Gran Premio d'Italia MUGELLO

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Otroligt imponerade att alltid se svenska svartsjukan och att hoppas att simon ska ställa till det. Ni svenskar kommer aldrig att ha en förare som är ens i närheten av depon i motogp och aldrig bygga en hoj som ens finner sig på en motogp bana. Det har vi italienare iaf lyckas med. Även vunnit motogp. Nu är det en sak kvar och det är att rossi skall vinna på ducati. Han har gjort det förr och kommer att göra det igen.
Svartsjukan? :va

Nu tar du väl i? Enda likheterna jag ser: Båda kommer från Australien, kan köra hoj och har haft turen/skickligheten att hamna på för tillfället snabbaste hojar.

I övrigt är Doohan en gigant jämfört med Stoner!

Mick skadade bromsbenet så det var amputationsläge, bromsade med tummen under tiden läkarna reparerade och fortsatte vinna.
VS
Casey har problem att hänga med OCH hålla sig på hjulen, hoppar av mitt i säsongen och åker hem och gullar med frun resten av året.
Båda hade/har förmågan att sätta upp ett tempo som ingen matchar och sedan inte slå av en millimeter innan målflaggan.

Båda uttalar sig på ett finurligt ironiskt sätt om konkurrenter som retar gallfeber på vissa.

Båda hade/har förmågan att köra en "okörbar" hoj stenhårt och fortare än alla andra.

Jag vill hävda att Stoner är den absolut bäste just nu, även om det är hårfint.
 
Last edited:

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Otroligt imponerade att alltid se svenska svartsjukan och att hoppas att simon ska ställa till det. Ni svenskar kommer aldrig att ha en förare som är ens i närheten av depon i motogp och aldrig bygga en hoj som ens finner sig på en motogp bana. Det har vi italienare iaf lyckas med. Även vunnit motogp. Nu är det en sak kvar och det är att rossi skall vinna på ducati. Han har gjort det förr och kommer att göra det igen.
Lugn nu italiano... Vi har haft svenska förare som kört motogp, dock inte med någon framgång, men vi har iaf varit där ;) Samt haft en svensk dubbel världsmästare i 125GP...

Men att jämföra italien och sverige i roadracing, är som att göra samma jämförelse mellan länderna i hockey... Italiens herrlandslag i ishockey representerar Italien i ishockey för herrar. Första matchen spelades den 14 mars 1924 i Milano, och förlorades med 1-7 mot Sverige [1]. Sen dess har ni inte blivit bättre...:tungan

släpp sargen nu o kom in i matchen!
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
De hade bra TC även på 990-tiden och jag tror inte att vi kommer att se någon större skillnad nästa år jämfört med i dag. Möjligen går kurvhastigheten ner lite och det kanske kan öppna för fler omkörningar.

För bästa racing borde de ta bort alla typer av elektronik men det kommer aldrig att ske så länge MSMA är de som bestämmer reglerna.
Det räcker att förbjuda TC, som i F1. Dessutom borde man ta efter kvalformatet från F1, så kunde kvalen blir mer än en gäspning.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
OM ni har möjlighet så kolla på presskonferensen från idag. Mycket roligt. Pedrosa var on fire och körde över media, sa i princip att Marco Simoncelli är en idiot utan hjärna och Simo såg rasande ut och tyckte Puig och Pedrosa var jEtTTeDuMmAA!
Riktigt kul Heja Pedrosa.

Ha ha ha.... Jaa, vilket genidrag att sätta dom två bredvid varandra på presskonferansen! :tummenupp

Pedrosa sa typ att det inte fanns något annat än hår i Simocellis huvud, och Simoncelli svarade med att både Pedrosa och Puig är "Stoopid" Ha ha ha ha... Sjukt kul!!! :D
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ha ha ha.... Jaa, vilket genidrag att sätta dom två bredvid varandra på presskonferansen! :tummenupp

Pedrosa sa typ att det inte fanns något annat än hår i Simocellis huvud, och Simoncelli svarade med att både Pedrosa och Puig är "Stoopid" Ha ha ha ha... Sjukt kul!!! :D
Bästa presskonferensen på länge. Alla som säger att Pedrosa är tråkig har fel. Han var riktigt vass. :)
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
OM ni har möjlighet så kolla på presskonferensen från idag. Mycket roligt. Pedrosa var on fire och körde över media, sa i princip att Marco Simoncelli är en idiot utan hjärna och Simo såg tämligen cool ut och tyckte att det bästa var att inte prata med Puig och Pedrosa sålänge dom säger korkade saker !
Riktigt kul Heja Pedrosa.

