PierFrancesco
Sporthojsnörd
Underbar bild
Repsol Hondas förare ser ut som de knappt nåt puberteten. Kul att en fullstor man som Sic kan vara så snabb trots vikt/luftmotstånds nackdel
Underbar bild
De har de väl haft hur länge som helst i MotoGP? Du tror inte att det är däckets profil de menar?
De med olika gummiblandningar har väl alltid kallats assymetrical men när du säger det måste det vara något annat de menar.
Dovi kanske inte är den roligaste killen i klassen, det finns ju inget man kan häckla honom för
And what I don't like about the MotoGP world, but not just MotoGP, I think it's the world, is the TV and the media put more attention on funny riders, not on the faster rider.
This I don't like
Hahaha svenska svartsjukan? Vet inte hur du menar riktigt men hur menar du att det handlar om svartsjuka
Rossi är väl italienare och vem är svartsjuk på honom för att han vinner?
Och att simoncelli ställer till det och risken för det är mer fakta och ser man procentuellt så har han ju ställt till med spektakel i mer än hälften av racen så det är väl inte så konstigt att man tror att det mönstret kommer att fortsätta när han gång på gång visar hur korkad han är och inte lär sig av sina misstag det börjar bli mer och mer roligt ju mer man ser honom göra bort sig så jag tycker att det är kul att han är med, däremot skiter jag fullständigt i om han är italienare eller spanjor eller engelskman.. Har inte med saken att göra, om man inte är italienare själv tydligen
Så fort man öppnar plomberingen av motorn är den förbrukad. Om den sen har gått sönder av mekaniska skäl eller vid en krasch spelar ingen roll. Det var tex därför Ducati monterade nät på utblåsen, de ville inte ha in grus och annat skit i motorn vid en krasch.
Rossi har som sagt plockat ut 5 av 6 motorer (de två sista pga andra fästen på GP11.1) och med lite otur kan han få starta från depån i slutet av säsongen (om inte reglerna ändras så att de som inte vunnit något race i år får ha 9 motorer tex. Har ju hänt med Suzuki...).
Honda ligger däremot jättebra till och tex Stacey har bara använt 2 motorer under hela säsongen.
Saxat från motogp.com:
"Bridgestone slick compounds available: Front: Medium, Hard. Rear (asymmetric): Medium, Hard
The fast and flowing Mugello circuit is a fan favourite but particularly demanding on tyres because of the high speed, heavy braking and marked elevation changes. In response, and as part of work to ensure ongoing improvement, this year Bridgestone will bring asymmetric rear slick tyres to the 5.245km Italian venue.
With nine right-handed corners and six lefts, the left shoulders of the rear tyres are now softer than they were last year with this introduction of asymmetric rear slicks, meaning improved warm-up performance and grip on the lesser-used side of the tyres. This is one of the five additional circuits that we will bring asymmetric rear slicks to compared to last year."
[YOUTUBE-ID]uwGkpxDEYY0[/YOUTUBE-ID]
Saxat från motogp.com:
"Bridgestone slick compounds available: Front: Medium, Hard. Rear (asymmetric): Medium, Hard
The fast and flowing Mugello circuit is a fan favourite but particularly demanding on tyres because of the high speed, heavy braking and marked elevation changes. In response, and as part of work to ensure ongoing improvement, this year Bridgestone will bring asymmetric rear slick tyres to the 5.245km Italian venue.
With nine right-handed corners and six lefts, the left shoulders of the rear tyres are now softer than they were last year with this introduction of asymmetric rear slicks, meaning improved warm-up performance and grip on the lesser-used side of the tyres. This is one of the five additional circuits that we will bring asymmetric rear slicks to compared to last year."
Racing ska befordra utveckling av bättre produkter för oss vanliga dödliga, har dock svårt att tänka mig att multi-compound däck någonsin skulle hamna på min shoppinglista.
Vet inte hur vanligt det är men nog har jag sett gatdäck som är mjukare på sidan än i mitten. Vilket säkert är klokt på gatdäck.
Och även om tekniken rakt av inte hamnar på gatan så är nog utvecklingen av gummiblandningar och så vidare viktigt.
Hej där, sitter här i Mugello efter en runda i Assen och ja undrar bara om du har någon källa på det där för vidare läsning. T.ex hur det funkar med plombering, vem som specar motorbyten etc. Tack och skål..
[YOUTUBE-ID]uwGkpxDEYY0[/YOUTUBE-ID]
Men du glömde att nämna det viktigaste nämnligen att Ducati levererar skithojar.
När han till slut kom till ett riktigt team (HRC) som kan utveckla så verkar det hela lösa sig som vi sett med all tydlighet.
Honda progress exposed Ducati weakness, says Valentino Rossi
Man skulle kunna vända på det och säga att
Rossi exposed Ducati weakness fast man beskyllde Stoner för alla problem.
Här kan du läsa vad rossi tycker om skräpet.
Doohan fick allt serverat på silverfat, han behövde knappt styra den
Tror precis som dig att Spies är en av de smartaste förarna som har förmågan att analysera och anpassa sin körstil.
Likheten mellan GP och wsbk kanske blir större med Mgp 2012, precis som mellan SP600 och Moto2 ?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |