Svartsjukan?Otroligt imponerade att alltid se svenska svartsjukan och att hoppas att simon ska ställa till det. Ni svenskar kommer aldrig att ha en förare som är ens i närheten av depon i motogp och aldrig bygga en hoj som ens finner sig på en motogp bana. Det har vi italienare iaf lyckas med. Även vunnit motogp. Nu är det en sak kvar och det är att rossi skall vinna på ducati. Han har gjort det förr och kommer att göra det igen.
Båda hade/har förmågan att sätta upp ett tempo som ingen matchar och sedan inte slå av en millimeter innan målflaggan.Nu tar du väl i? Enda likheterna jag ser: Båda kommer från Australien, kan köra hoj och har haft turen/skickligheten att hamna på för tillfället snabbaste hojar.
I övrigt är Doohan en gigant jämfört med Stoner!
Mick skadade bromsbenet så det var amputationsläge, bromsade med tummen under tiden läkarna reparerade och fortsatte vinna.
VS
Casey har problem att hänga med OCH hålla sig på hjulen, hoppar av mitt i säsongen och åker hem och gullar med frun resten av året.
Båda uttalar sig på ett finurligt ironiskt sätt om konkurrenter som retar gallfeber på vissa.
Båda hade/har förmågan att köra en "okörbar" hoj stenhårt och fortare än alla andra.
Jag vill hävda att Stoner är den absolut bäste just nu, även om det är hårfint.
Last edited: