rear slicks, meaning improved warm-up performance and grip on the lesser-used side of the tyres. This is one of the five additional circuits that we will bring asymmetric rear slicks to compared to last year."
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Racing ska befordra utveckling av bättre produkter för oss vanliga dödliga, har dock svårt att tänka mig att multi-compound däck någonsin skulle hamna på min shoppinglista.

Vet inte hur vanligt det är men nog har jag sett gatdäck som är mjukare på sidan än i mitten. Vilket säkert är klokt på gatdäck.

Och även om tekniken rakt av inte hamnar på gatan så är nog utvecklingen av gummiblandningar och så vidare viktigt.
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Du har rätt, I stand corrected!

Edit: Tänkte mig landsvägsdäck med en mjuk och en hårdare sida..

Vet inte hur vanligt det är men nog har jag sett gatdäck som är mjukare på sidan än i mitten. Vilket säkert är klokt på gatdäck.

Och även om tekniken rakt av inte hamnar på gatan så är nog utvecklingen av gummiblandningar och så vidare viktigt.
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Hej där, sitter här i Mugello efter en runda i Assen och ja undrar bara om du har någon källa på det där för vidare läsning. T.ex hur det funkar med plombering, vem som specar motorbyten etc. Tack och skål..

FIM ROAD RACING WORLD CHAMPIONSHIP
GRAND PRIX REGULATIONS
2011

2.3.7 Engine Durability

1.) In the MotoGP class the number of engines available for use
by each rider is limited. For the 2011 season a maximum of 6
engines may be used by each permanent contracted rider for all
the scheduled races of the season. Should a rider be replaced for
any reason, the replacement rider will be deemed to be the original
rider for purposes of engine allocation.
Each manufacturer is allowed 2 additional engines for the exclusive
use of Wild Card riders only.

2.) The engines available for the exclusive use of each rider must
be marked and sealed by the Technical Director prior to first
use. It is the Team’s obligation to register any new engine with
the Technical Director prior to use. Once registered and used for
the first time, engines may not be swapped between riders, even
within the same team. A new engine is deemed to be used when
the motorcycle with that engine crosses the transponder timing
point at the pit lane exit.

3.) The engines will be sealed by means of wiring and identification
tabs, so that:

a. the timing system is not accessible (e.g. the head cover must
be wired to the cylinder head),

b. the timing driving system is not accessible (e.g. the gear
train/chain cover is wired so that it cannot be removed),

c. the cylinder head and the cylinders block (if any) cannot be
removed from the engine (e.g. the cylinder head is wired to
the cylinders block and the cylinders block is wired to the
engine crankcase),

d. the crankcase cannot be opened (e.g. the crankcase halves
are wired together).

All the parts that are accessible without removing the sealing
wiring can be replaced. Breaking or removing the seal or wiring
without supervision by the Technical Director will be deemed to
be “engine rebuilding” and engines with broken, tampered with
or missing security seals will be treated as a new engine in the
allocation.

4.) Should a competitor, for any reason (e.g. mechanical failure, crash
major damage, etc.) require the use of another engine above their
allocation, the Technical Director must be informed before the
new engine is used, and Race Direction will apply the appropriate
penalty according to the Sporting Regulations.
The damaged engine will be removed from the allocation and if it is
used again, it will be treated as a new engine with the appropriate
penalty.

5.) There is no limit to the number of times a sealed, allocated engine
can be fitted to and used in a motorcycle, provided the security
seal is not broken or removed. Replacing an engine with another
sealed engine (new or used) from the rider’s allocation is allowed
with no penalty.

6.) To prevent the running of a used, allocated engine outside of
MotoGP events, all allocated engines will have security seals
placed over either exhaust or inlet ports (on at least one cylinder
bank, in the case of V-type engines) before leaving the circuit.
Teams wishing to re-use such an allocated and sealed engine
must request the Technical Director to remove the security seals.
If the Technical Director or his staff finds that the security seals are
not intact, the engine will be deemed to be a new engine in the
allocation, with the appropriate penalty.
 

MC Doktorn

Guest
[YOUTUBE-ID]uwGkpxDEYY0[/YOUTUBE-ID]

Man kan förstå den lille spanjoren, lite provokativt av källarsimon att bara kliva fram och låtsas " jo men tjena vi glömmer det här kompis".