Jo, där var bra fyr i Dani minst sagt, kul :D ...men justerade lite som jag uppfattade det.

Är dock lite tveksam till om Danis inställning är till hans egen fördel. Känns spontant inte som att han har McEnroes talang att omvandla aggressioner till vinnande handling ute på banan, men hoppas jag har fel.

En kamp om 1:a platsen dom två emellan hade ju haft episk potential, så heja bägge två ! :yoparty
 
Last edited:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Är dock lite tveksam till om Danis inställning är till hans egen fördel. Känns spontant inte som att han har McEnroes talang att omvandla aggressioner till vinnande handling ute på banan, men hoppas jag har fel.

Nja, Danis kommentarer har ju varit på gränsen till manodepressiva den sista tiden, om hur hela mästerskapet är över och hur mycket otur han har och hur allt hela tiden är alla andras fel. Känns mest som att han gräver ner sig själv istället för att tända till och gå på't igen...

Och jag tror inte att han vinner nåt (sportsligt i alla fall) på att fortsätta sura, och tjafsa med Simoncelli...

Men som du skrev, man får väl hoppas att man har fel, och att han kommer tillbaka mer taggad än någonsin...
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Läste att Pedrosas andra operation delvis berodde på att de vid första operationen tvingades använda mindre delar än normalt. De kanske lånade från barnavdelningen?

Nu börjar det :yoparty
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jo, där var bra fyr i Dani minst sagt, kul :D ...men justerade lite som jag uppfattade det.

Är dock lite tveksam till om Danis inställning är till hans egen fördel. Känns spontant inte som att han har McEnroes talang att omvandla aggressioner till vinnande handling ute på banan, men hoppas jag har fel.

En kamp om 1:a platsen dom två emellan hade ju haft episk potential, så heja bägge två ! :yoparty
Fulcitering ser jag. :ajabaja
 

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
RU fortfarande nere:huvet

Om nån har tips på annan sida där man kan ladda ner MotoGP + TTXGP + Pro Superbike får ni gärna länka/pm:a

Förra racet låg på torrentz, TPB, mf... men tog ett satans tag innan de kom upp där.

Visst kan man betala Viasat Motor eller Eurosport2 men föredrar att kunna kolla när jag vill på tv/mobilen/laptop. Sitta inne om det är +25 sol på helgerna när racen går - no thanks. Gillar de engelska kommentatorerna också:tummenupp
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Rossis hoj stannade med ca 15 min kvar. Ute på hoj 2 nu.

Har han otur så gick motor 4 eller 5 sönder och han lär då få ta ut sjätte och sista motorn för i år redan den här helgen. Teoretiskt kan han ta ut fler men får då starta från depån.

EDIT: Och nu såg Rossi ute att få problem med hoj 2 :gnissla
 
Last edited:

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Otroligt imponerade att alltid se svenska svartsjukan och att hoppas att simon ska ställa till det. Ni svenskar kommer aldrig att ha en förare som är ens i närheten av depon i motogp och aldrig bygga en hoj som ens finner sig på en motogp bana. Det har vi italienare iaf lyckas med. Även vunnit motogp. Nu är det en sak kvar och det är att rossi skall vinna på ducati. Han har gjort det förr och kommer att göra det igen.