Lite komiskt att studera Stoners pojkaktiga flin i bakgrunden och undran om pedrosa ska bjuda på en pungspark som tack för senast.
 

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Men du glömde att nämna det viktigaste nämnligen att Ducati levererar skithojar.
När han till slut kom till ett riktigt team (HRC) som kan utveckla så verkar det hela lösa sig som vi sett med all tydlighet.

Honda progress exposed Ducati weakness, says Valentino Rossi

Man skulle kunna vända på det och säga att

Rossi exposed Ducati weakness fast man beskyllde Stoner för alla problem.

Här kan du läsa vad rossi tycker om skräpet.

Doohan fick allt serverat på silverfat, han behövde knappt styra den :rolleyes:



Tror precis som dig att Spies är en av de smartaste förarna som har förmågan att analysera och anpassa sin körstil.

Likheten mellan GP och wsbk kanske blir större med Mgp 2012, precis som mellan SP600 och Moto2 ?

HeHe får nog ta tillbaka att jag tror Ducati & Rossi får till det nästa år.... med sådana ursäkter:D men jag citerar en insändare

"In Lovell2576 we see yet another “reality denier”. This goose directly implies that it is all Casey Stoner’s fault that Rossi is struggling to get results on the Ducati. Hello – Earth to lovell – Rossi isn’t the first by a long shot to find himself lost in space on the Desmo. In 2007 when Stoner won the Title in his first go on the bike - it was Loris Capirossi, just a multiple World Champion and a 5 year long-term Ducati rider who had Won three 990cc GPs the year before. Loris finished 201 points behind Stoner. In 2008 it was Marco Melandri, just ANOTHER ex-World Champion. He finished 231 points behind Stoner who was 2nd that year. And then in 2009 we saw Nicky Hayden also paddling down Struggle Street with the Desmo. Stoner totally missed or DNS in 4 Rounds but still scored 116 points more than Hayden. And in 2010 where the GP10 dumped him on his ear 5 times for no points – Stoner STILL beat Hayden by 67 Points. In case you forgot, lovell – Hayden was the 2006 World Moto GP Champion. There is a clear, strong message there, don’t you think?

Don’t believe me, let’s just reiterate exactly what Rossi said above – just in case you missed it or didn’t understand: "This bike is very difficult to ride and Stoner rode this bike in a very good way, also because he was five years with the same bike. (He wasn't - it was 4 years) For all the riders that come from a more normal bike, it is quite difficult and I think mainly that bike has arrived at the end of its development.” The historical facts, confirmed in numerous stories and interviews is that Ducati refused Stoner’s constant requests for development, parts and updates. As he clearly states on another thread on another site today: (thanks to bikesportnews.com) "I said at the beginning of the season that if they took Valentino on, they would for sure put more money into the programme and show up with more developments. Obviously, they had the budget to bring something new and if you have this possibility, then you have to do it.
"They changed some things from last year. For me in 2007-09 we changed more or less nothing and in 2009-10 we changed the chassis and that's about it apart from the big bang engine, it was small steps every year and that's all they had the time for.” Shutting down their WSBK Team meant Ducati had even MORE resources to pour behind getting Rossi up the order. You, Sir are a fantasist and dreamer to claim Stoner hampered Ducati in any way. He was the ONLY positive in their entire firmament for 4 years!

HRC hired Casey Stoner to WIN them a World Championship. As a side-benefit this move has put a rocket up the flues of both Dovizioso and Pedrosa, who had started to really perform (for a welcome change) in 2010. Dovi only retained his ride on a “contract technicality” this season and Pedrosa, great rider that he can be when the bike is 100% and he is in the mood, has only retained his seat of 6 long years (to date) without a Title and only 12 Wins from 88 Races by virtue of Repsol and their enormous sponsorship input. For a full Factory HRC rider – that’s a piss-poor set of stats. As I have stated before, if Casey Stoner discovered a cure for cancer, people like lovell2576 would deny the success and benefit to mankind and claim that Stoner stole it from one of Rossi’s sock drawers. So many terminally confused wankers – so little time to correct them … Cheers ":D:D:D
 

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 65/85
Pinsamt för Pedrosa att inte efter så många år i GP-racing veta hur man beter sig när kameran är på. Visst, det är på banan det avgörs, men att kunna spelet med media kan man förvänta sig från honom tycker jag. Han framstår ju bara som löjlig tycker jag när han vägrar skaka hand.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top