Hahaha svenska svartsjukan? Vet inte hur du menar riktigt men hur menar du att det handlar om svartsjuka:va
Rossi är väl italienare och vem är svartsjuk på honom för att han vinner?
Och att simoncelli ställer till det och risken för det är mer fakta och ser man procentuellt så har han ju ställt till med spektakel i mer än hälften av racen så det är väl inte så konstigt att man tror att det mönstret kommer att fortsätta när han gång på gång visar hur korkad han är och inte lär sig av sina misstag:brinnerup det börjar bli mer och mer roligt ju mer man ser honom göra bort sig så jag tycker att det är kul att han är med, däremot skiter jag fullständigt i om han är italienare eller spanjor eller engelskman.. Har inte med saken att göra, om man inte är italienare själv tydligen:D
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
FP 1 Mototgp

1 58 Marco SIMONCELLI ITA San Carlo Honda Gresini Honda 327.7 1'48.987
2 27 Casey STONER AUS Repsol Honda Team Honda 326.9 1'49.027 0.040 / 0.040
3 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Repsol Honda Team Honda 330.8 1'49.088 0.101 / 0.061
4 1 Jorge LORENZO SPA Yamaha Factory Racing Yamaha 325.1 1'49.251 0.264 / 0.163
5 11 Ben SPIES USA Yamaha Factory Racing Yamaha 324.0 1'49.364 0.377 / 0.113
6 5 Colin EDWARDS USA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 322.1 1'49.810 0.823 / 0.446
7 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 324.2 1'50.104 1.117 / 0.294
8 69 Nicky HAYDEN USA Ducati Team Ducati 325.2 1'50.203 1.216 / 0.099
9 7 Hiroshi AOYAMA JPN San Carlo Honda Gresini Honda 324.4 1'50.629 1.642 / 0.426
10 19 Alvaro BAUTISTA SPA Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 325.2 1'50.658 1.671 / 0.029
11 35 Cal CRUTCHLOW GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 320.6 1'50.683 1.696 / 0.025
12 14 Randy DE PUNIET FRA Pramac Racing Team Ducati 321.6 1'50.729 1.742 / 0.046
13 46 Valentino ROSSI ITA Ducati Team Ducati 324.2 1'50.780 1.793 / 0.051
14 8 Hector BARBERA SPA Mapfre Aspar Team MotoGP Ducati 327.8 1'51.153 2.166 / 0.373
15 24 Toni ELIAS SPA LCR Honda MotoGP Honda 325.5 1'51.868 2.881 / 0.715
16 17 Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing Ducati 322.9 1'51.876 2.889 / 0.008
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Finns presskonferansen mellan dani och marco någonannanstans än på motogp? Måste se:)
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Enligt Davide Brivio hade Rossi problem med elektroniken på sina hojar och det ska nu vara fixat.

Elfel har vi ju hört förut men nuförtiden kan de inte mörka rena maskinfel.
 

knallen

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2004
Ort
Borås
Hoj
Ducati
Galet svarta moln närmar sig banan. Tråkigt för träningen, men skönt för oss i publiken. Det är svettigt, men stämningen börjar arta sig!
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Har han otur så gick motor 4 eller 5 sönder och han lär då få ta ut sjätte och sista motorn för i år redan den här helgen. Teoretiskt kan han ta ut fler men får då starta från depån.

När räknas en motor som förbrukad ? Får man inte reparera en rasad motor - eller går inte det ?
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
När räknas en motor som förbrukad ? Får man inte reparera en rasad motor - eller går inte det ?
Så fort man öppnar plomberingen av motorn är den förbrukad. Om den sen har gått sönder av mekaniska skäl eller vid en krasch spelar ingen roll. Det var tex därför Ducati monterade nät på utblåsen, de ville inte ha in grus och annat skit i motorn vid en krasch.

Rossi har som sagt plockat ut 5 av 6 motorer (de två sista pga andra fästen på GP11.1) och med lite otur kan han få starta från depån i slutet av säsongen (om inte reglerna ändras så att de som inte vunnit något race i år får ha 9 motorer tex. Har ju hänt med Suzuki...).

Honda ligger däremot jättebra till och tex Stacey har bara använt 2 motorer under hela säsongen.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top